AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #1 Skrevet 28. november 2015 Hva gjør man når far nekter å betale barnebidrag? Har vedtak på at han skal betale (helt fra 1.april), men han har enda ikke betalt noe som helst. Jeg får forskudd fra nav, så det er ikke krise for meg sånn sett. Men han kan da vel ikke bare la være å betale?!han har ikke fast samvær (mange grunner til det. Noen alvorlige, men viktigste grunnen er avstand), og derfor mener han at han ikke skal betale for en unge han ser så lite. Må jeg gjøre noe? Evt hva? Anonymkode: 241ef...dd8
Veslefrikk Skrevet 28. november 2015 #2 Skrevet 28. november 2015 La Nav fastsette og innkreve bidraget så er problemet løst. Jeg trodde forøvrig at det var en selvfølge så lenge du mottar bidragsforskudd fra Nav. Hvor skal de ellers innhente det de har utbetalt på forskudd...? 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #3 Skrevet 28. november 2015 La Nav fastsette og innkreve bidraget så er problemet løst. Jeg trodde forøvrig at det var en selvfølge så lenge du mottar bidragsforskudd fra Nav. Hvor skal de ellers innhente det de har utbetalt på forskudd...?De har fastsatt bidraget. For lenge siden!Men han nekter å betale, og det har enda ikke blitt gjort noe med det. Anonymkode: 241ef...dd8
EvaLena Skrevet 28. november 2015 #4 Skrevet 28. november 2015 (endret) Ring NAV innkreving og spør hva du skal gjøre. Mulig de hjelper deg med å få namsmannen til å gå inn i saken og det blir lite populært. De kommer nemlig hjem til han til slutt og henter ut verdisaker han måtte ha 😊Nav kan også gå inn og kreve tvangstrekk fra lønna hans. Herregud så dumme enkelte foreldre er som ikke skjønner at de ødelegger for egne barn. Skulle vært straffbart. Endret 28. november 2015 av EvaLena
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå