Cata Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #2941 Del Skrevet 1. januar 2008 Tuusen takk, Bettie. ....og spekekalkun tror jeg ikke bør bli den nye norske eksportartikkelen, nei.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #2942 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) OK, kan vi hoppe fort over 2008 og gå løs på 2009? Jeg tror ikke jeg liker dette året. Har nå farget håret (smart) og geniale meg skulle prøve sånn med litt stripevirkning for å få litt mer liv i håret. (Usmart.) Skal si her er det liv ja. Jeg er ganske mørk sånn i utgangspunktet så jeg valgte en farge som er sånn mellommørkebrun med bittelitt rødt i. En anelse mørkere enn naturlig farge, men ikke mye. Og kobberfargede striper. Vel, jeg var forsiktig med stripedelen, men bruksanvisningen var veldig klar på at jeg skulle sitte minst 20 minutter før jeg skylte. Så det gjorde jeg. OK, jeg er nå mørk gråsprengt med orange flekker. Lækkert, hæ???? For selvsagt var det en flekk grått ved det ene øret som ikke hadde fått nok bunnfarge. Jeg er trikolor. Tabby Cata..... .....og kan ikke annet enn le. Klassisk hårfargingstabbe tenker jeg. Trøster meg med at det sikkert blir litt mindre markert når det tørker og at jeg heldigvis har kort hår så det forsvinner jo ganske fort. Jeg er ikke fiiiiiin akkurat nå . Endret 1. januar 2008 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #2943 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg begynner å venne meg til mitt nye liv som gulrot. Fikk ingen kommentarer på jobb i dag (ikke en gang fra de to andre damene jeg treffer) så kanskje er jeg ikke fullt så merkelig som speilet tilsier. Det var forresten litt godt å komme i vanlig gjenge igjen også. Fikk unna litt papirarbeid, så samvittigheten er relativt ren nå, og forårsaket dessuten lunchpausens mobbekampanje. Jeg antydet at jeg burde vært klonet i 20 eksemplarer ettersom de andre ansatte som opptrer i flokk får ting gjennom systemet raskere enn jeg. Ved dette ymtet grøsset sjef og kolleger tydelig og sjef begynte å snakke veldig demonstrativt om været . Muligens er en Cata mer enn nok for enhver organisasjon..... Endret 2. januar 2008 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 2. januar 2008 #2944 Del Skrevet 2. januar 2008 Spekekalkun du... tja, gjort med viten og vilje så ville det kanskje ikke vært så ille? Jeg også lurer på hvorfor de har den der ferdig marinerte varianten - de er alltid så salte. Skulle tro sånne ferdigkokker ikke visste om noe annet krydder enn salt. Ækk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #2945 Del Skrevet 3. januar 2008 Spekekalkun tror jeg er ille uansett, mysan. I dag roer jeg systemet med fiskekaker fra nærbutikken. Dessuten har jeg bestilt kjøleskap. Jeg er nødt til å ha mikroen oppå skapet så jeg kan jo bare ikke ha et to-meters skap. Da må jeg jo ha stige for å lage middag, -eller stillas....... Så det ble et slikt et, bare i hvitt (tror jeg) . De hadde det ikke inne i butikken så jeg får det ikke før i neste uke, men det er greit nok. Det gamle skrangleverket holder vel såpass lenge. Blir greit med nytt skap som ikke iser som selve nordpolen og det er faktisk litt større enn skapet jeg har, så kanskje det blir litt greiere å få plassert vannmuggen der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. januar 2008 #2946 Del Skrevet 3. januar 2008 Spennende med tabby Cata. Haar ikke turt å prøve den stripe-fargen. Her går det i ensfarget. Men nå har jeg jo noen grå partier, og de får alltid en annen tone enn resten, så jeg har jo ferdig innebygget stripeeffekt, jeg. Ingen dum ide å ha en klonet Cata. Da kunne du send kloningen på jobb når de roper HJELP en søndags morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #2947 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg hater deler av jobben min innimellom. Skulle akkurat til å ta middagen ut av ovnen da jobb ringte. Trøbbel. "OK, du får enten vente en times tid til jeg har fått spist, eller så får du ringe kollega", sa jeg. Og jammen hadde ikke han som ringte sånn hastverk at han ikke kunne vente den timen en gang. Det kan da ikke være meningen at man skal slippe alt man har i hendene når de har reserveløsning de kan bruke, man ikke har vakt og ikke betalt overtid????? *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. januar 2008 #2948 Del Skrevet 4. januar 2008 Tror du må ta opp dette med sjefsnivået. Du kan jo ikke ha det sånn. Hvis det er forventet at du skal være tilgjengelig 24 timer i døgnet, bør de jammen betale deg godt - svært godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #2949 Del Skrevet 4. januar 2008 Tror du må ta opp dette med sjefsnivået. Du kan jo ikke ha det sånn. Hvis det er forventet at du skal være tilgjengelig 24 timer i døgnet, bør de jammen betale deg godt - svært godt. Har tatt det opp - mange ganger. Men det hjelper liksom ikke. Oppstår det problemer så ringer de. Det forstår jeg jo. Men eneste jeg har oppnådd er at jeg ikke får kjeft om jeg ikke er å finne. Så lenge jeg ikke har vakt så kan de jo ikke godt kjefte meg opp. Derfor er det blitt mer og mer sånn at jeg rett og slett slår av telefonen på kveldstid. Det er jo dumt for familie og venner da, men jeg orker liksom ikke sitte og lytte etter den telefonen heller. For hvis de først ringer så synes jeg ikke jeg kan si "nei, jeg kan ikke komme". (Men kan si fra at jeg vil ha mat først, eller at det er noe som må gjøres.) Det er illojalt overfor dem som faktisk sitter med trøbbelet. Egentlig er det litt pussig, for det plager meg ikke å være på jobb utenom vanlig arbeidstid. Det går som regel greit, men jeg takler altså ikke å "vente" på telefon. Klarer ikke slappe av i det hele tatt. Og før eller senere vil jo noen komme til å ringe, den saken er grei. Men jeg klarer altså ikke å slappe av de kveldene de ikke ringer heller (og det er jo tross alt mest slike kvelder, selv om denne uka har vært heller hektisk.) Selv om jeg har bra lønn så er den ikke sånn at den forsvarer tilgjengelighet hele døgnet nei. Da skulle det nok en del mer til. Men akkurat i kveld kunne jeg jo greit nok dratt ut, hvis jeg bare hadde fått i meg maten først. Man lar ikke gratinerte poteter stå på benken i en times tid eller to for så å spise når man kommer hjem når man vet at jobben har en reserveløsning som fint kan funke i noen timer uten særlig problem for den som er på jobb. Da spiser man før man drar og fikser- men det var altså ikke "raskt nok" i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 5. januar 2008 #2950 Del Skrevet 5. januar 2008 Tror du må ta opp dette med sjefsnivået. Du kan jo ikke ha det sånn. Hvis det er forventet at du skal være tilgjengelig 24 timer i døgnet, bør de jammen betale deg godt - svært godt. 24/7 er jo fullt 3-skift det... uten skift liksom. Får hun 3 ganger betalt? Neppe... Men jeg synes du er flink jeg, Cata - du setter jo grenser. Er'kke alle som får til det lizzm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. januar 2008 Forfatter #2951 Del Skrevet 5. januar 2008 24/7 er jo fullt 3-skift det... uten skift liksom. Får hun 3 ganger betalt? Neppe... Men jeg synes du er flink jeg, Cata - du setter jo grenser. Er'kke alle som får til det lizzm Eh....nei hun gjør ikke det og om hun hadde fått betalt for det så ville det ikke fristet uansett. Jeg liker å ha fri når jeg har fri, men kan godt jobbe mer enn 37,5 timer i uka så lenge jeg har styringen på når jeg skal jobbe. Men grensesetting er jeg blitt god på med årene. Har ikke alltid vært det, men har funnet ut at det er få som ivaretar mine interesser om jeg ikke gjør det selv. Faktisk lærte jeg noe om det av en av mine fordums sjefer. I en diskusjo så slo han fast at: "Jeg kommer til å fortsette å presse deg og presse deg og dytte på deg arbeidsoppgaver, men du bør helst si fra litt før du absolutt ikke orker mer." Det var egentlig en ganske grei deal. (På det tidspunkt var jeg vel oppe i et par hundre overtidstimer i året). Da jeg kom til det punkt at jeg sa stopp, så ble det heller ingen diskusjon. Da var det bare: "OK" - og så ble det noen annen som fikk oppgaven han prøvde å tildele meg. "Nei, beklager" er i grunnen en grei formulering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. januar 2008 #2952 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg skaffet meg en telefonsvarer en periode hvor jeg fikk telefoner i tide og uteide fra jobben min. Ofte handlet det om ting som godt kunne vente litt. Og da slapp jeg å føle at jeg måtte være tilgjengelig hele tiden, for jeg gadd ikke ta alle telefoner som ringte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #2953 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg skaffet meg en telefonsvarer en periode hvor jeg fikk telefoner i tide og uteide fra jobben min. Ofte handlet det om ting som godt kunne vente litt. Og da slapp jeg å føle at jeg måtte være tilgjengelig hele tiden, for jeg gadd ikke ta alle telefoner som ringte. Jeg gjør det enkelt - jeg slår av ringetonen på telefonen i deler av helga. Det er selvsagt strutsepolitikk i stor stil, men det hjelper på sjelefreden. Jeg var f.eks. tilgjengelig til i 8-tida i går kveld, men så har jeg stengt "sentralbordet" etter det. Et døgn kan de gå med reserve uten stort problem så lenge det er helg. (Verre i ukedagene når det er mer hektisk.) Så jeg er slem, men egen helse går faktisk foran - og for meg er "venting på telefon" så stressende at vi snakker faktisk om helse her. Ellers sitter jeg med litt smådårlig samvittighet. Jeg har en sterk følelse av at jeg burde kastet ut jula i dag, men det var så koselig med julelys at jeg lot det være. Skal reise til Italia tirsdag (og hjem onsdag) og i slutten av uka kommer det folk med nytt kjøleskap. Dermed utsetter jeg hele julepakkinga til etter kjøleskap er kommet inn, for jeg må nok vaske gulv etter den transporten uansett. Jeg ønsker meg forresten ny dings . Tror jeg må satse på å vinne i tipping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #2954 Del Skrevet 7. januar 2008 *sukk* Gruer til i morgen. Liker ikke å reise langt med fly, selv om jeg ikke egentlig har flyskrekk. Men det går vel på et vis. Håper bare været blir OK og at det er minimalt med forsinkelser også. *banke veldig i bordet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. januar 2008 #2955 Del Skrevet 8. januar 2008 Lurt å slå av telefonen ja. Fint at du klarer å prioritere deg selv. Håper du har en fin tur, selv om den er kort i tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilya Skrevet 9. januar 2008 #2956 Del Skrevet 9. januar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #2957 Del Skrevet 10. januar 2008 Bordbanking hjalp ikke. Pga for sent innkommende fly ble det forsinkelse fra Norge, så jeg måtte løpe gjennom Schiphol med tunga som et slips. Det er definitivt en flyplass som krever langdistansetalenter - selv om jeg slapp unna med å løpe fra A til B eller noe slikt. Uansett - 15 minutter er i minste laget når man skal forflytte seg på et slikt sted. Men jeg klarte det. Hadde til og med 4 min. til gode da jeg kom til gaten. Da hadde de allerede booket meg om til neste fly som gikk 5 timer senere . Men de fikk da booket oss (=kollega og meg) tilbake igjen og som plaster på såret ble vi oppgradert til førsteklasse. Det var den positive siden. Men kofferten min rakk det så klart ikke. Dermed hadde jeg valget mellom å reise minus koffert eller bli ombooket til neste fly slik at koffert rakk å innhente meg. Ikke tale om - for vi måtte jo kjøre i halvannen time fra Bologna også, før vi kom til bestemmelsesstedet. Så det ble reise minus bagasje. Vel framme i Bologna gikk jeg for å melde bagasje savnet. Joda, den skulle komme med kveldsflyet så jeg hadde den dagen etter. Jaha, lurt ja, når vi skulle på kundebesøk og rett hjem. Jeg så straks for meg koffert strandet på hotell 5 min etter at vi hadde forlatt det, så jeg sa meget bestemt at kofferten fikk bare stå på flyplassen til jeg skulle returnere neste dag. Slik ble det. Men kundemøte i dongeri og ikke altfor ny strikkegenser (polo) er ikke toppen av gøy . Det er det heller ikke å være frk. truseløs . Takker skjebnen for at truseinnlegg finnes.... Dermed berget jeg noenlunde, og da jeg fikk handlet meg nødtannbørste på flyplassen klarte jeg faktisk å tilfredsstille minstekravet til hygiene. Såpe og vann var det jo på hotellet. Hjemover ble det like stressende. Kunde ville absolutt spandere lunch på oss og vi kunne ikke godt takke nei. Dermed ble det mildest talt snaut med tid da vi skulle tilbake til flyplassen også. 1 time før flyavgang raste jeg inn på bagasjeoppbevaringen. Joda, kofferten var der den.... Men det var altså ikke mannen med nøkkelen til oppbevaringen. Han var ute i viktig ærend og ville ikke være tilbake før om en halvtimes tid. . Det gikk jo ikke, på det tidspunkt burde jeg absolutt være forbi sikkerhetskontrollen og stå pent ved gaten og vente. Så jeg ba damen i skranken om vennligst å sende koffert tilbake til Norge, takk. Damen skjønte problemet og var heldigvis ikke av det overbyråkratiske slaget så hun ba meg bare skrive ned adressen på en lapp (lurer på hvorfor, jeg hadde jo registrert det dagen før...) og ønsket meg god tur. Etter nye forsinkelser i Amsterdam kom jeg meg da hjem, men koffert er fremdeles på ville veier. Håper den tar meg igjen en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 10. januar 2008 #2958 Del Skrevet 10. januar 2008 Schipol er en flyplass for folk med gode bein. Vi måtte også løpe rundt om kring der sist vi landet der. Jeg fikk i hvert fall med meg kofferten - selv om den ikke så ut da jeg fikk den. Tror han mannen fra reklamen håndtert den, så jeg måtte kjøpe ny koffert. Får virkelig håpe kofferten din kommer seg hjem igjen på egenhånd. Det er kjedelig med ting på avveie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. januar 2008 Forfatter #2959 Del Skrevet 11. januar 2008 Får virkelig håpe kofferten din kommer seg hjem igjen på egenhånd. Det er kjedelig med ting på avveie. Jah . Men har heldigvis ikke noe dyrt og uerstattelig i den så det er ingen krise (selv om jeg savner håndkremen min). Men lurer på hvorfor det tar såååååå mye lenger tid å sende koffert uten meg enn med meg? Er for øvrig glad uka er slutt. Halv ti i går fikk vi en jobbkrise som gjorde det verdt å rykke ut. Krisen virka temmelig kritisk, for å si det sånn. Heldigvis fikk jeg telefonsupport i morges så krisens dimensjoner minka raskt. Men liker ikke sene kveldsutrykninger . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 12. januar 2008 Forfatter #2960 Del Skrevet 12. januar 2008 Der var jula ute av huset (vennligst overse øksa smileyen bærer på....) . I allfall det meste av den. Tre og stæsj er tilbake på loftet og jeg er i god behold (fæl loftsstige når man lemper kasser). Juledukene ligger på ennå men fyker av når jeg har tatt en razzia med swiffer og mopp. Den som ligger på stuebordet skal forresten få dispensasjon til å ligge litt til, den er ensfarget rød og helt nissefri. Så kan jeg heller legge på min vante hvite duk når det blir litt mer vår. Jobb holder munn (godt tegn, bank i bordet) og vaskemaskinen surrer. Greit å få unna litt håndklær og sengetøy i dag. *fornøyd med dagens innsats så langt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg