Kamikatze Skrevet 26. november 2015 #1 Del Skrevet 26. november 2015 For meg er det to lukter som virkelig trigger julestemningen. Duften av kålrotstappe og dampet pinnekjøtt, og lukten av granbar. Kommer du på andre? Og det jeg egentlig er ute etter: Hvordan skape juledufter, uten "the real thing"?Risgrøt er jeg ikke noe glad i. Kan spise det hvis jeg må, men det skjer uten noen form for nytelse. Likevel føler jeg at lukten av smeltet smør og kanel gir litt julestemning, og har jukset litt med å strø kanel i sånn telysdampgreie for eteriske oljer. Griseri, ja... Men lukta er god. Andre tips og forslag? Er det lukter som du må ha rundt deg, for at du skal føle julefreden? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #2 Del Skrevet 26. november 2015 Få ting slår lukten av granbar Av andre lukter jeg kommer på nå har vi de krydderne som er i pepperkaker. Og lukten når man koker gløgg. Og lukten av surkål eller rødkål (vi har svineribbe til jul). Når klementinene kommer i butikken, og lukten av nyskrelte klementiner sprer seg gjennom et kontorlandskap fordi en eller annen innerst i hjørnet har funnet ut at hun trenger litt påfyll av fruktsukker gjennom dagen; da kommer jeg i førjulsstemning og jeg begynner å tenke på at jeg må starte med julegavehandling Anonymkode: 1bc2b...8fc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. november 2015 #3 Del Skrevet 26. november 2015 Ja, hyasinth og kongerøkelse 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 26. november 2015 #4 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Nystekte pepperkaker!og klementiner. Elsker å gå inn i kantina på jobben og kjenne at det oser av det. Endret 26. november 2015 av Honeyblossom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #5 Del Skrevet 26. november 2015 Smultringer eller hjortetakkerdelfiakakepeppernøtterribbe Anonymkode: 1cbff...416 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 27. november 2015 #6 Del Skrevet 27. november 2015 Klementiner og granbar er de luktene som gir mest julestemning. Jeg kan også få julestemning av lukt fra ribbe og surkål, og "julekryddere" som nellik, ingefær, kanel og allehånde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. november 2015 #7 Del Skrevet 27. november 2015 Fullstendig impulsiv digresjon: For en knallfin action-avatar du har fått deg Kami! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. november 2015 #8 Del Skrevet 27. november 2015 Kongerøkelse er juleduft nummer en for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. november 2015 #9 Del Skrevet 27. november 2015 polkagris-stenger! Heldigvis får man kjøpt de i duftlys hos IKEA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 28. november 2015 #10 Del Skrevet 28. november 2015 Surkål,ribbe,kongerøkelse,klemtinerpinnekjøtt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 29. november 2015 Forfatter #11 Del Skrevet 29. november 2015 (endret) Takk! Her kom det en del gode tips! - Så gjelder det å finne gode juksemetoder til å få huset til å dufte, uten faktisk å måtte steike ribbe og pepperkaker hele adventstiden... Endret 29. november 2015 av Kamikatze språkrøkt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belbus Skrevet 29. november 2015 #12 Del Skrevet 29. november 2015 Pinnekjøtt, granbar, klementiner, og juleskinke. En venninne av meg hadde en helt utrolig god julelukt på et duftlys hun hadde som jeg dessverre ikke husker merket på Å ha røkelse over telys gir jo en kjempegod julestemning i hele rommet iallefall! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 29. november 2015 #13 Del Skrevet 29. november 2015 Pinnekjøtt, klementiner, pepperkaker og ... gløgg :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #14 Del Skrevet 29. november 2015 Yankee candles! Lager suveren juleduft. Jeg kjøper "tarts", voksplater som smeltes i røkelsesbrenner. Kan kjøpes fra Yankeestore.no i Norge. Anonymkode: 7d58a...c38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 1. desember 2015 #15 Del Skrevet 1. desember 2015 Du kan koke opp appelsinskall i litt vann sammen med kanel. Da lukter det deilig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 14. desember 2015 Forfatter #16 Del Skrevet 14. desember 2015 Du kan koke opp appelsinskall i litt vann sammen med kanel. Da lukter det deilig. OK, det høres enkelt ut. Må testes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #17 Del Skrevet 15. desember 2015 Du kan knekke sammen litt pepperkaker og ha på røkelse brenner. Da lukter det pepperkake😉 Anonymkode: 5aaea...083 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #18 Del Skrevet 15. desember 2015 Vet ikke om denne http://www.vg.no/nyheter/utenriks/japan/katteelsker-naa-faar-du-katteduft-paa-flaske/a/23579428/kan være Juleduft for noen? Eller denne http://www.vg.no/nyheter/utenriks/japan/lanserer-burger-parfyme-i-japan/a/23420034/Ribbeduft-parfyme hadde kanskje passet bedre om det fantes Anonymkode: 1cbff...416 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 15. desember 2015 #19 Del Skrevet 15. desember 2015 Du kan koke opp appelsinskall i litt vann sammen med kanel. Da lukter det deilig. Der minnet du meg på barneopplevelser gitt, men hos oss brukte vi å legge det i ei gammel gryte som sto oppå vedovnen. Alltid fylle på vann så det ikke gikk tørt, men duften var upåklagelig og hjemme-julekoselig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. desember 2015 #20 Del Skrevet 15. desember 2015 OK, det høres enkelt ut. Må testes! Og så kan du jo lage en nellikappelsin. Det krever heller ikke allverdens innsats. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå