Gå til innhold

r1 og r2 samtidig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tatt r1 og r2 samtidig? Hvordan var det?

Er det mulig og likevel mulig å klare en god karakter i begge? Eller er r2 så mye bygget på r1 at jeg kommer til å slite?

 

Vurderer å ta dem på et halvår, med ti timers undervisning i uken i hver av dem. Har hatt både T og S matte. 


Går det eller er det dumt...? :-)

Anonymkode: f6235...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten kanskje lurere å lese som privatist selv, i stedentfor å ha undervisning, sånn at jeg kan gå gjennom r1 først også r2 ? 

Anonymkode: f6235...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

Er det forresten kanskje lurere å lese som privatist selv, i stedentfor å ha undervisning, sånn at jeg kan gå gjennom r1 først også r2 ? 

Anonymkode: f6235...9b0

Nå er det for sent dersom du vil bli ferdig til sommeren, men jeg hadde tatt r1 ett halvår, og r2 det neste. Og definitivt tatt undervisning, er vanskelig å lære matte fra bare bøkene! S1+2 skal jo tilsvare R1, så du kan nok mye i R1, MEN det er nok en del forskjeller.. Forhør deg med skolen du tar det på, og snakk med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen sier at det kan bli vanskelig, men kan gå siden jeg har hatt 1t, s1 og s2. 
Så tror jeg prøver meg på det... Men vet ikke om jeg skal ta både r1 og r2, eller bare r2. Tenker at det kan være lurt å ta r1 også, men er veldig usikker.

Anonymkode: f6235...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, men hvorfor skal du ha R2? Er det for poengenes del eller for en spesiell linje du vil inn på?

S1+S2 tilsvarer R1 så da ser jeg liten vits med å ta R1 utenom med mindre du vil ha en bedre karakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok R1, R2 og FY1 på sommerkurs ved en høyskole på to måneder. Det gikk veldig fint, med mange timer jobbet og tett oppfølging fra hjelpelærerene endte jeg på 89% selvom det var over 10 år siden jeg hadde hatt matte sist.

 

så det er fullt mulig, men krever streng struktur og mye arbeid, typ flere timer hver dag. Vi ble også testet hver dag med en liten prøve og en stor prøve i slutten av hver uke. Dette ga oss noe konkret å lese på.

Anonymkode: 376f2...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, men hvorfor skal du ha R2? Er det for poengenes del eller for en spesiell linje du vil inn på?

S1+S2 tilsvarer R1 så da ser jeg liten vits med å ta R1 utenom med mindre du vil ha en bedre karakter. 

Det er for ingeniør, så da må jeg ha det "/

Anonymkode: f6235...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S1 + S2 er vel det samme som R1?

Det teller som R1 jo, skal være tilsvarende, men har snakket med skolen som sier at det likevel er noe som er forskjellig i R1 som kan gjøre at jeg mangler grunnlag for R2.

Anonymkode: f6235...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok R1, R2 og FY1 på sommerkurs ved en høyskole på to måneder. Det gikk veldig fint, med mange timer jobbet og tett oppfølging fra hjelpelærerene endte jeg på 89% selvom det var over 10 år siden jeg hadde hatt matte sist.

 

så det er fullt mulig, men krever streng struktur og mye arbeid, typ flere timer hver dag. Vi ble også testet hver dag med en liten prøve og en stor prøve i slutten av hver uke. Dette ga oss noe konkret å lese på.

Anonymkode: 376f2...43c


Okei, det høres veldig bra ut, da er det mulig :-D Er forberedt på at jeg må jobbe strukturert hver dag, men er veldig motivert for det!

Anonymkode: f6235...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...