Cata Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #2901 Del Skrevet 16. desember 2007 *sinna på varmepume* Ikke min egen altså, men på den som butikken her i bygget har. Den står på veggen som soverommet mitt grenser mot og den har begynt å romle noe aldeles voldsomt (er det noe som går?) Vet jo at det blir litt mer rabalder av disse dingsene når de av-iser seg, men der pågår det nå nesten hele tida. I teorien er det bare å be butikken få tak i en montør som kan se på den, men i praksis mistenker jeg at det ikke blir så enkelt. Det er nemlig litt innviklede eierforhold der, så å få tak i den som kan gi endelig beskjed om "fiks" tror jeg ikke blir lett. Lurer forresten på når "min" montør kommer. Han skulle ta kontakt, men har ikke hørt noe ennå. Jaja, pakketeipløsningen holder ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #2902 Del Skrevet 16. desember 2007 Julegaver pakket (og noen sendt) . Hurra for "smartpost" som ikke tar hensyn til vekt - selv om den er litt dyr. Nå er det bare å stappe stor pakke til fødeby i posten i morgen så er det meste unnagjort. Men må visst skrive noen julekort også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #2903 Del Skrevet 17. desember 2007 Av og til går ting langt lettere enn forventet. Har nå klaget på butikks høylydte varmepumpeting, og den som driver butikken til daglig hadde mandat til å få tak i reparatør, så h*n skulle ringe med en gang. Og nå har jeg til og med fått tak i mailen til butikkeieren sånn at jeg kan få kalt inn til sterkt forsinket årsmøte. (Fikk genial ide til hvordan finne mailadresse, og det funket ) Dessute er de siste julepresangene stappet inn på posten. Og erkegrusom kredittkortregning betalt. Phu.....skuldrene senkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 17. desember 2007 #2904 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg ble litt forvirret da jeg leste at du var blitt venner med Toro igjen for jeg visste ikke at dere var uvenner... og så skjønte jeg plutselig at det ikke var KG-Toro du mente... og det var jo bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #2905 Del Skrevet 18. desember 2007 Jeg ble litt forvirret da jeg leste at du var blitt venner med Toro igjen for jeg visste ikke at dere var uvenner... og så skjønte jeg plutselig at det ikke var KG-Toro du mente... og det var jo bra Nei dette var "original-Toro" gitt, med sauser og supper og poser og greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 19. desember 2007 #2906 Del Skrevet 19. desember 2007 Ja, der kan du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #2907 Del Skrevet 19. desember 2007 Hurra. Nå har jeg fått kloa i varmepumpefikser også. Han skal komme og se på utedings i morgen. Og heldigvis kommer han tidlig, så da slipper jeg gå fra jobb midt på dagen. Men kommer jo litt senere da. Jaja, det er sikkert fort gjort å fikse siden det bare er deksel som skramler, men vil ikke fikle emd det selv så lenge alle skruer sitter dønn fast og jeg er inne i garantiperioden ennå. Blir fint å få det i orden. Nå har vi hatt en periode med kaldvær og jeg har hatt det lunt og koselig inne. Mye bedre varme enn med den gamle el.ovnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. desember 2007 #2908 Del Skrevet 19. desember 2007 Garantitid er en fin ting, særlig når man får tak i de som kan fikse ting. Så fint at varmepumpa funker etter hensikten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. desember 2007 Forfatter #2909 Del Skrevet 21. desember 2007 Så har man altså gjort det - skaffet seg nok et fadderbarn. (Kan det være jula, tro?) I fjor høst fikk jeg meg en faddergutt gjennom SOS barnebyer. En liten glipp, kan man si, for av en eller annen grunn hadde jeg mest lyst på jente som fadderbarn. Tror det har noe med at jenter mange steder i verden trenger et ekstra puff for å få skolegang og utdannelse. Men jeg fant ikke noe sted å spesifisere gutt eller jente, og tilfeldighetene fikk meg altså til å ende med gutt. Så jeg har fundert på det en stund. Er jo ikke gutten sin skyld at jeg var upresis, så han beholder jeg - men jeg har sikkert råd til en jente også. (Høres jo nærmest ut som jeg kjøper barn her ) . Så nå har jeg bedt SOS finne en jente jeg kan være fadder for - helst ikke i Sør-Amerika for der holder gutten til. Litt av moroa er jo å lese om landet/verdensdelen der ungen holder til, så jenta kan godt være annetsteds fra. Regner med det blir Afrika eller Asia da... Samme det. Veldig praktisk for en sånn en som jeg. Jeg er ikke spesielt glad i barn og kunne aldri tenkt meg å bli mor, men å støtte et par allerede eksisterende barn som holder til på et annet kontinent, det er litt OK, synes jeg. Dvs. pengene går jo ikke til akkurat de barna, men til barnebyen, men det er greit nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. desember 2007 Forfatter #2910 Del Skrevet 22. desember 2007 Phu, liten møkkete bil er nå blitt liten ren bil, men mange andre hadde visst samme tanken for det var kø inn til "vaskemaskinen". Kaldt å sitte i kø når man er miljøbevisst og slår av motoren, gitt..... Mat til jula er stort sett innkjøpt nå. Må komplettere med et par liter melk, og så må jeg vel ha en eske dessertsjokolada. Ellers skulle det være i havn. Kunne tenkt meg kokt kveite en av dagene, men siden den kjøpes fersk så må den handles på julaften og da jobber jo jeg halv dag så det spørs om det er mer igjen når jeg tar siste butikkrushet. Jaja, blir det ikke i selve juledagene så får jeg kjøpe i romjula i stedet - eller koke frossenlaksen jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. desember 2007 #2911 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Har et fadderbarn i Guatemala, ei jente gjennom Plan. Det er hyggelig å se hvordan hun vokser til. Pengene går jo ikke bare til henne, men til landsbyen, slik at de har fått brønn og en del andre saker. Og så går de til skolegangen hennes. Julehandelen er ferdig her i huset også, og jeg skal ikke sette mine bein i en butikk på lenge (tror jeg) Jeg benytter anledningen til å ønske deg En riktig god jul Endret 22. desember 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #2912 Del Skrevet 23. desember 2007 Arrrgh . Hvor kommer alt støvet fra? Vasket jo temmelig grundig for 2 uker siden og nå har jeg feid vekk nok støv til ca. 2 "ulltepper". *går og skrubber vekk litt frustrasjon i vasken* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #2913 Del Skrevet 23. desember 2007 Julebusk er nede fra loft og jeg har overlevd "Operasjon Juletrehenting" i år også. Bratt stige + tre + Cata med litt ugrei hånd er dårlig kombinasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 23. desember 2007 #2914 Del Skrevet 23. desember 2007 God jul Cata. ..uorginal Toro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #2915 Del Skrevet 23. desember 2007 God jul til deg også, Toro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. desember 2007 Forfatter #2916 Del Skrevet 23. desember 2007 Og der var alle mine tre juleduker på plass også - etter en runde med strykejernet. Nå får det være nok julepynt her. NB. Minn meg på å legge pinnekjøttet i vann før jeg tar kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. desember 2007 Forfatter #2917 Del Skrevet 24. desember 2007 Så var'e jul igjen. Jobbet halv dag i dag, så er nettopp kommet hjem og er nydusja men absolutt ikke pynta . Dro innom butikken og kjøpte en pose chips og litt spekeskinke. På vei inn døra traff jeg naboen, så jeg viftet med mitt nyinnkjøpte for og sa at sånn blir jule for den som sitter alene. Tror nesten han tok meg alvorlig for han hadde nettopp vært og fått tak i fisk og tilbød meg en filet. Godt tilbud (snille nabo'n) , men jeg måtte jo si som sant var at jeg hadde pinnekjøtt i vann til i kveld og resten av jula må jeg jobbe for å "spise tomt" et skranglende kjøleskap. Er jo ikke det at jeg ikke har mat i huset - tvert i mot. Nå skal jeg vente litt til og så hive pinnekjøttet i gryta og begynne å glede meg på middag. God jul, alle trofaste lesere. *oj, det hørtes fint ut* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 24. desember 2007 #2918 Del Skrevet 24. desember 2007 (endret) Kos deg Cata GOD JUL TIL CATA Ønskes fra Silmarill, samboer´n og sønnen +pusekattene og alle akvariefiskene Endret 24. desember 2007 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. desember 2007 Forfatter #2919 Del Skrevet 25. desember 2007 Det er ikke ofte jeg ler pga. julegaver, men nå gjør jeg det. Jeg lo i går også - høyt og lenge. Mine foreldre sponset jo en del av kontorstolen jeg sitter vaglet på nå, men sa de ville kjøpe en liten ting som kunne ligge under treet også. (I vår famile pleier det bety en pyntenisse eller noe sånn..... Liker ikke "nips" generelt, men siden nisser er så sesongbetont så mottas de med takk.) Vel, pakken var for liten til å være nisse så jeg var nysgjerrig på hva dette kunne være. Åpnet pakken og inni lå et pent gullanheng (de ville åpenbart pynte sin datter i år). Altfor mye tatt i betraktning at jeg allerede hadde fått en halv stol, men...dem om det. "Problemet" var bare at.......det var noe veldig kjent med anhenget. Så jeg ruslet inn på soverommet og snoket litt i smykkeskrinet og ganske riktig - der lå akkurat samme anheng (som jeg fikk hos dem for bortimot 10 år siden) . Det var da latteranfallet brøt ut. Og siden har jeg humret. Det gjorde ikke min mor da jeg fortalte om moroa . Men hun er jo enig i at to like anheng er rimelig meningsløst så her må det byttes. Skal gjøre et forsøk på å få byttet hos gullsmeden her i byen, men hvis de ikke har samme merke/type så må vel anhenget sendes tilbake så min mor kan bytte der det ble kjøpt. Stakkars....men når det blir sånn så må man jo bare le. Det er jo ikke det at jeg ikke liker smykket, men....2 er rett og slett ett for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2007 #2920 Del Skrevet 25. desember 2007 Henge et rundt hver hals?? Hilsen tohodet troll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg