Martha Stewart Skrevet 3. oktober 2004 #1 Skrevet 3. oktober 2004 Spent på å høre hvor mange detaljer dere andre har fått på plass... :-) Vi har følgende i boks: - Kirke - Prest - Forlovere - Reservert restaurant - Bestemt oss for bryllupskake og konditor - Kjøpt hans antrekk - Bestilt brudekjole (hentes om to uker) - Kjøpt slør og sko - Fotograf - Videofotograf - Snakket med stylist (hår og makeup) - Begynt på gjestelisten - Fått laget monogram av designer - Jeg har begynt på talen min I tillegg har vi omtrent bestemt hvor byllupsreisen skal gå, bestemt oss for ringer (bare jeg skal ha ny i tillegg til forlovelsesringene), jeg har tenkt på hvordan jeg vil ha bukett, hår og makeup. Har også tenkt litt på hvilken pynt vi vil ha på bord og i kirken. Så nå sitter jeg her og tvinner tommeltotter og bare venter på at tiden skal gå da... "Heldigvis" er det nå litt igjen å planlegge da. Skal snart sette oss ned og se på forslag til meny, må kjøpe undertøy, fikse en bryllupsbil, lage invitasjoner, bestille brudebukett, bestille bryllupsreisen, hotellrom for bryllupsnatten - og kanskje noen detaljer jeg ikke har tenkt på ennå? En del ting kan - eller bør - jo ikke bestilles før det nærmer seg heller.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #2 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg har ikke kommet like langt som deg...men dette er i boks: -Kirke -Lokale til middagen -kokk -forlovere -bestilt dress til brudgom -avtalt med stylist(venninne) Så snart jeg er ferdig med diverse skoleoppgaver og eksamener(før jul) begynner jakten på brudekjolen for fullt... da tror jeg det meste går slag i slag etter det... Invitasjoner får jeg hjelp til å lage når min kunstner-venninne kommer hjem til juleferie....
Calla Skrevet 3. oktober 2004 #3 Skrevet 3. oktober 2004 Glemte visst å logge på jeg...jeg var altså gjesten...
wix Skrevet 3. oktober 2004 #4 Skrevet 3. oktober 2004 Har heller ikke kommet såå langt: - Bestemt dato - Bestilt kirke - Bestilt festlokale (hotell, så vi trenger ikke finne kokk, pynt, rom for bryllupsnatten etc) - Bestilt fotograf - En forlover er klar, den andre skal spørres om en måneds tid når hun kommer på besøk - Bestemt meg for hva jeg skal hete etterpå - Bestemt at vi skal ha nye ringer (vi har begge forlovelsesringer nå) - Jeg har begynt å tenke litt på kjole, og hvem jeg vil ha med meg på kjoleprøving (blir vel forlover, mamma og svigermor...men ikke alle samtidig)
Sita Skrevet 3. oktober 2004 #5 Skrevet 3. oktober 2004 Dette er i boks: Brudekjole slør og sko kirke festlokale fotograf gjesteliste duker lys kirkeprogram sanger( har igjen 1 vers på min til min kjære maten er bestilt musikken klær til brudgommen frisør forlovere bordpynt laget ferdig innbydelsene Tror dette var alt
Gjest Madam Felle Skrevet 3. oktober 2004 #6 Skrevet 3. oktober 2004 Kirke - Prest - Forloveren min, men han klarer ikke helt å bestemme seg. - lokalet der vi skal ha festen - bryllupskaken skal min søster ta seg av -Bestilt brudekjole -Brudepikekjolene er i hus - Snakket med frisør - Omtrent ferdig med gjestelisten - har skaffet litt andre småting - halvparten av dukene, for de hadde ikke flere igjen. :-? -musikk -toastmaster
ragsan Skrevet 3. oktober 2004 #7 Skrevet 3. oktober 2004 I boks: - kirke - lokale - gjesteliste (sånn nogenlunde) - forlovere - fotograf - toastmaster Bestemt: - utseende på invitasjoner etc. - meny - antrekk (hans må kjøpes, mitt må sys) - blomster Vi gjør mye selv, så selv om jeg føler at det meste er avgjort har jeg nok å henge fingrene i. Jeg skal sy kjolen min selv, og jeg skal lage invitasjoner etc. selv (har faktisk tenkt å lage papiret selv også). Vi har bestemt hva vi vil ha å spise, men ikke hvem som skal ordne hva - vi skal ha varm/kald buffet og det er "umulig" å finne en caterer som leverer alle de tingene vi skal ha, så det blir sannsynligvis endel egenarbeid her også...
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #8 Skrevet 3. oktober 2004 huff.. ikke kommet så langt jeg da.. - kirke - festlokaler - serveringshjelp til middagen - gjestelista - kjolen syr mamma (etter mye tenking) - antrekk til han syr hun også.. - blomsterhjelper, tanta mi stilte opp.. ellers er det ikke mye dessverre. begynner og bli stressa!
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2004 #9 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har heller ikke kommet så langt i planleggingen. Men dette er i boks: - Dato og klokkeslett (4.juni-2005 kl 1500) - Hans forlover, ikke min. - Lokale men ikke menyen. Som forøvrig ordner med pynting av lokalet og servering. - Gjestelisten. - Frisøren min. - Overnatting for tilreisende. - Bryllupsnatten. - Hvilke ringer vi vil ha. Ellers bør vi vel ordne med fotograf ganske så snart. Invitasjonene og bordkortene har jeg lyst til å lage selv og når det gjelder brudekjole så har jeg planer om å leie men vet ikke helt når jeg burde begynne å kikke på det. Heidi
majan Skrevet 4. oktober 2004 #10 Skrevet 4. oktober 2004 OI, OI så langt dere har kommet da!!!!!!!!! vi har bestilt lokale og kirke vi da. men nå har ikke vi fortalt familiene våre det enda, så da det skjer kommer det nok til og bli planlagt litt mer tenker jeg.
Rannva Skrevet 4. oktober 2004 #11 Skrevet 4. oktober 2004 Vi har bestemt dato, 31/12. Og forlovere er i boks, men vi hadde begge avtalt med våre søsken lenge før forlovelse var aktuelt.. Dessuten har jeg begynnt å tenke på kjole. Men datoen ble satt i går, og vi har god tid.
Xania Skrevet 4. oktober 2004 #12 Skrevet 4. oktober 2004 Har ikke kommet så veldig langt vi heller. Har ordnet: *kirke (men ikke fått tidspunkt enda) *lokale hvor de ordner med mat/drikke, pynting osv *hans forlover *gjesteliste Vet sånn ca hvordan kjolen skal se ut, jakter etter en på nettet. Ellers prøver jeg å ikke planlegge i hjel ting - tenk om noe ikke går som planlagt på dagen da :hår:
Cajsa Skrevet 4. oktober 2004 #13 Skrevet 4. oktober 2004 Vi har bryllup tidlig i februar, ble litt stresset når jeg så hvor mye dere andre har planlagt Til nå har vi: -Bestilt kirke -Bestilt lokale -Gjort avtale med kokker -Bunad til mannen er til sying -Kjolen min er under sying (ferdig til jul ca.) -Vet hvem som skal ordne blomster -Skaffet band -Nesten ferdig med invitasjoner, sender ut i løpet av oktober -Bestilt slør, sett på sko -Har en litt løs avtale med stylist om hår/sminke -Har tenkt mye på hvordan vielsen skal være Hmm, det var alt jeg kom på nå, synes vi har fått gjort mye jeg! 8)
Runa Skrevet 4. oktober 2004 #14 Skrevet 4. oktober 2004 Går inn i rekka med de som ikke har kommet så langt. - Bestilt lokale til vigsel og fest (borgelig vigsel) - Bestemt forlovere - Bunad klar til min herre - Vet hvor jeg skal bestille kjole - Gjestelister er nogenlunde klare - Innbydelsekort er kjöpt - Stearinlys kjöpt (moro når man snubler over ting :-) ) - Bordsettingen Forsöker å ta det med ro med planleggingen. Ta ting litt som det kommer. Passe på å ha det moro og ikke bli lei. Skal ha en middag snart med alle foreldrene, sånn at vi kan diskutere alt som har med mat, drikke osv. Skal bli godt å få litt klarhet i det :-) Lykke til videre jenter. Klem Runa Vi gifter oss 25/6-05
Cajsa Skrevet 4. oktober 2004 #15 Skrevet 4. oktober 2004 Skal ha en middag snart med alle foreldrene, sånn at vi kan diskutere alt som har med mat, drikke osv. Skal bli godt å få litt klarhet i det :-) Lykke til videre jenter. Klem Runa Vi gifter oss 25/6-05 Vi hadde en sånn middag med foreldre for ikke så lenge siden, veldig hyggelig! Og da er man liksom i gang! Masse lykke til du også! Klem!
Edie Skrevet 4. oktober 2004 #16 Skrevet 4. oktober 2004 Kirke er bestilt (men ikke bestemt noe tidspunkt) Lokale er bestilt (hotell) Og det var det..... Mange som er kommet langt her synes jeg! Noen som vil ta over all min planlegging??? Er ikke så glad i sånt jeg.. Skulle ønske at jeg kom til fiks ferdig fest jeg!
magnhild Skrevet 4. oktober 2004 #17 Skrevet 4. oktober 2004 Har gjort litt, men bestemt masse... Bestilt: -Kjole -Hans antrekk er klart -lokale -catering -kirke -blomster (som kan endres frem til en uke før...) Bestemt: -farger -hvilke invitasjoner -forlovere -ringbærere -brudepike og svenn -toastmaster -fotograf -bordkort -bordpynt Jeg tror det var det. Nå gleder jeg meg masse til kjolenkomme i desember. For hver dag som går, så er den like om hjørnet!
Martha Stewart Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter #18 Skrevet 4. oktober 2004 Noen som vil ta over all min planlegging??? Er ikke så glad i sånt jeg.. Skulle ønske at jeg kom til fiks ferdig fest jeg! Hva trenger du?? Dette er så gøy at jeg kan visst planlegge flere bryllup jeg! Og nei - jeg er faktisk ikke av dem som har drømt om bryllupet sitt siden de var 4 år... :oops:
Gjest Aricept ii Skrevet 5. oktober 2004 #19 Skrevet 5. oktober 2004 Hva trenger du?? Dette er så gøy at jeg kan visst planlegge flere bryllup jeg! Og nei - jeg er faktisk ikke av dem som har drømt om bryllupet sitt siden de var 4 år... :oops: Hehe... Godt noen synes planlegging er gøy da. Ok, det er én ting jeg gleder meg til - å prøve kjole. Alle sier de føler seg så flotte i brudekjoler og at de er finere i virkeligheten enn på bilder.. Men resten - lage invitasjoner, bordsetting, ordne papirer for prøving av eksteskap, navnebytte, forlovererklæringer +++ Har ingen anelse om hva det er en gang, hvor jeg får tak i det... Bestemme meny, drikke, musikk... Gi meg litt bryllupsplanleggingsinspirasjon!!
smilepia Skrevet 5. oktober 2004 #20 Skrevet 5. oktober 2004 OI... Må innrømme at jeg nesten blir litt stressa når jeg leser hvor mye alle andre allerede har gjort og planlagt. Så jeg måtte sannelig sette meg ned å se hva vi har avgjort så langt... - Bestillt kirken - bestillt lokale, det er et hotell så da er kokk, servitør, bordekking og alt slikt inkludert - fotograf - forlovere (mine er i boks, han har ikke spurt sin enda) - bestemt gjestelista .. og der stoppet det. Men har jo begynnt å se på innvitasjoner, og har vært på den første kjoleprøvingen. (det var anderledes, men gøy) Ser fram til å gjøre flere forberedelser utover vinteren da, og får sikker mye å henge fingrene i :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå