Gå til innhold

Wake up-light som ikke "durer", hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Nå som det er mørkt om morgenen hadde det vært fint med en slik lampe som gjør det litt enklere å stå opp, så mannen min og jeg kjøpte oss en fra Phillips. Han elsker den, men jeg har så god hørsel at jeg hører den frekvensduren/pipingen med en gang lampen settes i kontakten. Jeg får ikke sove, og etterhvert får jeg hodepine.

Mannen min prøvde å teste meg engang ved å si han tok ut kontakten, men etter at jeg sa "jeg fatter ikke, hvor kommer den pipingen fra, du trakk jo ut lampa?" så innså han også at det ikke var noe jeg innbilte meg.

Så, kjære KG, jeg lurer på om det er noen av dere som har like god hørsel som meg og har funnet en slik lampe som er helt, helt stillegående? 

Takk på forhånd!

Anonymkode: 46124...354

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Men hvis du ikke får sove, så klarer du jo å stå opp? Kanskje det er en bra ting. Da kan du heller gjøre det enklere for mannen å stå opp med litt morgenkos (nå sikter jeg bare til kos). :biggrin: 

Jeg har også lyslampe fra Philips (vet ikke om det er wake-up light, er sånn med 10 000styrke/hz?, er det det dere har?) Uansett, satt den på nå, og jeg hører ingenting. Kan det være at dere har en dårlig utgave? Eller så har jeg dårligere hørsel enn deg :laugh: 

Endret av Rainstorm
Skrevet

Er du sikker på at den skal dure? Min lager ikke lyd (men kanskje du hadde hørt det), så du bør sjekke at det ikke er noe galt med din. Hører du det fortsatt hvis du setter lampa på andre siden av senga? 

Selv hører jeg av og til mobilladerne, men lampa er altså helt stille. 

Skrevet

Høres litt merkelig ut. Jeg har hatt en sånn og hørte ikke noen during før den slo seg på, og jeg har også svært god hørsel. Men de lampene er (eller var) beheftet med feil i elektronikken. Jeg hadde to stykker og begge fikk det for seg at de skulle slå på radioen til helt elleville tider  - gjerne midt på natta - og da på max volum attpåtil. 

Skrevet

Altså, mannen min hører ikke at det durer....men jeg hører "alt" av det man kaller white noise. Lampa står på andre siden av rommet, men jeg hører den likevel :(

Mulig jeg bare må prøve en annen type, men jeg er redd for at det er kun jeg som hører det. Har tatt slike hørselstester på youtube, og hører frekvenser som skal være umulige å høre for voksne.

Men hvis du ikke får sove, så klarer du jo å stå opp? Kanskje det er en bra ting. Da kan du heller gjøre det enklere for mannen å stå opp med litt morgenkos (nå sikter jeg bare til kos). :biggrin: 

Jeg har også lyslampe fra Philips (vet ikke om det er wake-up light, er sånn med 10 000styrke/hz?, er det det dere har?) Uansett, satt den på nå, og jeg hører ingenting. Kan det være at dere har en dårlig utgave? Eller så har jeg dårligere hørsel enn deg :laugh: 

Blir lite kos på mannen om jeg ikke klarer å sovne :P Mulig det bare er vår som er "durete" da, håper egentlig det...Vil så gjerne våkne litt mer uthvilt nå i mørketiden.

Anonymkode: 46124...354

Skrevet

Hvilken utgave har du? Jeg pleier også å reagere på slike lyder, og må ofte trekke ut ladere etc fordi jeg blir sprø av pipingen/during, men jeg har aldri hørt lyd av min wake up light. Har modell HF3520 fra Philips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...