Cata Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #2961 Del Skrevet 12. januar 2008 Jippi, den fortapte koffert er kommet hjem. Dessverre ikke i helt god behold (baksiden ser krøllete ut :klø: ) men innholdet har overlevd. Får se om kofferten bedrer seg når den har fått akklimatisert seg. Jaja, det er straffen for ikke å kjøpe hardshell. Dessuten er det en temmelig billig Clas Ohlsson utgave så det er ikke det store finansielle tapet om den ikke skulle komme seg. Dessuten kan den fremdeles brukes, den ser bare litt krøllete ut . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #2962 Del Skrevet 13. januar 2008 OK, jeg er dagens dust.... I går kveld fant jeg ut jeg skulle snoke litt på veske og bag-siden på ebay for å se om jeg fant noe som kan brukes som ren håndbagasje på fly. Fant en brun lærbag som så OK ut, men litt slaskete så i ørska la jeg inn et bud på max 20 dollar. Og fikk den. Så nå sitter jeg der med en bag som jeg muligens ikke finner egnet. Ikke kan jeg skylde på noen heller. DusteCata!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. januar 2008 #2963 Del Skrevet 13. januar 2008 Du kan jo legge den ut for salg igjen....... Godt at kofferten kom seg hjem til deg. Kjedelig med slike ting på vidvanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 13. januar 2008 #2964 Del Skrevet 13. januar 2008 Det siste året har jeg mer eller mindre pendlet mellom Norge og et av nabolandene, og jeg har en koffert (Travelpro, burde være OK) som ser ut som en hund har tygget på den. Jeg har lovet meg selv at når jeg er ferdig med dette peset, skal kofferten kasseres til fordel for en Titan-koffert i hardplast. Dessuten registerer jeg at vi er flere som har kjøpt ting vi ikke trenger på Ebay nylig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #2965 Del Skrevet 13. januar 2008 Det siste året har jeg mer eller mindre pendlet mellom Norge og et av nabolandene, og jeg har en koffert (Travelpro, burde være OK) som ser ut som en hund har tygget på den. Jeg har lovet meg selv at når jeg er ferdig med dette peset, skal kofferten kasseres til fordel for en Titan-koffert i hardplast. Dessuten registerer jeg at vi er flere som har kjøpt ting vi ikke trenger på Ebay nylig. Travelpro skal være bra kofferter ja, men med tilstrekkelig juling så gir de vel opp de også. Hardplast blir tingen her også etterhvert ja. Har en utgammel Samsonite som har vært med på mange turer. Den er ripet og fæl, men holder. Problemet er at den er så gammel at den ikke er utstyrt med hjul så jeg kjøpte Clas Ohlssonvarianten for å ha på kortere reiser i stedet for det er jo så mye letter å trekke den ikke sant? Nuvel, mitt intelligente (NOT) bag-kjøp var jo ment som håndbagasje på typisk 1-2 overnattingsturer heretter så får jeg den som kabinbagasje så trenger den ikke motstå så mye juling. Vi får se når den kommer.....(Men hva søren skal jeg gjøre med PC'n da :klø: . Har PC sekk men den er for trang til å få med klær i hvis jeg skal ha med en bok og en liten toalettmappe (dvs. nå er det jo "plastposen" som gjelder). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 13. januar 2008 #2966 Del Skrevet 13. januar 2008 PCen kjøper du softcase til, så kan du ha den oppi den nye bagen. Ei venninne av meg påstod forresten at det går an å ha flere plastposer av riktig type i håndbagasjen; jeg har ikke testet det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. januar 2008 Forfatter #2967 Del Skrevet 13. januar 2008 PCen kjøper du softcase til, så kan du ha den oppi den nye bagen. Må få lurt jobben til å spandere softcase. Hjemmelaptopen har fått seg second skin for lengst. Klarer meg lenge med en plastpose for jeg har anskaffet løse miniflasker til dill og dall så jeg får bare halvfull pose - selv på sitt mest stappede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. januar 2008 #2968 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har fått solstikk tror jeg. Er like koko i hodet som i går. Har prøvd både mat og søvn, men ikke pokker om det hjelper. Er det bare min halvdel som har trøbbel eller er det en gjennomgående feil?? Tror ikke at hjerne hadde godt av den siste servicen. Tror muligens at den som skulle fikse sølte bruspulver på hjerne eller noe. Eller muligens speed?? Dette er i alle fall IKKE PMS... tror jeg. I såfall er noe virkelig på bærtur. Hjeeelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #2969 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg saaaaaaa jo du skulle holde deg til ordinær service. Reven og jeg fungerer jo helt perfekt! Bruspulver er nok forklaringen, eller Nyco fruktsalt. Brus fra deg du, så blir det nok bedre igjen. (...og hvor pokker blir det av kjøleskapet mitt....?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #2970 Del Skrevet 14. januar 2008 Jippi!!! Kjøleskap er her. Men får ikke slå det på før om en liten time. Tror jeg skal gå og handle litt junkfood til middag i mens. Kan ikke lage mat når både kjøkkenbenk og komfyr er full av kjøle- og frysevarer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. januar 2008 #2971 Del Skrevet 14. januar 2008 Kanskje jeg kan få ligge litt i det nye kjøleskapet ditt? Er sikker på at det er et relee eller noe sånt som er overopphetet i hodet mitt. Overbelasting?? Brukte jeg hodet for mye i går?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #2972 Del Skrevet 14. januar 2008 Neiiiiiiiida, du brukte ikke hodet for mye..... *trøster* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. januar 2008 #2973 Del Skrevet 14. januar 2008 Nå må du da skjønne at jeg er i et litt ustabilt humør for øyeblikket. Har jo vært tullerusk hele helgen og nå er jeg plutselig nedenfor mandagsnivå. Jeg er smart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #2974 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har plass i den ene grønnsakskuffen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #2975 Del Skrevet 14. januar 2008 Phu, skap på plass - og parkett under det most. Et par parkettstaver under der har slått krøll på seg for lange tider siden (trolig pga. varme fra gammelskapet) og det viste seg å bli temmelig umulig å få nytt skap over det hakket som oppstikkende parkettstav utgjorde. Og det er faktisk grenser for hvor høyt jeg klarer å løfte skapet når jeg holder på alene. Ikke såååå enkelt å få tak. Men fikk det nå på plass til tross for skummel lyd fra parkettstav. Trolig er den dyttet litt bakover. Kikka under med lykt og det ser ikke helt katastrofalt ut, men....vil ha gulv som holder seg på plass.... Men skap virker OK, bortsett fra litt innkjøringsproblemer med å få plassert hyllene. Vannkanna mi er for høy.... Lyd er det i det, men så langt bare en ganske fredelig surring og ikke dur avbrutt av spredte hyl som i det gamle - så når jeg bare får bodd meg inn så blir jeg nok tilfreds. Men pokker så langt opp mikroen havnet da. Mistenker at det blir mindre mikromat fra nå av . Må helt bokstavelig opp på en stol for å rekke mikroen nå, selvom skapet er "bare" 170 høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. januar 2008 #2976 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg har plass i den ene grønnsakskuffen.... *lermasse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. januar 2008 #2977 Del Skrevet 15. januar 2008 Du må ikke fortelle tragikomiske historier til fjortisfnisere som meg. Jeg har faktisk fnist og klukket helt siden i går kveld. Det er lissom ikke alltid at det passer å bryte ut i latter heller. En del av dem kan selvsagt skjules som hostekule eller kremting, men jeg begynner vel snart å få gode råd om askeavkok og moseomslag. Og når jeg har klukket en stund, så får jeg tårer i øynene og da tror jo folk at jeg sitter her og griner. Festlig... Om du lurer på hvor jeg er, så finner du meg i grønnsakskuffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilya Skrevet 15. januar 2008 #2978 Del Skrevet 15. januar 2008 Den historien, Cata.... Jeg bare MÅ høre den. MÅ, hører du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #2979 Del Skrevet 15. januar 2008 Den historien, Cata.... Jeg bare MÅ høre den. MÅ, hører du? Historie kun egnet for offentliggjøring på SL-øy.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #2980 Del Skrevet 15. januar 2008 OK, jeg graver meg ned og venter på 2009...... Dagen startet med trøbbel så jeg måtte ut på datafangst. Mens jeg sto og bivånet et arbeidsoperasjon kjente jeg en merkelig lukt, men siden vi ikke bruker det kjemikaliet som jeg kjente eimen av så trodde jeg det måtte være luktesans på villspor. Resultatet ble 10-15 minutters eksponering for, riktignok sterkt fortynnet, kjemikalie som dukket opp pga. noe rivningsarbeid.... *ikke spør - lang historie...* Da jeg begynte å hoste helt umotivert og kjente jeg ble småkvalm og litt snerpet i halsen skjønte jeg jo at noe ikke var helt bra så jeg flyttet meg ut i frisk luft fort som fy. Men hosten vedvarte i 5-10 minutter så for ikke å få hele internsystemet på nakken så tøflet jeg avgårde til bedriftshelsetjenesten for en liten sjekk. Heldigvis alt vel. Niks surkling eller piping, men jeg fikk beskjed om å ta det med ro resten av dagen. Jeg har jo slimhinner som et gammelt øk så jeg har følt meg noe trang nedover i luftveiene utover ettermiddagen, men nå er jeg nesten tilbake til normalen selv om et kommer et og annet stille host innimellom. Attpåtil fant mekaniskdings det for godt å havarere i stor stil utpå dagen så mekanikere fikk en kjempejobb. Følte meg jo ikke veldig smart da jeg ikke kunne gjøre noe mer konstruktivt enn å se på, men tungt fysisk arbeid stemte ikke helt med legens formaning om "ta det med ro utover dagen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg