Djungelvrål Skrevet 25. november 2015 #1 Skrevet 25. november 2015 (endret) Hvem tar seg av immigrantene/asylsøkerene når de er på mottakene? Har de daglig tilsyn? Hvem lager mat? Hvordan makter de å gi f.eks legehjelp når de ikke kan engelsk engang? Er det nok tolker, psykologer, spesialiserte barnevernspedagoger, renholdspersonell osv? Hvor kommer alle disse faglærte personene fra? Hvor har de tatt de ifra? Syns det står veldig lite om dette i media. Endret 26. november 2015 av DreamOn Skrivefeil 2
Jetlag Skrevet 25. november 2015 #2 Skrevet 25. november 2015 (endret) Robin Hood Staten Norge1. Stjeler fra folket2. Gir til immigranter3. Toll, moms, avgifter, formueskatt, inntektsskatt, CO2 avgift, bompenger, mat avgifter og alt skal økes.Les denne her. De skal få helt splitter nye boliger.http://www.nytid.no/egne-landsbyer-for-flyktninger-i-norge/http://www.op.no/nyheter/vil-bygge-mosk-er-over-hele-landet/s/5-36-57229 Endret 25. november 2015 av Jetlag 4
Gjest Cartman Skrevet 26. november 2015 #3 Skrevet 26. november 2015 Praksisplass gjennom NAV hahahaha
Pterinochilus Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 Hvem tar seg av emigrantene/asylsøkerene når de er på mottakene? Har de daglig tilsyn? Hvem lager mat? Hvordan makter de å gi f.eks legehjelp når de ikke kan engelsk engang? Er det nok tolker, psykologer, spesialiserte barnevernspedagoger, renholdspersonell osv? Hvor kommer alle disse faglærte personene fra? Hvor har de tatt de ifra? Syns det står veldig lite om dette i media.Har du planer om å emigrere, DreamOn? Jeg er enig i at det står veldig lite om emigranter i media. Immigranter derimot...
Gjest AnonGangerTo Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 Robin Hood Staten Norge1. Stjeler fra folket2. Gir til immigranter3. Toll, moms, avgifter, formueskatt, inntektsskatt, CO2 avgift, bompenger, mat avgifter og alt skal økes.Les denne her. De skal få helt splitter nye boliger.http://www.nytid.no/egne-landsbyer-for-flyktninger-i-norge/http://www.op.no/nyheter/vil-bygge-mosk-er-over-hele-landet/s/5-36-57229🖕 til Robin Hood Staten Norge!
Djungelvrål Skrevet 26. november 2015 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2015 Har du planer om å emigrere, DreamOn? Jeg er enig i at det står veldig lite om emigranter i media. Immigranter derimot... Nope, har det bra i Norge. Jeg er veldig nysgjerrig på hvem som tar seg av alle de tusen som er kommet og hvor de tar alle folkene fra. Skrivefeil rettet
Jetlag Skrevet 26. november 2015 #7 Skrevet 26. november 2015 Praksisplass gjennom NAV hahahahaDet er ikke bra for oss vanlige mennesker som blir arbeidsledige. Immigrantene jobber gratis i 2-3 måneder og får kun 2000 - 3000 kroner fra NAV. Det er ren sosial dumping, men dette vet ikke immigrantene.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #8 Skrevet 26. november 2015 Ennå er det vel bare kommet noen få tusen asylsøkere i år. Det skal komme minst 100 000 neste år. Da blir det interessant å se hva som skjer med velferdstilbudene til nordmenn, med skoler og eldreomsorg og diverse offentlige etater. Men dette er sikkert helt uproblematisk. Jadda. Anonymkode: 1b0c4...49c
ajarRun Skrevet 26. november 2015 #9 Skrevet 26. november 2015 Du trenger ikke språket for å behandle noen. En fastlege har jo kun to oppgaver: måle blodtrykk og skrive resept. Jeg trenger ikke kunne språket til noen for å finne ut hvilken kroppsdel det feiler dem noe med. Jeg har jo lært døve å kjøre bil, jeg kan ikke tegnspråk. Jeg har også lært folk som kan sånn tre setninger å kjøre, så jeg ser ikke hvordan en lege ikke skal klare det samme. Å diagnostisere noen er tross alt en triviell oppgave i forhold til å lære de samhandling og trafikal kompetanse.Psykologene har det nok vanskelig, men da kan de jo bare henvise dem til psykiatere, og de er jo som leger reseptmaskiner. Dessuten er sånn 70% av språket ikkeverbalt. Dersom du må forstå hva noen sier for å skjønne om de har angst, er deprimert eller er sint så burde du ikke være psykiater. Jeg klarer jo å identifisere slikt gjennom bilvindu i tiden det tar å kjøre gjennom en rundkjøring.
Gjest O.G. Skrevet 26. november 2015 #10 Skrevet 26. november 2015 Det er ikke bra for oss vanlige mennesker som blir arbeidsledige. Immigrantene jobber gratis i 2-3 måneder og får kun 2000 - 3000 kroner fra NAV. Det er ren sosial dumping, men dette vet ikke immigrantene.Jepp, det er den andre siden med dette. De jobber billig og det går utover oss andre og våre rettigheter.
Djungelvrål Skrevet 26. november 2015 Forfatter #11 Skrevet 26. november 2015 Du trenger ikke språket for å behandle noen. En fastlege har jo kun to oppgaver: måle blodtrykk og skrive resept. Jeg trenger ikke kunne språket til noen for å finne ut hvilken kroppsdel det feiler dem noe med. Jeg har jo lært døve å kjøre bil, jeg kan ikke tegnspråk. Jeg har også lært folk som kan sånn tre setninger å kjøre, så jeg ser ikke hvordan en lege ikke skal klare det samme. Å diagnostisere noen er tross alt en triviell oppgave i forhold til å lære de samhandling og trafikal kompetanse.Psykologene har det nok vanskelig, men da kan de jo bare henvise dem til psykiatere, og de er jo som leger reseptmaskiner. Dessuten er sånn 70% av språket ikkeverbalt. Dersom du må forstå hva noen sier for å skjønne om de har angst, er deprimert eller er sint så burde du ikke være psykiater. Jeg klarer jo å identifisere slikt gjennom bilvindu i tiden det tar å kjøre gjennom en rundkjøring.Klarer du å se om noen er klinisk deprimerte gjennom et bilvindu på 4 sekunder?
ajarRun Skrevet 26. november 2015 #12 Skrevet 26. november 2015 Klarer du å se om noen er klinisk deprimerte gjennom et bilvindu på 4 sekunder?Hvis du kommer deg gjennom en rundkjøring på 4 sekunder så kjører du for fort. Men ja, jeg klarer å se om noen er deprimerte gjennom vinduet. Det er ikke noe som heter klinisk deprimert i ICD-10, og for å stille en diagnose må du se at det vedvarer over tid, det kan jeg selvsagt ikke se etter en konsultasjon, men det kan ikke en psykolog heller. Klarer også å skille mellom de syv forskjellige depresjons-typene ICD-10 spesifiserer, i tillegg til maniske episoder og bipolar.
Djungelvrål Skrevet 26. november 2015 Forfatter #13 Skrevet 26. november 2015 Hvis du kommer deg gjennom en rundkjøring på 4 sekunder så kjører du for fort. Men ja, jeg klarer å se om noen er deprimerte gjennom vinduet. Det er ikke noe som heter klinisk deprimert i ICD-10, og for å stille en diagnose må du se at det vedvarer over tid, det kan jeg selvsagt ikke se etter en konsultasjon, men det kan ikke en psykolog heller. Klarer også å skille mellom de syv forskjellige depresjons-typene ICD-10 spesifiserer, i tillegg til maniske episoder og bipolar.Nei, jeg er ikke psykolog, jeg påberoper meg heller ikke å kunne se om folk er psykisk syke på få sekunder!
ajarRun Skrevet 26. november 2015 #14 Skrevet 26. november 2015 Nei, jeg er ikke psykolog, jeg påberoper meg heller ikke å kunne se om folk er psykisk syke på få sekunder!Når jeg kjeder meg i en time bruker jeg å leke meg med å bruke kognitiv terapi på studentene mine, det er kjempemorsomt, og dersom det går galt er det ikke så farlig fordi de får jo førerkort etter maks noen få måneder og da er det jo ikke mitt problem lengre.
FreeLife Skrevet 26. november 2015 #15 Skrevet 26. november 2015 Leser på NRK at asylsøklere ikke får økologisk mat! Dette er en skandale! De har det jo bedre i Dubai! Norge var ikke den standarden de hadde håpet på likevel! Jeg skammer meg over å være nordmann. http://www.nrk.no/norge/_-asylleiren-var-ikke-egnet-for-mennesker-1.12673804 1
Gjest Cartman Skrevet 26. november 2015 #16 Skrevet 26. november 2015 Det er ikke bra for oss vanlige mennesker som blir arbeidsledige. Immigrantene jobber gratis i 2-3 måneder og får kun 2000 - 3000 kroner fra NAV. Det er ren sosial dumping, men dette vet ikke immigrantene.Selvfølgelig er det sosial dumping. Hvorfor tror du Adolf Merkel ønsket dem velkommen. Trodde du at gamla var naiv eller dum? Neida. Hun gjør alt storkapitalen ønsker. Utvidelsen av EU førte til sosial dumping. Innvandring fører til sosial dumping. Både arbeidsinnvandring og muslimsk innvandring fører til en større arbeidsstyrke for storkapitalen. Storkapitalen driter i om staten går konkurs eller om kriminaliteten øker. Det er ikke de som lider av dette. Alle oppegående mennesker forstår at noe er alvorlig galt med vestlige myndigheter. Den ene terrororganisasjonen etter den andre dukker opp. Vi er i flere kriger og vet ikke helt hvorfor vi er der. Ut av ingenting kommer en sinnsykt stor bølge med flyktninger og vi skal ta dem imot. Alle normale mennesker skjønner at Europa vil endre seg dramatisk som følge av denne politikken. Man må være hjernevasket av media, hvis man tror at arabere og nordmenn deler en felles kulturarv.
Drizzt Skrevet 26. november 2015 #17 Skrevet 26. november 2015 Jeg er mer opptatt av: Hvem følger med hva de driver medHvem passer på at de ikke er til bry for naboer og andre som bor derHvem sørger for at alle som bor i nærheten er trygge 1
Djungelvrål Skrevet 26. november 2015 Forfatter #18 Skrevet 26. november 2015 Jeg er mer opptatt av: Hvem følger med hva de driver medHvem passer på at de ikke er til bry for naboer og andre som bor derHvem sørger for at alle som bor i nærheten er tryggeJa lurer på dette også.
FreeLife Skrevet 27. november 2015 #19 Skrevet 27. november 2015 Du trenger ikke språket for å behandle noen. En fastlege har jo kun to oppgaver: måle blodtrykk og skrive resept. Jeg trenger ikke kunne språket til noen for å finne ut hvilken kroppsdel det feiler dem noe med. Jeg har jo lært døve å kjøre bil, jeg kan ikke tegnspråk. Jeg har også lært folk som kan sånn tre setninger å kjøre, så jeg ser ikke hvordan en lege ikke skal klare det samme. Å diagnostisere noen er tross alt en triviell oppgave i forhold til å lære de samhandling og trafikal kompetanse.Psykologene har det nok vanskelig, men da kan de jo bare henvise dem til psykiatere, og de er jo som leger reseptmaskiner. Dessuten er sånn 70% av språket ikkeverbalt. Dersom du må forstå hva noen sier for å skjønne om de har angst, er deprimert eller er sint så burde du ikke være psykiater. Jeg klarer jo å identifisere slikt gjennom bilvindu i tiden det tar å kjøre gjennom en rundkjøring.Øh...say what?Du som trafikklærer har virkelig den viktigste og vanskeligste jobben i Norge! 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #20 Skrevet 27. november 2015 Jeg vet om et asylmottak. Der kommer Spar (lokalbutikken Spar som også tilbyr catering) og lager mat til dem tre ganger pr dag. Jeg vet også om et mottak for såkalte "mindreårige" asylsøkere. Disse får tilsyn døgnet rundt av folk som er ansatt av kommunen, og disse personene lager da mat til disse ungene. Jeg vet ikke helt hvem som vasker, men jeg tviler på at de gjør det selv.Jeg har lest at politiet sliter med å få tak i nok tolker, så jeg tviler på ta det er mange tolker på mottakene. Jeg tviler også på at de får hjelp av psykolog og andre med spesiell utdanning. Det er ikke sånn at Norge hadde 1000 tolker, psykologer og barnevernspedagoger klare for et halvt år siden. Hele mottaksaparatet har mest sannsynlig vært sprengt ganske lenge. Folk rømmer også fra mottakene, så på mange plasser er det nok ute av kontroll. Det sier seg nesten selv når tusenvis av mennesker skal innlosjeres bare i løpet av noen uker. Hele asylsystemet er på trynet. Jeg savner også at media forteller om dette, eller i alle fall at de gjør et forsøk på å finne ut av det. Jeg mener - det skulle bare mangle. Men det er rett og slett for mye forlangt. Et tydelig tegn på at media i Norge er partisk og ikke har som rolle å informere. Media i Norge fungerer som et propagandarør, med mindre alle journalister er eneggede høns som ikke klarer å tenke selv. Eller en blanding. Anonymkode: c9291...70c 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå