Cata Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #2921 Del Skrevet 25. desember 2007 Henge et rundt hver hals?? Hilsen tohodet troll. Noen av oss klarer å være trollete med bare et hode også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. desember 2007 #2922 Del Skrevet 25. desember 2007 Tror ikke sånt går på antall hoder. Det er en iboende egenskap. Uansett hoder - to like er en for mye, ja. Håper det er enkelt å få byttet, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #2923 Del Skrevet 25. desember 2007 Hadde unektelig vært lettere dersom jeg kunne byttet samme sted som det er kjøpt, men med maaaaaassse mil mellom så er det litt kronglete. Men....byttes må det. One way or the other. Nå har jeg kost meg med Harry Potter på TVNorge. Er sånn passe barnslig sjel, ja. Men må jo se litt etter investeringen i ny TV som jeg gjorde : Tror muligens også jeg har fikste routeren. Den hadde det med å falle i koma hvis jeg snudde ryggen til litt for lenge, men i dag prøvde jeg resetknappen og siden da har den faktisk oppført seg pent. Men skjønner ikke at jeg ikke må inn å legge inn nytt passord i krypteringen etter å ha resatt :klø: . Men da jeg koplet på etter resettinga så måtte jeg skrive inn det gamle så krypteringen virker tydeligvis. Jaja, ikke alt man skal skjønne heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. desember 2007 Forfatter #2924 Del Skrevet 26. desember 2007 Nett er en fin ting. Slomsa meg innom sidene til Frelsesarmeen og fant mailadressen til nærmeste Fretex så nå har jeg sendt mail og hørt om de vil ha min gamle TV. Det ser ut som de tar inn elektriske artikler også, men vet ikke om de kanskje har noen begrensninger så det er greit å sjekke. Får neppe svar før over jul, men det har heller ingen bråhast. Hm, kanskje jeg burde hørt om de ville ha en printer også. Jeg skriver så sjelden ut noe som helst at blekket tørker inn... . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. desember 2007 #2925 Del Skrevet 27. desember 2007 Det er ikke alltid det er like enkelt å forstå elektroniske dupeditter, men når de virker er det jo greit uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #2926 Del Skrevet 28. desember 2007 Siste feriedag benyttes. Regnet høljer ned men jeg akter å være tøff og modig og ta meg en tur ut. Skal sjekke kjøleskapforekomstene i et par elektriskforretninger som ligger et par mil unna. Skulle vært på Fretex også og kvittet meg med den gamle TV'n men tror det er lurt å vente til en dag det regner litt mindre. Dessuten vet jeg ikke om de har åpent nå i romjula. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #2927 Del Skrevet 28. desember 2007 Hm, dårlige forekomster.... Ser ut som det blir Expert som må forsyne meg med nytt skap. Får rusle dit over nyttårshelga. De hadde et som var helt greit både i pris og størrelse. Får håpe de er snille og greie og bærer det opp for meg, for neimen om jeg klarer et helt kjøleskap alene opp trappene her... Ellers har det regnet på disse kanter i dag så jeg har holdt meg i sofaen med nesa i en bok etter at jeg kom hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 29. desember 2007 #2928 Del Skrevet 29. desember 2007 God romjul, selv om jeg har deg på msn i skrivende stund. Kan jo legge igjen fotavtrykk her for det, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 30. desember 2007 #2929 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg er hjemme igjen!! Regner med at du har savnet meg dyyypt og inderlig på øya. I dag har jeg solgt en parasoll til 15 linden og feirer med Tax-freesjokkis (gjerne med ketchup på!!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #2930 Del Skrevet 30. desember 2007 Parasoll??? På denne årstida? Jupp, savnet har vært stort på øya, særlig ettersom alle andre også synes å ha feiret jul i FL :klø: . Reven har vært innom noen ganger, men ikke så ofte våre fotefar har krysset hverandre. Tax-free med ketchup....hmmmm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. desember 2007 #2931 Del Skrevet 30. desember 2007 Får sikkert kjørt hjem kjøleskapet, vet du, og du kan sikkert også få de store, sterke mennene til å ta med seg det gamle ditt også. Koster sikkert noen kroner, men det er verd det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 31. desember 2007 #2932 Del Skrevet 31. desember 2007 De må vel både bære opp og ta med gammelt. Det siste tror jeg faktisk de er forpliktet til, det er derfor vi betaler miljøavgift på sånne varer. Godt nytt år, Cata!! .... eller, takk for det gamle heter det vel først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #2933 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Så sitter man her og henger ved PC'n da, -på selve nyttårsaften. Jaja. Magen er mett etter årets 2. runde med pinnekjøtt og forhåpentligvis sender ingen raketter inn gjennom vinduet i år heller. Kjenner jeg må ha en bøtte vann eller to. Til tross for utvanningen så var det pinnekjøttet salt. Veldig salt. Er spent på om jeg må på jobb i morgen tidlig. Var litt krise i dag. Krise fikset av glup elektriker, men vi er ikke helt sikre på om fiks holder. Hvis ikke så må jeg avsted og gi en hjelpende hånd før fuglene tenker på å begynne å kvitre en gang (OK, de har flakset til syden, men dere vet hva jeg mener.... ) Skal ringe jobben før jeg legger meg og høre hva oddsene er for å bli oppringt i morgen tidlig. Godt nytt år til alle lesere og sniklesere her. (Og jeg bytter ikke bok i år heller.... ) Endret 31. desember 2007 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 31. desember 2007 #2934 Del Skrevet 31. desember 2007 Bytte bok ja... kanskje jeg skal gjøre det?... *funderesmiley* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 31. desember 2007 #2935 Del Skrevet 31. desember 2007 Meg også sitter her og slenger til tross for full fest på himmelen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 31. desember 2007 #2936 Del Skrevet 31. desember 2007 Godt nytt år Cata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #2937 Del Skrevet 1. januar 2008 *sukk* Odds for ikke å måtte på jobb var gode, men holdt ikke til mål. Var oppe i halv 8 tida og ringte jobben selv. Der var det full kræsjbangfallera igjen. Så det ble jobb før frokost. Heldigvis hadde de kaffe til meg og like heldigvis fikk jeg sveiva igang elendigheten igjen. Men ingen optimal start på 2008. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 1. januar 2008 #2938 Del Skrevet 1. januar 2008 Stakkars Cata som måtte opp og ut i gryningen på en dag som denne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #2939 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) ...og stakkars Cata som har vært nødt til å lage middag . Altså, det var jo planlagt da, men ting skar seg underveis. Kjøpte et marinert kalkunbryst før jul (frosset) og det var i seg selv en tabbe. Jeg liker å krydre selv. Men det var det eneste de hadde (hvorfor kan de ikke selge bare frosne kalkunbiter?) og hel kalkun for ett menneske er håpløst. Tabbe nr. 2 var at jeg ikke tok fjørkreet opp fra fryseren i går kveld. Den skulle nemlig tines i kjøleskap i et døgn. Det visste da vel ikke jeg. Jeg forestilte meg den som en forvokst kyllingfilet omtrent og uansett hadde jeg ikke hatt plass til den i skapet. (Har kjøleskap av ganske liten modell.) Tabbe nr. 3 var at jeg ikke tok den opp til tining før jeg dro på jobb i morges. Under normale umstende så ville den vært tatt ut om morgenen og ha fått tint på benken til middagstid, men sånn ble det jo ikke. Dermed ble halvfrossen fugl lagt i stekepose i ovnen på lykke og fromme. Lykken har ikke stått meg bi i "operasjon middag" . Fjørkreet ble rimelig tørt for jeg måtte la den stå i ovnen i evigheter. Fugl må jo være gjennomstekt og jeg hadde null peiling på steketiden. Som om ikke det var nok så må marinaden som jeg forøvrig skylte av ha vært grusomt salt, for med egen krydring så ble det nesten spekekalkun. Potet og rosenkål dempet det jo noe, men jeg mistenker at det kommer til å gå med noen glass vann i kveld også. Jeg skal definitivt ikke ta opp kampen med Arne Brimi om å være mesterkokk. Endret 1. januar 2008 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. januar 2008 #2940 Del Skrevet 1. januar 2008 Ikke fred å få for en stakkars Cata altså. Godt jobben har deg såpass i nærheten at det er greit for deg å dra av gårde for å fikse. Du må jo bli satt virkelig pris på. Spekekalkun - det har jeg ikke vært borti, men kanskje det kan bli nok en norsk eksportartikkel - eller ikke.... Uansett - ville bare stikke innom deg for å si at jeg setter stor pris på dine besøk i dagboka mi, og på dine oppmuntringer og tilbakemeldinger. Ønsker deg et godt nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg