Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

*snerr* :frustrert:

Soveromsovnen min har daua. Når det er kaldt ute setter jeg på en liten lunk et par timer før jeg skal legge meg (tidsur er en fin ting ;) ), men i går så var det mystisk kaldt der inne da jeg kom for å finne dyna. Litt testing viste at ovnen måtte ha takket for seg. Hmpf!!

Har forsåvidt gått med planer om å stappe inn en liten panelovn der. Har bare hatt frittstående oljeovn på gulvet, så det er ikke krise - men kunne ventet litt da. Til neste høst f.eks. Nå har jeg nemlig litt vondt i bankkontoen. I tillegg til det årlige januarskredet av regninger (forsikringspremiene mine forfaller i kø) så har jeg bestilt hotell til sommerens lille utflukt til Krakow og betalt billetter i forbindelse med "besøke familie + venninne på annen kant av landet utflukten i februar". Må ha hotell når jeg møter venninne. Vi bor så krøkkete til i forhold til hverandre at vi møtes på halvveien, så og si.

Så konto er altså litt stressa og har ikke det minste lyst til å betale en ovn just nuh.

Jaja, de er i det minste ikke hårreisende dyre. Trenger jo ikke store panelovnen på det rommet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke fryser alldeles ihjel så klarer du nok å vente noen dager. Du får krysse fingre for at det verste været holder seg på andre kanter så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket falt i grus, for ille vær kom akkurat nå. Plutselig blåste det opp - sånn helt ut fra tomme intet- og nå dæljer det ned med hagl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Ille vær fremdeles....

Søren og. Og værmelding lover ikke gull og grønne skoger akkurat. Må vel bite i det sure eplet og pakke meg inn i regntøy slik at jeg får foretatt en ekspedisjon til butikken.

Grav meg ned i tide, det er ingen skam å snu...., -men må ha litt mat i huset til helga. Det er litt snaut med forsyninger i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en pandaaaaaaa :ler: .

OK, en voksen en ville kanskje blitt litt vel stor, og jeg ville fått problemer med å skaffe nok bambus så det er nok bra det ikke lar seg gjøre. Men jeg har sett "Pandabarnehagen" på TVNorge og blitt enig med seg selv om at 3 mnd. gamle pandaer må være noe av det søteste som finnes. Levende teddybjørn, om noe kan kalles det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Jeg har drept fisken miiiiin.

For alle ivrige dyrevernere som måtte sneie innom så må jeg skynde meg å fortelle at det dreier seg om datafisk altså. I går kveld fant jeg en nettutgave av akvariespillet Tycoon og bestemte meg for å starte med simulering av fisk, mens jeg venter på Sim'en min. Var kommet godt i gang da jeg gikk og la meg - hadde til og med fått fram noen fiskebabyer. Men siden den var nettspill og ikke nedlastet så regnet jeg med at jeg måtte starte på nytt i dag - dermed "pauset" jeg ikke spillet da jeg slo av for kvelden. Simsalabim - masse død fisk. For spillet må ha gjenkjent IP'n min eller noe sånt. Så nå har jeg kastet mine døde små og startet et nytt spill. Håper det går bedre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nye fisker "lever" fremdeles :ler: . Men må innrømme at jeg pinglet ut og stoppet spillet da jeg gikk søndagstur. Litt småkaldt i lufta, men vinden og regnet fra i går har gitt seg så det var godt å komme seg ut en tur. Nå sitter jeg og venter på å bli middagssulten, men siden jeg sto opp så sent så tar det vel en stund ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag unnagjort og grovbrød står i formene sine og etterhever. Og jeg er veeeeeeldig klar for å se "Åndenes makt" på TVNorge :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me like dings :) . Dvs. lette dingser.

Panelovn til soverom er innkjøpt og montert. Og drillen jeg fikk til jul er blitt testet ut. Med drill er det jo bare morsomt å skru sammen ting. Tidsuret er montert på, så nå i kveld kl. halv 9 (sånn ca.) så vil panelovnen gå for behagelige 15 grader. Tror det er sånn ca. 14-15 grader jeg har funnet ut er OK soveromstemperatur i forhold til min dyne :ler: .

Deilig. I natt var det ca. 11 grader der inne og det var akkurat litt for kaldt til å være behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 grader er litt i kaldeste laget, ja. Pipa går gjennom soverommet, så når vi fyrer nede, noe vi gjør når det er kaldt, så lunker pipa opp soverommet. Ulempen er at det er kaldt å stå opp, så da går det rimelig raskt ned til badet.

Dingser som drill er kjempekjekt. Liker drill, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - er tint opp. I og med at jeg opererer med senking av temperaturen når jeg er på jobb og panelovnen på stue/kjøkken egentlig er underdimensjonert i forhold til arealet (hadde ikke mer ledig vegg :ler: ) så er det litt småkaldt når jeg kommer hjem om dagene. I dag var det såpass småkaldt at nå har jeg halt fram propanovnen en drøy halvtime. Den gjør vei i vellinga. Litt sånn "peiskosstemning" blir det også. Måtte slå den av igjen nå da. Jeg skal tross alt ikke bli kokt.

En av fordelene med liten leilighet er at det er lett å fyre opp :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart en fordel, ja.

Jeg lukker dører, jeg, så noen deler av huset er godt og varmt - når jeg har fått fyr på ovnen, da - resten forbigås raskt. Måtte sette på varmeovnen i kjelleren, for jeg vil ikke ha frost i vannrørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) I dag er jeg en fornøyd Cata.

Det store prosjektet vi har jobbet med ble presentert for ledelsen i går og etter sigende ble det en suksess. Ingen kritiske spørsmål i det hele tatt, kun et par forslag til finpussing. Morsomt. Men så har vi lagt ned temmelig mange arbeidstimer i det også. Det morsomme er at sjefen tror det kan bre seg til andre bedrifter også. Får håpe han har rett. Jeg liker tanken på å ha bidratt til litt nyutviklinger.

Dessverre var jeg ikke med da det ble presentert, men jeg fikk referat etterpå. I følge sjefen hadde han aldri sett så mange haker synke så langt ned på noen knær noen gang. :ler: Forsamlingen var visst temmelig imponert over det vi hadde mekket sammen.

Sånt liker jeg :) .

Det jeg nesten liker enda bedre er at det ser ut til å være en seier for det jeg kaller "konstruktiv krangling" for den kollegaen jeg har jobbet mest sammen med om dette her og jeg var rimelig uenige i utgangspunktet. Det ble en del høyrøstede debatter på de innledende stadier for ingen av oss gir seg i første runde. Vi visste sånn ca hva vi ville ha, men var uenige om hvordan vi skulle oppnå det. Ettersom begge er stabeiser med evne til å høre på andre så jobbet vi oss stadig nærmere løsninger som begge kunne gå for, og de siste ukene har vi vært rett og slett rørende enige :ler: . Selv er jeg sikker på at løsningen ikke hadde blitt så god uten den innledende uenigheten, for i og med at vi hadde forskjellige synspunkter så har vi fått belyst ganske mange problemstillinger i løpet av arbeidet. Det er nyttig tror jeg, -så lenge det ikke fører til stillingskrig. Det har det heldigvis ikke gjort her. Begge har gitt etter i en del tilfeller og stått på krava i andre.

Jupp. Fornøyd! Blir spennende å se om andre kan bruke det, sånn etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra jobba!! Flinke er dere!

Hvordan er temperaturen på dine kanter om dagen?

Her er det bikkjekaldt og når jeg blir sjef for dette landet så skal det innføres dvaledager når nåla kryper under -10. Det er smertefullt og ferdes ute, ikke bare fordi kulda biter, men fordi man også spenner seg til muskelkramper.

Lurer på hvilken idiot det var som valgte å følge etter isen nordover da den trakk seg tilbake forrige gang.. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er temperaturen på dine kanter om dagen?

.........

Lurer på hvilken idiot det var som valgte å følge etter isen nordover da den trakk seg tilbake forrige gang.. hmm

Tempen er på minussida her også ja. Glad jeg fikk kjøpt ny ovn, -men skulle kjøpt den mer litt mer effekt.

Husk på at han landsbyidioten som fulgte etter isbreeene kanskje ikke var så dum lell. Kanskje her er eneste sted som blir levelig når klimakatastrofene melder seg for alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, her skulle jeg inn for å "avkosemosifisere" dagboka di. Og så mobber dere den stakkars fjompen som var såå glad i isfisking, og ice on the rocks osv osv.

:sjenert: Tror jeg bare tusler meg ut igjen. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså - for det første, Qha, så er det "Whisky on the rocks" for det annet så mobber jeg'n ikke. Jeg sier jo at han kanskje hadde litt vett likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen.... :klø:.....at...... :forvirret:

Nei, den holder ikke....

Men kanskje.... :sur:

Ikke den heller nei.

Hvor er de gode argumentene når jeg trenger dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...