Gå til innhold

Spør en bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Det måtte vært Jennifer Lawrence. Syntes hun er ufattelig kul og jeg har fått høre av veldig mange at jeg likner på henne :) 

@Aucaman Hvis du skulle beskrive deg selv med tre ord, hva hadde de vært?

@Raindrops Hva er historien bak brukernavnet ditt?

Det er helt tilfeldig. Tok det fra en sangen Raindrops av Basement Jaxx som jeg hadde dilla på akkurat da jeg opprettet (min første) bruker, siden da har det bare blitt sånn.

@altflyter Hvem ville du blitt isolert med på en øde øy: Vladimir Putin eller Donald Trump?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

@sunflowe-delight ser du like alvorlig på psykisk vold som fysisk vold?

Synes begge deler er ille. Kommer veldig an på hvor lenge det varer. For eksempel hvis vi tenker på utvendige sår gjennom fysisk vold, så gror jo disse såra raskere enn innvendige sår som blir mest dannet gjennom psykisk vold. Når alt oppleves gjennom et traumatisk nivå så vil det jo gå mest innpå det psykiske, der lagres jo alle de vonde erfaringene som vil tas opp igjen i personen's minner. Alt av både fysiske og verbale smerter vil lagres i disse minnene, sjølv om en person opplever helbredelse og klarer å bli bedre/komme seg videre i livet, så vil aldri de minnene bli fullstendig glømt.

@Lady Hva slags blomst liker du best? :)

Skrevet

Synes begge deler er ille. Kommer veldig an på hvor lenge det varer. For eksempel hvis vi tenker på utvendige sår gjennom fysisk vold, så gror jo disse såra raskere enn innvendige sår som blir mest dannet gjennom psykisk vold. Når alt oppleves gjennom et traumatisk nivå så vil det jo gå mest innpå det psykiske, der lagres jo alle de vonde erfaringene som vil tas opp igjen i personen's minner. Alt av både fysiske og verbale smerter vil lagres i disse minnene, sjølv om en person opplever helbredelse og klarer å bli bedre/komme seg videre i livet, så vil aldri de minnene bli fullstendig glømt.

@Lady Hva slags blomst liker du best? :)

hmm, husker ikke hva den heter :fnise: De hvite blomstene på kvist man får kjøpt på blomsterbutikkrn. 

@sunflower-delight har du opplevd mye vondt i livet?

Gjest lipgloss
Skrevet

@lipgloss Føler du deg best som mann eller kvinne og hvorfor?

Husker ikke helt om jeg svarte på dette 😊

men det å være i kvinne utrykk gir meg en indre ro og jeg føler meg på en måte hel,jeg føler meg best som kvinne og vurderer kjønnskifte

Skrevet (endret)

Det er helt tilfeldig. Tok det fra en sangen Raindrops av Basement Jaxx som jeg hadde dilla på akkurat da jeg opprettet (min første) bruker, siden da har det bare blitt sånn.

@altflyter Hvem ville du blitt isolert med på en øde øy: Vladimir Putin eller Donald Trump?

Outch... Pest eller kolera... Vladimir Putin har i hvert fall noen lyse øyeblikk hvor har ser bittelitt lenger enn sin egen nese, så det burde nesten blitt ham. Dessuten kan jeg ikke russisk så jeg hadde sluppet å forholde meg til alle de latterlige holdningene. Trump er så avstumpet at jeg er redd jeg hadde endt opp som morder ganske fort... Og det hadde vært særs unødvendig bruk av energi om jeg skulle slått ham i hodet med en stein... dessuten liker jeg ikke tanken på å ha drept noen... Dog hadde det ikke vært så himla dumt å sende Trump til en fjern øy... da hadde resten av verden sluppet all jævelskapen hans og sjansene hans til å bli president hadde blitt minimale... Hm..

Jeg tar en for laget og velger Trump, rett og slett for å skåne verden... Putin får heller noen andre ta seg av :fnise:

@Singha Hva er en typisk lørdagskveld for deg?

@Mr Green Er grønn yndligsfargen din, eller er det en morsom historie bak brukernavnet?

@Hoppetaujenta Har du et liv ved siden av KG? :fnise: (no offense)

@Raindrops Om du kunne velge mellom fred på jord eller alle pengene til Bill Gates... Hva er det første du ville kjøpt? :engel: 

Endret av altflyter
Gjest Aucaman
Skrevet

@Aucaman Hvis du kunne byttet liv med noen i 24 timer, hvem ville du byttet med?

ABB, bare for å forsikre meg om at han har det jævlig nok.

@Aucaman Er du glad i dyr? Hvorfor/Hvorfor ikke?

Jeg er den typen som slipper fluer og edderkopper ut av huset fremfor å drepe de. Veldig glad i alle dyr. Hvorfor vet jeg ikke, men det er noe ærlig og lite selvdestruktivt med alt som ikke er mennesker. Bortsett fra pandaer, mer selvutslettende vesen finner du ikke. Men de er fine og spiser bambus, så de er innafor allikevel.

@Aucaman Hvis du skulle beskrive deg selv med tre ord, hva hadde de vært?

Kreativ, reflekterende og litt unødvendig.

@_Tvillingjenta_ Hvis du hadde blitt sendt tilbake i tid, hvilken tidsperiode ville du blitt sendt tilbake til og hvorfor?

@Sunflower-Delight Om du måtte velge: Gå med shorts og t-skjorte hele vinteren, eller parkas og ullsokker hele sommeren? Hvorfor?

@altflyter Av alle årene du har levd (mind you, jeg vet ikke hvor gammel du er så jeg bare satser på at du har levd en del), hvilket skulle du ønske du kunne gjenoppleve i sin helhet? Hvorfor?

Skrevet

Første type ponni jeg så var en shetlands ponni. :) Jeg ser for meg en liten dverg hest. ;):laugh:

@Daybreak Gleder du deg til jul hvert år? Hvordan er en fin julefeiring for deg?

@Lady Liker du å bake pepperkaker? Ser de sånn ut?  760593m3vyvd4p9p.jpg

@incognita Hvordan liker du å pynte deg til jul? Er det ett spesiellt antrekk du tar på deg, eller som brukes på grunn av tradisjon?

Vel eg har ridd hestar i alle størrelsr, så ja, har ridd ponniar ;)

Eg gler meg til jul kvar år, fordi det er tid då heile familien er samla. Ei god jul inneheld fine stundar saman der ein er frisk, god mat og fellesskap. Kanskje også besøke/få besøk av anna slekt enn nærmaste familie. 

@Sunflower-Delight Kva julekake/snacks likar du best?

@Hoppetaujenta Kva is likar du best?

Skrevet

@altflyter Av alle årene du har levd (mind you, jeg vet ikke hvor gammel du er så jeg bare satser på at du har levd en del), hvilket skulle du ønske du kunne gjenoppleve i sin helhet? Hvorfor?

Oj. Det var et forferdelig vanskelig spørsmål, fordi jeg har generelt sett hatt et veldig uheldig/tøft liv. Det måtte faktisk blitt da jeg var 4-5 og trodde at alle i verden var gode mennesker og jeg ikke hadde noen bekymringer utover hvor mye smågodt jeg fikk for 10-kroningen jeg hadde fått til lørdagsgodt :fnise: 

@Aucaman Hvor ser du deg selv om 10 år?

Gjest Aucaman
Skrevet

Oj. Det var et forferdelig vanskelig spørsmål, fordi jeg har generelt sett hatt et veldig uheldig/tøft liv. Det måtte faktisk blitt da jeg var 4-5 og trodde at alle i verden var gode mennesker og jeg ikke hadde noen bekymringer utover hvor mye smågodt jeg fikk for 10-kroningen jeg hadde fått til lørdagsgodt :fnise: 

@Aucaman Hvor ser du deg selv om 10 år?

Klart det, LEKER jo ikke intervjuer heller! :opplyser:

Realistisk sett har jeg fått en god jobb med uforutsigbare dager i en av Norges store byer. På vei til lederstilling, men usikker på om jeg skal ta den da det medfører mer ansvar enn jeg er interessert i. Bor litt utenfor byen med kort vei til marka. Irriterer meg over kollektivtransporten og har fortsatt ikke lært at det lønner seg å kjøpe inn mat for hele uka. Har fått en hund til da den jeg har begynner å synge på siste verset. Spekulerer i å kjøpe et småbruk, men innser at det kreves mye manuelt arbeid. Og for å være ærlig, manuelt arbeid har aldri vært min ting. Slår det fra meg, men er alltid i bakhodet. Har også måttet krype til korset og benytte dress oftere enn hva jeg vil, på grunn av jobben min. Det irriterer meg konstant. På dette tidspunktet regner jeg også med at frilansingen min har gått såpass bra at jeg kan vurdere å gjøre det til noe mer permanent. Det skjer ikke, men det er alltid plan B.

@altflyter Hva er den kleineste situasjonen du har opplevd som tilskuer?

Skrevet

@altflyter Hva er den kleineste situasjonen du har opplevd som tilskuer?

Ojda... Her er det mye å velge mellom... Det aller kleineste må ha vært da jeg bodde hjemme og uten overlegg avbrøt en diskusjon mellom foreldrene mine om at faren min mente moren min ikke ble våt nok til at det var digg å ha sex lenger... og at han var lei av at hun ikke ville ha ham.... Stivnet helt der jeg sto så det tok noen sekunder (føltes som timer), før jeg prøvde å liste meg ut, men det knirket i en gulvplanke... noe som gjorde foreldrene mine oppmerksomme på at jeg hadde hørt en samtale jeg definitivt ikke burde hørt  :flau: Snakket heldigvis aldri om det i ettertid... det lot vi stille gli forbi. 

@Aucaman Hva er det minst gjennomtenkte du har gjort i ditt liv? 

Gjest Aucaman
Skrevet

Ojda... Her er det mye å velge mellom... Det aller kleineste må ha vært da jeg bodde hjemme og uten overlegg avbrøt en diskusjon mellom foreldrene mine om at faren min mente moren min ikke ble våt nok til at det var digg å ha sex lenger... og at han var lei av at hun ikke ville ha ham.... Stivnet helt der jeg sto så det tok noen sekunder (føltes som timer), før jeg prøvde å liste meg ut, men det knirket i en gulvplanke... noe som gjorde foreldrene mine oppmerksomme på at jeg hadde hørt en samtale jeg definitivt ikke burde hørt  :flau: Snakket heldigvis aldri om det i ettertid... det lot vi stille gli forbi. 

@Aucaman Hva er det minst gjennomtenkte du har gjort i ditt liv? 

Å herre. TRAUMER!

Alt frem til jeg var 22 og innså at jeg måtte bli rasjonell. Vet egentlig ikke helt hva som var minst gjennomtenkt. Antageligvis det første studievalget mitt og, enda mindre gjennomtenkt, studiestedet mitt. Total kræsj som kostet meg år, smerte og sinte brev fra lånekassen. Valgprosessen var sånn: Restetorget -> Lukke øynene -> Dra musa rundt skjermen -> Go for it.

@altflyter Av alle dyr i norsk natur, hvilket ville du helst vært og hvorfor?

Skrevet

@Summers Hvilken del av din personlighet liker du minst?

Går ikke rundt å tenker på det, men skulle gjerne vært mer intelligent.

@Summers Kva er favorittmiddagen din?

Jeg er mer en dessertperson enn middagsperson. Skal ha hjemmelaget iskrem i dag.

Må være julenissen fra jeg var liten og trodde på det. Husker hvor magisk det var da "julenissen" kom! :nisselue:

@Summers Nevn en ting som kjennetegner deg

Rar på en positiv måte. 

@Tvillingjenta  Hvilke kvaliteter har personene du ser opp til?

@Daybreak  Beste kompliment du har fått?

@Lady Om du skulle gitt penger til en veldedig organisasjon, hvilken ville det vært?

Skrevet

Å herre. TRAUMER!

Alt frem til jeg var 22 og innså at jeg måtte bli rasjonell. Vet egentlig ikke helt hva som var minst gjennomtenkt. Antageligvis det første studievalget mitt og, enda mindre gjennomtenkt, studiestedet mitt. Total kræsj som kostet meg år, smerte og sinte brev fra lånekassen. Valgprosessen var sånn: Restetorget -> Lukke øynene -> Dra musa rundt skjermen -> Go for it.

@altflyter Av alle dyr i norsk natur, hvilket ville du helst vært og hvorfor?

Ojda... jaja. Det er også en måte å gjøre det på :P 

Hm... En kongeørn kanskje. Syntes de er veldig majestetiske, jeg hadde hatt få naturlige fiender annet enn mennesker og jeg hadde kunnet fly! Virker som det frieste dyret man kan være. 

@Aucaman Hvis du var kvinne for en dag. Hva ville du brukt den dagen på?

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet (endret)

@sunflower-delight har du opplevd mye vondt i livet?

Jeg har hatt en del å stri med, ja.

@Lady Er du fornøyd med måten du ble oppdratt på av dine foreldre?

@Sunflower-Delight

Om du måtte velge: Gå med shorts og t-skjorte hele vinteren, eller parkas og ullsokker hele sommeren? Hvorfor?

Den er litt vrien. ;) Tror jeg må velge andre alternativ. Jeg er lett frossen av meg, så jeg hadde ikke taklet bra med å gå rundt i kun shorts og t-skjorte i løpet av vinteren. Unntatt hvis dette er inne og i tropisk "inne-temperatur". ;)

@Aucaman Er du lett frossen sjølv eller er du mer varmblodig?

@Sunflower-Delight Kva julekake/snacks likar du best?

Jeg er faktiskt glad i julebrød. Den med rosiner i. :jepp: Men liker også kransekake. Kjempelenge siden jeg har spist det nå. Ellers liker jeg godt noen av de typiske jule/nyttårs kakene over her, som olieboller og appelflapper. :sikle:

@Daybreak Hva er den fineste ponnien?

@altflyter Jeg ser at du har en profilbilde av et tre. Føler du en spesiell tiltrekning mot trær generelt?

@lipgloss Hvem er vedkomende du har profilbilde av?

Endret av Sunflower-Delight
Gjest incognita
Skrevet

@incognita Beste barndomsminne?

Da kjolen til søsteren min brått tok fyr på julaften en gang på slutten av nittitallet. :biggrin: 

@incognita Dersom du måtte en av delene: Være med Lars Monsen på tur over Grønland eller være med på Paradise Hotel fra start til slutt, men tape finalen?

Jeg er hverken lam fra halsen og ned eller halsen og opp, så helst ingen av delene.. men om jeg måtte velge.. PH. 

@incognita Største kjendis som kan navnet ditt og hadde gått bort for å hilse på deg?

Hmm. Jeg kan ikke komme på noen kjendiser som jeg er på hils med. Eller jo! Eli Hagen! ..men det har sin naturlige forklaring da. Kan forresten tenkes at hun ville nøyd seg med et smil og et lite nikk, jeg er usikker. 

@incognita Husker du meg fra den tiden jeg var helt ny på forumet og het Sid Walker?

@incognita Er du glad i godteri?

Ja. Og ja.

@incognita - hva er ditt slemmeste karaktertrekk?

Jeg kan ha spisse albuer i visse situasjoner. Særlig i jobbsammenheng.

@incognita Kva type vêr og temperatur likar du best?

Sommer og 30+, men ikke hvis jeg på sove i varmen. 

@incognita Hvordan liker du å pynte deg til jul? Er det ett spesiellt antrekk du tar på deg, eller som brukes på grunn av tradisjon?

Har ikke noe fast jeg bruker, men pynter meg med kjole på julaften. :) 

@_Tvillingjenta_ Skal du noe gøy i kveld?

Skrevet

@altflyter Jeg ser at du har en profilbilde av et tre. Føler du en spesiell tiltrekning mot trær generelt?

Jepp. Jeg er dendrofil ;) Neida.. Jeg bare tuller :P 

Jeg føler at trær symboliserer noe som er konstant og stabilt, noe som ikke forandrer seg, men bare vokser seg større. Det mister bladene sine på høsten, men spirer igjen på våren... det våkner til liv igjen etter å ha vært i dvale, så selv om det har sett stygt ut, blir det alltid vakkert igjen. Om man kutter av det mange av grenene, kommer det nye og friskere fram med tiden... Blir et slags symbol på livet jeg ønsker å leve og livet jeg venter på... wow. Det ble veldig symbolsk, menmen :) 

@Sunflower-Delight Hva er din guilty pleasure?

Gjest Aucaman
Skrevet

@Aucaman Hvis du var kvinne for en dag. Hva ville du brukt den dagen på?

Hadde gått fullstendig amok i agurkkassen på Coop. Neida, joda. Jeg hadde antageligvis brukt mesteparten av tiden i en garderobe og sett på livet. Resten av tiden hadde jeg spist is og sjokolade. Etter hva jeg skjønner har jeg ikke helt forstått hvor digg det faktisk er.

@Aucaman Er du lett frossen sjølv eller er du mer varmblodig?

Jeg fungerer bare når det er 21 grader, sol/lett overskyet og 2 sekundmeters bris fra syd. Men har lettere for å svette ihjel enn å fryse ihjel. Stort sett. Egentlig er jeg en av de som klager uansett.

@Aucaman Når var sist du var sint, og hvorfor?

2.Juledag 2013. Knuste telefonen, bikkja skadet seg stygt (haste til veterinær-stygt) og fikk beskjed om at vi hadde hatt innbrudd mens vi var på ferie. Jeg var ikke særlig behagelig å være med den dagen.

@altflyter Hvis du kunne vært hvor som helst, akkurat nå, hvor ville du vært?

@Sunflower-Delight Hvilken sang synger du oftest i dusjen? 

@incognita Hvis du måtte hatt en "theme" sang som ble spilt hver gang du entret et rom, hvilken ville det vært og hvorfor?

Gjest Hummels
Skrevet

@Hummels Liker du spill? Ikke brettspill altså :)

Ja spesielt tv-spill 

Terror, kreft, vold og kriminalitet blant annet..

@Hummels Hvordan har du det om dagen?

Har det faktisk helt ok nå. Kunne hatt det bedre, men har hatt det verre også.

@ambivalentReaction hvor mange kjærester har du hatt?

Gjest incognita
Skrevet

2.Juledag 2013. Knuste telefonen, bikkja skadet seg stygt (haste til veterinær-stygt) og fikk beskjed om at vi hadde hatt innbrudd mens vi var på ferie. Jeg var ikke særlig behagelig å være med den dagen.

@incognita Hvis du måtte hatt en "theme" sang som ble spilt hver gang du entret et rom, hvilken ville det vært og hvorfor?

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut... 

hmm jeg tror dette er theme sangen min, ca fra 16. sekund.  Føler den kler meg:nigo: 

@Aucaman Hva er oppskriften på et lykkelig liv?

@Intruder Formen bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...