Gå til innhold

Revenkas dagbok


Gjest Revenka

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

Endelig, nå har jeg tatt mot til meg og begynt på min egen dagbok her på KG. Har jo fulgt med litt på andres dagbøker, og det er veldig koselig :-) Tidligere så har jeg påbegynt flere dagbøker av typen med en "jalla" hengelås, så nå skal plutselig dagboken være allemannseie :) Men det skal gå bra.

I dag har jeg vært på skolen (NTNU). Vi måtte ha ekstra undervisning i dag fordi foreleseren ligger litt etter planen. Har et intensivkurs som går over 2 uker istedetfor et helt semester. Det blir jo ganske mye på disse to ukene, skal gå igjennom 1000 sider. Muntlig eksamen i desember, skrekk og gru! Regner med å være ferdig med master-graden våren 2006. Goood tid!

Så har jeg luka blomsterbedet, nå er det klart for vinteren. Kanskje plante noen tulipaner før vinteren, ikke helt bestemt meg enda. De er jo veldig fine da. Første gang vi bor et sted med eget bed utenfor, så det er jo litt stas.

Har ryddet verandaen for hagemøbler og blomsterkasser i dag også. Det blåste så mye at ting veltet. Så det ble bært ned i boden tidligere enn planlagt.

Føler at jeg har gjort mye i dag. I tillegg til å gå lang tur med bikkja og annet vanlige gjøremål. Så har jeg brodert litt på juleduken, så nå er den snart ferdig! Veldig spennende :)

Jupps.. veldig effektiv. Og enda mer effektiv hvis jeg bare pakker bort sommerklærne i kveld. Er bare litt treg da, men vi har en godkjent unnskyldning siden vi hadde en sydentur i midten av september.

Mer svada senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Revenka

I dag stod vi ikke opp før nærmere 11.30. Så resten av troja mens jeg proppet i meg bollene jeg lagde i går kveld. Ganske godt med hjemmelaget syltetøy på!

Hadde egentlig tenkt meg til byen i dag, men står over. Sendte biblioteksbøkene med samboeren da han dro. I dag har jeg ingen planer egentlig. Bare lade opp til en ny skoleuke.

Holder på å skrive ønskeliste til bursdag/jul. Fant flere gamle ønskelister på pcen, litt morsomt å se hva jeg ønsket meg for 2 år siden :) Pussig nok, det er mye som går igjen hvert år.

Nei nå må jeg se om jeg klarte å linke dagboken til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Velkommen som dagbokskriver! Tusen sider på to uker hørtes veldig slitsomt ut, da får du nok å sysle med, ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

Hei Saeria, pulsa, baby-E og Sita. Takk for hilsenen i dagboken min. Veldig hyggelig :)

I dag har jeg bare lata meg. Gått lang tur med bikkja, as usual, og sett på film. Så jo resten av Troja i dag tidlig, Harry Potter (den 3. filmen) og 50 first dates med Drew Barrymore og Adam Sandler. Veldig fin film den siste da. Har ikke helt sansen for Harry Potter, men samboeren min ville se den.

Gjesp. Er ganske trett, bør legge meg snart egentlig. Deilig med en god natts søvn i starten av uka.

I morgen skal jeg på skolen og så må jeg på shoppingsenteret senere på dagen. Til 5 års dagen vår fikk jeg en klokke som var litt for stor. Må korte den inn litt. Så må jeg levere engangskamera (vanntett) som vi tok ut i vannet da vi var på Kreta i september. Veldig treig jeg altså.

Må huske å gå innom dyrebutikken, skal kjøpe noen pipedyr. Bruker det som belønning under innlæring. Begynner jo på nytt kurs på tirsdag, så da må jeg ha sysakene i orden :)

Er jo ferdig på universitetet neste vår, men jeg syns dte er så lenge til. Samboeren min og jeg har jo snakket om å gifte oss og få barn når vi er ferdig utdannet, men jeg er så utålmodig! Vil ha nå! Huff, jeg tror han syns at jeg maser litt da, men det får han vel bare overleve. Skulle ønske jeg bare kunne slutte på pillen nå. Det hadde vært noe det :)

Samboeren er ute med bikkja, så jeg slipper å lufte han i kveld. I natt måtte jeg ut med ham i 3.30 tiden fordi han hadde vondt i magen. Der vi leide før så kunne vi gå ut i nattøyet uten problemer, veldig skjermet fra andre hus. Nå så må vi kle på oss og bevege oss bort fra borettslagets område. Litt tungvindt midt på natten når det haster. Men det går vel bra :)

Natta kjære dagbok. Skriver vel noen ord i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

I dag hadde vi forelesning fra 9-12...*gjesp* den siste timen holdt jeg på å sovne. Så var det lunch for instituttet. En professor foreleste om den siste viking, ganske humoristisk innslagt for oss trøtte kjemikere ;)

Etter skolen var jeg på shoppingrunde. Innom dyrebutikken for å handle leker til vovs, så til City Syd for å levere engangskamera fra syden *kremt* fint det er 10 dager til henting, så kanskje de ikke kjenner meg igjen på bildene..tihi

Fikk kortet inn klokken jeg fikk til 5 års dagen, og på vei forbi parfymeriet fikk jeg spruta på meg en stor dose med amor amor parfymen som jeg ønsker meg. Nå sniffer jeg på den hele tiden.. nam nam.. har bursdag i november, så jeg håper jeg får den da.

Var innom noen folk i brukshundklubben for å kjøpe litt hundemat. Der hadde de bilde av meg og hunden innrammet på veggen :) Fint bilde fra avisen et par uker tilbake. Nåja, huseieren var på et litt mindre bilde lenger ned på siden, men vårt var jo halve siden, så den syns best! tihi

Har stekt pannekaker. Kjøpte 2 toroposer, og stekte begge to til meg og samboeren. Vil heller ha for mye pannekaker enn for lite. Dessuten har vi jo en levende avfallskvern (aka vovs).

Har skrevet en protest til nedleggelse av chatten til raseklubben. Hver kveld har vi "likesinnede" chattet på den side, og nå skal den legges ned fori noen mener de har blitt baksnakket. Hvorfor er dette typisk jenteopplegg? Arg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei! Gratulerer med "ny" dagbok, og gleder meg til treff om noen uker. Håper du får en fin uke!

hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Hei Sandra, iingvild og bluebird og :velkommen:

Siden jeg ikke skrev noe i går skal jeg oppdatere litt. Egentlig ikke så mye som skjedde, men tar det med alikevel :) Var på skolen til 14.30, så dro jeg hjem. Samboeren min og jeg dro på Ultra, for de hadde et stort 10,- marked. Som studenter er det ikke dumt å spare litt penger ved å handle inn når det er gode tilbud.

På vei hjem fra butikken stoppet vi ved en treklynge slik at jeg kunne sage ned en gren. Trengte det til kurset på kvelden. Begynte nemlig på apporteringskurs med vovs. Men da vi kom på kurs fikk vi utdelt en pinne til trening. Det gikk bra på kurset. Da jeg kom hjem lagde jeg meg smoothies for første gang. Supergodt! Banan, blåbær og biola. Nam nam nam nam :sikle:

Ble litt tv-titting da, judging amy, friends og kongen av queens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Et par dager har gått siden sist. Ikke gjort så veldig mye spennende akkurat, men vi tar det med i dagboken for det ;)

På onsdag kveld var jeg på trening med bikkja, brukshundklubben har fellestreninger på banen da. Det gikk ganske bra. Har jo en stor hannhund som helst vil bestemme over andre hannhunder, så han pleier alltid å "kommentere" de andre på avstand. På onsdag som kommer skal vi stille i lydighet klasse 1 og alle øvelsene sitter bortsett fra fellesdekk, hvor hunder skal ligge ved siden av hverandre mens hundeførerne går bort og er på avstand i 2 min. Dette er veeeeldig vanskelig for vovs fordi han er veldig interessert i andre hunder. Men på treningen så gikk det ganske bra. Prøvde også på øvelsen "hopp over hinder" men det gikk ikke like bra. Han må hoppe 70 cm på prøven på onsdag, men vi prøvde bare med 30 cm, for teknikken er den samme. Han likte ikke det. Dette må jeg trene på ja. Etter å ha satt bikkja i bilen la jeg leiebåndet på pansteret på bilen, og gikk bort til de andre for å slå av en liten prat før jeg dro hjem. Da jeg hadde kommet halvveis ned til byen kom jeg på at båndet lå på pansteret (oppe ved passasjersiden), men det lå selvfølgelig ikke der nå lenger. Irriterende. Det var mitt favorittbånd. :evil: Vel, jeg gjør ikke det en gang til da.

Mamma ringte fra Rotterdam (hun arbeider der en liten periode), hun hadde nemlig funnet en butikk som solgte middagsservise jeg sparer på. Emile Henry i rødt. De hadde visst et kjempeutvalg, så nå har hun handlet julegaver til meg:) Lekkert!!!

På torsdag søkte jeg på nett etter hinder som jeg skal bruke til lydighet og bruks. Ganske dyrt, 859,- + porto. Tegnet et til samboeren, så dro vi på smart club og kjøpte materiale. Han snekret det sammen på en liten time og materialet kostet ikke mer enn 150,- Det ble meget bra og jeg er svært fornøyd. Har trent inn øvelsen godt, så får vi dårligere enn 8 på den øvelsen på onsdag så blir jeg sinna (10 er best).

Fredag hadde jeg siste dag med intensiv undervisning. Deilig å bli ferdig med det altså. Under 2 mnd til eksamen. Egentlig ikke så veldig lenge til det altså. Skrekk og gru!

Hadde trappevask, så da vasket jeg likegreit hele leiligheten (tar ikke så lang tid, bare 64 kvm). Deilig med rent hjem til helgen da. På kvelden leide vi "Den som frykter ulven" og den var veldig bra. Anbefales!! Så sent på kveld fikk jeg tlf om at kurset jeg skulle på i helgen ble avlyst grunnet flykaos. Instruktøren kommer fra Stockholm og skulle fly via gardermoen. Ble litt skuffet og litt lettet. Penger spart, samt at jeg var sliten fra 2 ukers intensiv undervisning. Så oppdaterte jeg hjemmesiden min (ikke alltid jeg orker å gjøre det med en gang nei).

Lørdag sov jeg helt til 10.30. Deilig det altså. Det pøsregnet da jeg gikk tur med vovs, men det var nesten bare deilig. Friskt og godt. Har brodert litt også. Deilig med en helg uten planer. Vi fyra i ovnen tidligere i dag, første gang denne høsten. Varmt og godt ja. Ordentlig høstvær. Da er det kos å sitte inne :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Gjest Revenka

Hei iingvild. Takk for hilsen i boka :)

Har hatt det superhektisk. Masse hver eneste dag; skole, trening, bikkje, skole, trening, bikkje...

Roer seg vel etter hvert. Skriver mer senere. Nå skal jeg på hundetrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei Sandra, ja jeg har hatt enormt mye å gjøre for tiden! Masse skole og bikkje. Det nermer seg eksamen. Dessuten så visste jeg ikke helt hva jeg skulle skrive her heller. Vurderer å legge ned dagboken egentlig.

Hmm, ikke fått mensen enda. Den er 1 uke forsinket. Tok en test i går, men den var negativ. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Teletubbien

Halloen Revenka :vinke:

Måtte bare sniktitte innom dagboka di en tur :wink: Jasså, så du har berner du da... *drømme, drømme* Jeg syns de er så flotte! Har innmari lyst på en selv, med tiden vel og merke. Vi måtte akkurat levere tilbake hunden vår til oppdretter, siden vi ikke klarte å få han til å være alene hjemme om dagene :cry: Så fryktelig trist, vi har jo hatt han i over 4 mnd :( Sambo har hatt han med på jobben frem til nå, men fikk beskjed om at han ikke kunne det lenger, og da hadde vi ikke store mulighetene :-(

Ønsker deg en kjempefin 1 søndag i advent i allefall, :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...