Gå til innhold

P-piller fra helsesøster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må man ha noen spesielle grunner osv for å få p-piller av helsesøster? Eller kan alle jenter som ønsker det, få det gratis? Hvordan fungerer dette?

Anonymkode: 39f1d...a98

Videoannonse
Annonse
Gjest Sukkerbit
Skrevet

Du får ikke p-piller gratis, men det er 100 kroner rabatt frem til du er 20 noe som betyr at de aller billigste blir gratis siden de koster under 100 kroner. Du får resept på p-piller av helsesøster når du er over 16 år. 

Skrevet

Hvor mange får du sånn rabatt på (altså gratis)? Altså hvor lenge ?

Skrevet

Om jeg husker rett er det i alderen 16-20. Men du får ikke ubegrenset. Jeg måtte ha med bekreftelse på at jeg trengte ny pakke etter to mnd. Dette er for at ordningen ikke skal misbrukes

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Du får rabatt helt frem til du er 20. Det er ikke et spesielt antall. Ble akkurat usikker på om det er 20 eller 21, men tror det var 20. 

Men det er viktigere at du får piller som er riktige for deg enn at du tar de som er gratis. For meg er den eneste riktige av alle jeg har prøvd til nå merket Zoely, men disse er spesielt dyre. Er vel 300 kr pakka. 

Om jeg husker rett er det i alderen 16-20. Men du får ikke ubegrenset. Jeg måtte ha med bekreftelse på at jeg trengte ny pakke etter to mnd. Dette er for at ordningen ikke skal misbrukes

Dette opplevde aldri jeg ihvertfall. 

Skrevet

Jeg opplevde det flere ganger. Fikk aldri hente ut mer enn en pakke og ikke oftere en 2,5 mnd etter siste pakke. Men muligg reglene er slappere nå.

Skrevet

Du får rabatt helt frem til du er 20. Det er ikke et spesielt antall. Ble akkurat usikker på om det er 20 eller 21, men tror det var 20. 

Men det er viktigere at du får piller som er riktige for deg enn at du tar de som er gratis. For meg er den eneste riktige av alle jeg har prøvd til nå merket Zoely, men disse er spesielt dyre. Er vel 300 kr pakka. 

Hvordan finner man ut hvem som er riktige for seg?

Skrevet

Trenger helsesøster noe "forklaring" på hvorfor du trenger p-piller?

Skrevet

Trenger helsesøster noe "forklaring" på hvorfor du trenger p-piller?

Nei, men hun spør sikkert likevel.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Hvordan finner man ut hvem som er riktige for seg?

Prøve ut litt forskjellige merker hvis den første du prøver ikke funker (f.eks mye blødninger, hormonsvigninger osv) men for unge mennesker er det en internasjonal enighet blant gynekologer om at microgynon er det beste merket å prøve første gang. 

Skrevet

Bare si at du ønsker å kunne utsette mensen, eller fordi du er sexuelt aktiv. 

Anonymkode: 08de6...359

Skrevet

Bare si at du ønsker å kunne utsette mensen, eller fordi du er sexuelt aktiv. 

Anonymkode: 08de6...359

Hvor my utsetter man mensen? kan man ikke ende med å få mer og bare uregelmessig?

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Hvor my utsetter man mensen? kan man ikke ende med å få mer og bare uregelmessig?

Du utsetter ikke mens fordi du trenger i teorien ikke ha mens på pilla. Så du kan hoppe over pillefri uke i 20 år hvis du vil det, men for en del går det ikke å hoppe over så lenge, så mange har mens hver 3. Mnd 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...