emblmarlen Skrevet 25. november 2015 #1 Skrevet 25. november 2015 Hei!Ung jente her som er svært usikker på hva hun skal gjøre akkurat nå. Fant ikke noe forum for sykdom etc, så jeg tar det her. I litt over et år nå tror jeg, har jeg vært veldig bekymret, hver eneste dag for å kaste opp, få vondt i magen og å bli kvalm. Viss jeg føler jeg blir kvalm, (tørr bare ikke si at jeg er kvalm, for jeg vet ikke helt hva det vil si å være kvalm på en måte, hehe) så får jeg helt noya og starter å gre meg selv i håret, kroppe på sår i ansiktet, puste tungt og det starter å dugge litt forran øynene. Som oftest får jeg denne følelsen når jeg er nervøs for noe. Og som oftest er jeg nervøs når jeg er blandt en stor befolkning, når jeg skal prestere for en folkemengde eller når det er en stor folkemenge samlet og det er helt stille. DA er jeg livredd jeg skal kaste opp. Har en slags ekkel følelse, og vil ikke direkte kalle det klump, men det er som en klump, i halsen når det er noe jeg skal gjøre, f.eks gå på bussen, betale en vare osv. Og da står jeg ikke bare der og tripper og ser helt forskrekket ut, men jeg spiser de grønne Doc-dropsene. De har vært en skikkelig lifesaver det siste året, men problemet er at jeg bruker så hinsidigens mye penger på de. Når jeg er hos tannlegen og hos legen er jo dette et kjempeproblem. Hos tannlegen er jo de inne i munnen min og roter, og da blir jeg driiitkvalm, og ihvertfall når jeg legges så j*vlig langt bak i stolen. Har sagt ifra, og får sitte normalt i stolen i mens de undersøker, og sitter og klemmer på en myk stresstann;) Går jo også enda på skole, og når det er framføringer, er jo dette også et problem. Klarer såvidt å ha det alene forran læreren..Har dere tips til hvordan jeg kan legge fra meg denne Doc-vanen og vet dere om noen hjelp for å bli kvitt denne angsten?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #2 Skrevet 25. november 2015 Hei!Ung jente her som er svært usikker på hva hun skal gjøre akkurat nå. Fant ikke noe forum for sykdom etc, så jeg tar det her. I litt over et år nå tror jeg, har jeg vært veldig bekymret, hver eneste dag for å kaste opp, få vondt i magen og å bli kvalm. Viss jeg føler jeg blir kvalm, (tørr bare ikke si at jeg er kvalm, for jeg vet ikke helt hva det vil si å være kvalm på en måte, hehe) så får jeg helt noya og starter å gre meg selv i håret, kroppe på sår i ansiktet, puste tungt og det starter å dugge litt forran øynene. Som oftest får jeg denne følelsen når jeg er nervøs for noe. Og som oftest er jeg nervøs når jeg er blandt en stor befolkning, når jeg skal prestere for en folkemengde eller når det er en stor folkemenge samlet og det er helt stille. DA er jeg livredd jeg skal kaste opp. Har en slags ekkel følelse, og vil ikke direkte kalle det klump, men det er som en klump, i halsen når det er noe jeg skal gjøre, f.eks gå på bussen, betale en vare osv. Og da står jeg ikke bare der og tripper og ser helt forskrekket ut, men jeg spiser de grønne Doc-dropsene. De har vært en skikkelig lifesaver det siste året, men problemet er at jeg bruker så hinsidigens mye penger på de. Når jeg er hos tannlegen og hos legen er jo dette et kjempeproblem. Hos tannlegen er jo de inne i munnen min og roter, og da blir jeg driiitkvalm, og ihvertfall når jeg legges så j*vlig langt bak i stolen. Har sagt ifra, og får sitte normalt i stolen i mens de undersøker, og sitter og klemmer på en myk stresstann;) Går jo også enda på skole, og når det er framføringer, er jo dette også et problem. Klarer såvidt å ha det alene forran læreren..Har dere tips til hvordan jeg kan legge fra meg denne Doc-vanen og vet dere om noen hjelp for å bli kvitt denne angsten? HeiBe fastlegen din om å henvise deg til en psykolog som er dyktig innen dette feltet Anonymkode: 6d24b...f1c 1
emblmarlen Skrevet 26. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2015 HeiBe fastlegen din om å henvise deg til en psykolog som er dyktig innen dette feltetAnonymkode: 6d24b...f1cVet du om det finnes andre former enn tabletter for å bli kvitt angsten? 1
tøydokka Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 Vet du om det finnes andre former enn tabletter for å bli kvitt angsten? Det finnes andre tabletter en doc som virker mot angst.. Men viss du tenker på terapi, så kan kognitiv terapi og eksponeringsterapi virke godt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 Vet du om det finnes andre former enn tabletter for å bli kvitt angsten? Ja, terapi, som Tøydokka skriver. Anonymkode: 6d24b...f1c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå