Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som reagerer negativt på slike tilstelninger ?

Hvorfor skal det dannes en egen elite med deler av kongefamilien i teten ?

Her må jeg virkelig berømme Harald og Sonja som aldri har slått seg på brystet og utnyttet sin status i samfunnet til egen forherligelse.

Når man inviterer nærmest alt som kan krype og gå av norske kjendiser for å feire sin egen kleskolleksjon og sin egen avskjedsfest - da gjør man det kun fordi man ønsker mest mulig blest og oppmerksomhet. Dette er ikke engang klær som skal selges i butikker - det er klær som skal brukes av Ari Behn selv :o

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Ingen nyhet at eliten feirer seg selv med haveselskaper ,utdeling av diverse priser til hverandre og ordener. Ari er bare så mye flinkere enn de andre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ny og ny...har vel lenge vært slik at kongefamilien med haleheng har vært landets snobbe- og overklasse. Mer interessant er det at Ari mener at garderoben hans forjener slik oppmerksomhet da :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Ari kom fra ingenting og er ingenting. Det er en kjent sak at når noen fra ingenting plutselig blir dratt opp i lyset og vist frem, så klarer de ikke å holde beina på jorden.

Det ser vi jo med Mette-Marit også. Vi har jo hørt historiene om at hun skjeller ut ansatte på slottet. Det er jo en oppførsel som igjen viser at de ikke tåler å bli dratt frem fra ingenting. De tror plutselig at de eier hele kongeriket.

En annen ting jeg også reagerer på er at Martha L. har sagt fra seg sin kongelige tittel. Likevel får hun beholde alle godene som fulgte med tittelen. Hun har livvakter betalt av staten også når hun reiser rundt i private oppdrag med sitt eget firma, hun benytter seg av de goder som hører til det å være kongelig. Hun kjører bilene, blir fulgt av sykebil når hun er gravid, får ikke bøter, osv.

Det er vel ikke riktig? Når hun sier fra seg en tittel, så skal det vel ha noen konsekvenser?

Så ja, jeg også synes at disse festene er snobberi for å vise seg frem. Usmakelig.

La oss få republik!

Skrevet

Slåbrokk med sandaler og strømper! Slåbrokken var da fin den.... men med brune strømper til som gikk langt opp på leggen!! Beklager,så deler av showet på TV og tenkte bare at hadde jeg vært Martha nå så hadde det blitt lite sengekos på Ari fremover. For endel av klærne (spes. "sengekos"klærne) var skikkelig turn-off i kjent snobbe-stil og litt harry (etter min mening da)! Uff og uff og huff!

Modellen som viste frem akkurat denne sammensetningen var ikke så værst da!! :hoho:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Det er da ingenting nytt i at de kongelige omgir seg med en egen krets som danner en slags overklasse. Forskjellen fra Märtha og Ari til generasjonene før dem, er at de de har valgt å omgås kultureliten fremfor finansfolket. De gjør det samme som de tidligere generasjonene, bare med med andre typer mennesker og mer åpenlyst.

Skrevet

Ser ikke problemet med at de menger seg i overklassen jeg. Noen som kan gi meg en skikkelig grunn? Eller er det bare sjalusimonstret?

Skrevet

Nei Agurk, er ikke så sikker på at de er utslag av sjalusi som skaper oppstyret her - selv om det for mange er veldig provoserende med all den medie oppmerksomheten som disse snobbesamlingene skaper. Overklasse eller ei, det blir jo latterlig når du satter det i perspektiv. Tenk om de kunne brukt festlighetene sine til noe skikkelig godt og kreativt, innsamlig til et veldig formål feks. Aris slåbrokk kunne kanskje auksjoneres ut blandt de priviligerte... :ler:

Skrevet
Det er da ingenting nytt i at de kongelige omgir seg med en egen krets som danner en slags overklasse. Forskjellen fra Märtha og Ari til generasjonene før dem' date=' er at de de har valgt å omgås kultureliten fremfor finansfolket. De gjør det samme som de tidligere generasjonene, bare med med andre typer mennesker og mer åpenlyst.[/quote']

Enig med deg: den slags type elite konge"barna" omgir seg med tilhører kultur-adelen/åndseliten, ikke finans. Et godt tegn, synes jeg! Vi snakker Citroen og P2 fremfor "Karaoke-kapitalisme": noe jeg synes er bra!

Det er ikke negativt å tilhøre en såkalt "elite". Dessuten, en ting er hva samfunnet og media anser som "elite", en annen sak er hva du selv som individ mener elite betyr.

Jeg ser ikke på Ari og Mette-Marit som en "elite".

Likevel utmerker mange av vennene seg: advokater, polfarer, forfattere, billedkunstnere, designere, musikere, manager,og drøssevis av andre yrker. Selv om kongehuset i seg selv må vel kunne sies å utgjøre en slags elite i kraft av at de slekter fra Europas tidligere kongehus.

Ari er fortsatt en tidligere servitør fra Moss, Mette-Marit er alene-moren fra Kristiansand og vennene er alle slags mulige forskjellige mennesker- med lite og mye penger.

Jeg synes i grunnen ikke de skal legge bånd på seg bare fordi de er den de er: Føling i fjæra og privatfester er vel ikke noe bare eliten driver med? De må da få leve ut. Norge behøver liv og farger.

Gjest lilletroll
Skrevet

Ari gjør jo HVA han kan for å få oppmerksomhet, da....det er jo ingen hemmelighet..... :roll:

Skrevet
Ari gjør jo HVA han kan for å få oppmerksomhet' date=' da....det er jo ingen hemmelighet..... :roll:[/quote']

Og vi vanlige dødelige hjelper til :wink:

Skrevet

Hei hei!

Joda, je ghar lagt merke til det, og jeg kan ikke si jeg er fryktelig begeistret for at overklassen skal menge seg med "se-hva-vi-er" mentaliteten av noen hageselskap. Jeg er IKKE misunnelig, snarere tvert i mot. For meg virker det hele fryktelig overflatisk ut :roll: .

Mvh Yvonne

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på hvem du mener den gamle eliten var? Eller mener du at Norge ikke hadde noen elite før..?

Fascinerende meninger blant gjestene her. "Jeg er helt enig med deg. Ari kom fra ingenting og er ingenting." Denne gjesten burde jobbe litt med selvbildet.

Skrevet
Hei hei!

Joda, je ghar lagt merke til det, og jeg kan ikke si jeg er fryktelig begeistret for at overklassen skal menge seg med "se-hva-vi-er" mentaliteten av noen hageselskap. Jeg er IKKE misunnelig, snarere tvert i mot. For meg virker det hele fryktelig overflatisk ut :roll: .

Mvh Yvonne

Ja men hvorfor plager det deg?

feie for sin egen dør..

Gjest Anonymous
Skrevet

Elite? Overklasse? Hvem av dem kan kalle seg det? Det er nå de samme kjendisene.... Åsne Seierstad, Trond Giske, Kåre Konradi og Schwartz.... Ikke mye å skrive hjem om det hva overklasse angår....

Skrevet

Det jeg ikke liker er det faktum at de liker å vise seg fram, "se her, vi er bedre enn dere". Joda, jeg skal nok vende det døve øret til men det faktum at det er sånn er jo synd. Greit nok at de har tjent seg opp formuer, noen av dem, enkelte er jo rett og slett født inn i familiene eller giftet seg inn, greit nok, men det er da ikke nødvendig at de skal gå å flagre med det.For meg virker det nedlatende for folk som ikke har så god råd eller som finner lykken på andre vis.

Mvh Yvonne

Skrevet
Det jeg ikke liker er det faktum at de liker å vise seg fram, "se her, vi er bedre enn dere". Joda, jeg skal nok vende det døve øret til men det faktum at det er sånn er jo synd. Greit nok at de har tjent seg opp formuer, noen av dem, enkelte er jo rett og slett født inn i familiene eller giftet seg inn, greit nok, men det er da ikke nødvendig at de skal gå å flagre med det.For meg virker det nedlatende for folk som ikke har så god råd eller som finner lykken på andre vis.

Mvh Yvonne

Så da er det bare de som ikke finner lykken som bør stikke seg fram?

Skrevet

Nei, alle har forskjellige måter å bli lykkelige på. Det er ikke poenget her, men jeg liker ikke at de flagrer med pengene opp i nesene på folk og sier;"se hva jeg har"....

Mvh Yvonne

Skrevet
Nei, alle har forskjellige måter å bli lykkelige på. Det er ikke poenget her, men jeg liker ikke at de flagrer med pengene opp i nesene på folk og sier;"se hva jeg har"....

Mvh Yvonne

Hvorfor ikke? Har man penger så må man jo nesten få brife litt med de! Hvem svarten skulle vi irritert oss over dersom Ari Behn ikke hadde gifta seg med Martha :roll:

Skrevet

Forskjellen er vel den store mediedekningen de får nå i forhold til tidligere.

Men når det er sagt, er jeg bla. enig i at å si fra seg tittelen bør inneholde mere konsekvenser enn det har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...