AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Har snart tredje forsøk på en eksamen. Er halvveis i et masterstudie. Sliter med ryggproblemer, som jeg har vært hos legen med. Dette gir meg hodepine som gjør at jeg ikke klarer å lese så mange timer hver dag. Hvis jeg nå stryker, så kan man jo søke om et fjerde forsøk hvis man har en grunn til det. Lurer på om dette klassifiseres som en grunn til å få innvilget fjerde forsøk? Gjelder forresten UiT Har noen erfaring med å få fjerde forsøk på eksamen? Anonymkode: e877b...e6c
Smookiekins Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Tror det er grunn nok til et 4 forsøk. Tror egentlig ikke de er så strenge på det heller, er bare at det er regler om at man må søke når man ikke klarer det etter 3 forsøk.. Men prøv nå heller å fokuser på dette forsøket også får du ta det deretter ettersom hvordan det går! Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 "Det er anledning til å fremstille seg til samme eksamen ved Universitetet i Tromsø - Norges arktiske universitet inntil tre ganger (...). Det aktuelle fakultetet kan gjøre unntak fra denne bestemmelsen dersom ett av følgende kriterier er oppfylt:1. Ved å bestå eksamen i emnet vil studenten fullføre en grad eller yrkesutdanning ved universitetet.2. Studenten kan dokumentere tungtveiende sosiale og/eller personlige grunner til at eksamen i emnet ikke er bestått etter å ha framstilt seg tre ganger.Det kan gis inntil tre dispensasjoner." Forskrift for eksamener ved Universitetet i Tromsø - Norges arktiske universitet Kapittel IV Utsatt eksamen, kontinuasjon, ekstraordinær m.m. Anonymkode: 6453a...cb5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 NB! - Husk å søk innen fristen. Søknader som mottas senere enn fire uker etter at fristen har utløpt, behandles ikke. (Finner den på nettsidene til Uit) - Det er kun ved karakteren F(stryk) du kan få innvilget dispensasjon fra tregangersregelen. Anonymkode: 6453a...cb5 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #5 Skrevet 28. november 2015 Tror det er grunn nok til et 4 forsøk. Tror egentlig ikke de er så strenge på det heller, er bare at det er regler om at man må søke når man ikke klarer det etter 3 forsøk.. Men prøv nå heller å fokuser på dette forsøket også får du ta det deretter ettersom hvordan det går! Lykke til Takk Anonymkode: e877b...e6c
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #6 Skrevet 28. november 2015 "Det er anledning til å fremstille seg til samme eksamen ved Universitetet i Tromsø - Norges arktiske universitet inntil tre ganger (...). Det aktuelle fakultetet kan gjøre unntak fra denne bestemmelsen dersom ett av følgende kriterier er oppfylt:1. Ved å bestå eksamen i emnet vil studenten fullføre en grad eller yrkesutdanning ved universitetet.2. Studenten kan dokumentere tungtveiende sosiale og/eller personlige grunner til at eksamen i emnet ikke er bestått etter å ha framstilt seg tre ganger.Det kan gis inntil tre dispensasjoner." Forskrift for eksamener ved Universitetet i Tromsø - Norges arktiske universitet Kapittel IV Utsatt eksamen, kontinuasjon, ekstraordinær m.m.Anonymkode: 6453a...cb5Takk, men er også flink å google så har selvfølgelig sjekket dette Det jeg spør om hva tungtveiende sosiale/og personlige grunner kan være? Om ryggplagene mine kommer under dette? Anonymkode: e877b...e6c
Strixvaria Skrevet 28. november 2015 #7 Skrevet 28. november 2015 Tviler sterkt på at du får innvilget fjerde forsøk pga ryggplager når kapittelet omhandler sosiale og personlige problemer. Da snakker man gjerne om dødsfall i nær familie, psykiske helseproblemer og lignende, men det lureste er å ringe universitetet så fort som mulig å spørre på ditt akutelle fakultet/institutt. Regner med du har dokumentasjon fra spesialist på at ryggplagene er av en slik grad at de påvirker din mulighet til å fungere i hverdagen? Hvis ikke kommer du neppe langt med en søknad om et fjerde forsøk.Sånt er de veldig strenge på, så ha alle papirene i orden
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #8 Skrevet 28. november 2015 Hvorfor har du ikke gjort noe med plagene dine? Jeg har kronisk hodepine og fulgt vanlig studieprogresjon, men har selvfølgelig gjort alt jeg kan for å behandle og bedre plagene underveis i studiet. Jeg tror faktisk ikke at ryggplager er nok til å få ett fjerde forsøk, det er plager det er mulig å behandle, og dersom du mener de gjør deg for dårlig til å kunne lese burde du søkt om utsettelse av eksamen slik at du hadde fått ett ekstra semester å lese på. Etter to foregående forsøk bør du vel uansett ha lest så mye at du klarer å stå tredje gangen. Anonymkode: 8eecd...fda
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #9 Skrevet 28. november 2015 Hvilken master tar du? Anonymkode: 5e907...8a7
King in the North Skrevet 28. november 2015 #10 Skrevet 28. november 2015 (endret) Har snart tredje forsøk på en eksamen. Er halvveis i et masterstudie. Sliter med ryggproblemer, som jeg har vært hos legen med. Dette gir meg hodepine som gjør at jeg ikke klarer å lese så mange timer hver dag. Hvis jeg nå stryker, så kan man jo søke om et fjerde forsøk hvis man har en grunn til det. Lurer på om dette klassifiseres som en grunn til å få innvilget fjerde forsøk? Gjelder forresten UiT Har noen erfaring med å få fjerde forsøk på eksamen? Anonymkode: e877b...e6cJa faktisk, tok et fjerdeforsøk nå for knapt en uke siden. Sendte inn en kort søknad, null problem. Da jeg snakket med veileder på skolen fikk jeg også inntrykk av at søknaden mest sannsynlig blir innvilget. Nå var dette på BI da, hehe.. Endret 28. november 2015 av King in the North
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå