Cata Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #4801 Del Skrevet 22. desember 2013 Ææææh!!!! Jeg har pyntet juletre!!!! Det er alt for tidlig, men vet jeg må jobbe overtid i morgen så jeg kommer sent hjem, og når jeg så skal jobbe julaftens formiddag også så kommer det jo bare til å bli stress. Ergo ble det pynting i dag. Men det føles helt feil. Jaja, får tørke litt støv og feie over gulvene og legge på juleduker i morgen så blir det vel ei slags jul i år også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 23. desember 2013 #4802 Del Skrevet 23. desember 2013 Neida, du har ikke pyntet treet for tidlig. Hilsen juletussete sau. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. desember 2013 Forfatter #4803 Del Skrevet 24. desember 2013 Så var årets alenejul i gang. Julaften har så langt gått etter de vante tradisjoner, mutters alene. Kopierer mitt eget innlegg fra en tråd om alenejulefeiring. Står opp og går på jobb, jobber til 12. (Har familie, men de bor så langt unna at det er umulig å reise dit med mindre jeg tar fri, -og det kan jeg ikke godt gjøre hvert eneste år.) Vel hjemme sørger jeg for å moppe over gulvene og tørke litt støv og legge på juleduker hvis jeg ikke rakk det på lillejulaften. Det gjorde jeg ikke i år. Litt avhengig av hvor lang tid jeg bruker på det, så setter jeg enten på middagen (pinnekjøtt må koke temmelig lenge) og går i dusjen, eller så dusjer jeg først og setter på middagen etterpå. Tar på meg litt finere tøy enn ellers, men sørger for at det er komfortabelt. Strikkekjole eller tights og tunika fungerer fint. Ser TV eller leser/henger på nettet mens jeg venter på middagen. Tenner stearinlys rundt om i stua og kjenner roen senke seg. Når maten er ferdig spiser jeg og etter å ha ryddet av bordet og evt. satt på oppvaskmaskin, så blir det gjerne en liten hvil på sofaen. Med eller uten noe å lese i. Senere på kvelden blir det dessert hvis jeg har orket lage det, og sannsynligvis en kopp kaffe eller to også. Er det enda plass til noe etter det så forsvinner det nok litt dessertsjokolade også. Så pakker jeg opp pakkene jeg har fått. Stadig færre i voksen alder, men får fremdeles en liten ting fra min mor og et par venner jeg utveksler smågaver med. Litt utpå kvelden så begynner "telefonstormen". Familien ringer gjerne for å ønske god jul og ringer ikke de, så ringer jeg dem. (I kveld vet jeg min mor skal til noen andre familiemedlemmer på kaffe utpå kvelden, så da skal jeg ringe opp via FaceTime og slå av en liten prat og "se hvordan de har det".) Når alt det er unnagjort så blir jeg som regel sittende og henge litt på nettet, eller jeg ser TV hvis det går en film jeg har lyst å se. Har jeg en spennende bok kan det være den vinner, inntil jeg blir trøtt nok til å gå å legge meg. Same procedure... Men det funker. Skulle på en måte gjerne vært sammen med familien, men siden jeg har vært der de tre siste julene på rad så vet jeg at jeg ville følt meg litt slem i forhold til mine kolleger. De må jo få fri de også, selv om de har familie her i området. Føles litt merkelig, dvs. jeg har jo feiret alene mange ganger før og vet det går helt greit, men så ser jeg alle disse oppslagene om folk som inviteres til "andre" på julaften og jeg kan ikke la være å undre meg litt på hvordan det ville vært. Jeg tror muligens jeg ville følt meg som en inntrenger i andre folks liv, hvis jeg hadde gjort det. På den annen side hadde det vært koselig om noen hadde tenkt på å invitere meg også. Men for all del - dette er ingen kjip julefeiring. Jeg har det lunt og trivelig og værgudene har roet seg litt så det er ganske fredelig utenfor huset også. God jul alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 25. desember 2013 #4804 Del Skrevet 25. desember 2013 Synes det høres koselig ut jeg, Cata. Fortsatt god jul til deg fra Sauen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. desember 2013 Forfatter #4805 Del Skrevet 25. desember 2013 Takk o takk, kjære Sauen. Sitter og er i passe dårlig humør akkurat nå. Dagen har vært grei nok med en skikkelig rusletur og god middag, men jeg ser på værmeldingen og blir innmari grinete. Nå skal det til med vind og drittvær igjen. Jeg har alltid vært av den formening at det ikke nytter å være værsjuk, men denne vinden blir jeg så innmar i lei av. Jeg er ganske sensitiv for lyder og det konstante bråket når det blåser går meg en smule på nervene når det blir langvarig. Burde nesten gjøre som de tre små griser og få meg et murhus. Trehus knaker jo i tillegg til bråket utenfra. Synes det har vært storm og elende hele desember, så det kunne godt stoppe snart. Har vært flink i dag og ikke landet så alt for mange kcal over budsjett. Har ikke satt på bremsene i kaloriverdenen i dag heller, men tydeligvis er det blitt mer naturlig for meg å ikke spise så mye eller gomle snop hele dagen. Ble noen småsjokolader på formiddagen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. desember 2013 Forfatter #4806 Del Skrevet 26. desember 2013 Jeg begynner rent å tro jeg er i gang med en varig livsstilendring her. Det er jo ikke akkurat første gang jeg er på slanker'n, men i dag dro jeg faktisk frivillig på trening - på 2. juledag????? Det er veldig lite meg altså. Gjett om jeg er fornøyd med meg selv nå. Så får det ikke hjelpe at det ble noe i meste laget med middag. Jeg har jo lovet meg selv at jeg ikke skal ni-telle kcal disse "røde juledagene", men ellers prøve å holde meg på matta. Jeg fikk meg også en opptur på treningen da jeg oppdaget at jeg lå bare ett lodd under en av karene som trener der på et bestemt apparat. Det er ikke hverdagskost å være så nær guttas prestasjoner styrkemessig. Men ser jo at jeg ligger langt bak den gemene hop, selvsagt. Uansett, så lenge jeg ser fremgang hos meg selv og får med meg stadig flere lodd, smått om senn, så er jeg fornøyd. Leggen er fremdeles øm etter strekken i forrige uke, så det ble til at jeg tjuvlånte en spinningsykkel og tråkket i vei. Noen fordeler skal man ha av god plass på senteret i disse dager. Innbiller meg at sykling er litt snillere mot mørbanket muskel enn jogging ville vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 29. desember 2013 #4807 Del Skrevet 29. desember 2013 Jammen ikke verst med livsstilsendring. Her har jeg gått på en sjokoladelakrisseigmannpotetgullbrusjulekakealtformyematsmell i jula. Har sikkert lagt på meg et tonn så langt i jula. Og med skrotten full av basselusker blir det sikkert ikke noe bedre i dag. Når jeg er syk er liksom cola og potetgull det som frister mest. Ikke får jeg trimmet noe heller. Ja-ja, trøste meg med at det går fort av igjen når det nye året kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. desember 2013 Forfatter #4808 Del Skrevet 29. desember 2013 Hm, i går lå jeg faktisk på vektnedgang i løpet av jula da jeg veide meg. (Ble det en begripelig setning???) Vel, i dag som er den offisielle veiingen så var det opp igjen. Faktisk over forrige ukes tall. Hmpf Men det er snakk om et par hundre gram, så jeg er ikke så innmari sur tross alt. Det har jo vært jul og noen dager over budsjett og i det store og hele noen slinger i valsen. Målsetningen var å holde vekta sånn noenlunde gjennom jula. Det mener jeg jeg har klart så lenge jeg gikk opp et halvkilo fra i går til i dag, men hadde gått ned 300 g siste uke fram til i går. Det funker. Ser fordelen med alenejul der. Det hadde nok vært verre å holde seg på den smale sti om jeg skulle tilbragt jula sammen med noen. I dag skal jeg tasse meg ut på en spasertur etterhvert. Værgudene har sendt noenlunde anstendig vær hitover så jeg får lufte meg uten å blåse vekk. Dessuten kan jeg kanskje klare meg med joggesko, noe den ømme leggen sikkert vil sette pris på. Prøvde meg på tredemølle på trening i går, men det var ingen god idé. Leggen protesterte etter et minutt og jeg valgte å ikke presse den. Får vente en uke til før jeg prøver igjen. Imens klarer jeg meg jo brukbart med ergometersykkel. Det er bare så dørgende kjedelig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. januar 2014 Forfatter #4809 Del Skrevet 1. januar 2014 Godt nytt år. Her starter jeg visst på 10. året med KG dagbok, så jeg tror pinadø jeg må ha jubileumsfeiring i oktober. Kom meg velberget gjennom nyttårsaften i virtuelt selskap med andre forumister. Tror faktisk det var en litt bedre løsning enn å henge sammen med vilt fremmede bare fordi det er nyttårsaften. Ble solid forspist på pinnekjøtt i går også, så dagen startet i grunnen med et mildt mageknip. Er litt mindre vant til å overspise nå om dagen. Men mage har roet seg nå og fikk et knekkebrød og en grovbrødskive til frokost. Så nå er det kaffe som gjelder. Kjenner også at jeg må ta meg en tur på trening etterhvert. Nyttårsforsetter har jeg ikke, men jeg har i det minste ikke tenkt å dabbe av med aktivitet før matchvekta er inne. Kommer til å bli jobbigt nok å stabilisere seg der, tror jeg. Faktisk vurderer jeg å begynne med en liten kveldsjoggetur de dagene jeg ikke trener skikkelig. Ikke så langt eller lenge, bare en 20 minutters tid for å få litt luft i luggen. Vet ikke om det blir noe av enda, for jeg må bli helt bra i den leggen før jeg tør sette i gang med noe sånt, men jeg har liksom avsatt 2014 til å "finne meg sjøl" fysisk. Når jeg når vekta jeg skal ha så kan jeg fint leve med den og trening et par ganger i uka, men jeg går litt sånn halvveis og sikler på mosjonsdistansen i et maratonløp som går ikke så veldig langt herfra. Husker jeg var litt med på mosjonsløp da jeg var i 20-årene og det var ganske gøy faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 1. januar 2014 #4810 Del Skrevet 1. januar 2014 Godt nytt år. Og takk for det gamle. Mosjonsløp høres ut som et spennende mål. Skjerpings av kosthold her også nå. Målet er klart: ned to buksestørrelser iløpet av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 1. januar 2014 #4811 Del Skrevet 1. januar 2014 Stikker en tur innom dagboka di, jeg, for det var for 2. år på rad veldig hyggelig å dele nyttårsaften med deg Ser ut til at vi har like tanker for 2014. Jeg tør ikke starte med et altfor høyt ambisjonsnivå, men hvis jeg ikke starter nå, når skal jeg starte da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. januar 2014 Forfatter #4812 Del Skrevet 1. januar 2014 Stikker en tur innom dagboka di, jeg, for det var for 2. år på rad veldig hyggelig å dele nyttårsaften med deg Ser ut til at vi har like tanker for 2014. Jeg tør ikke starte med et altfor høyt ambisjonsnivå, men hvis jeg ikke starter nå, når skal jeg starte da Takk i like måte. Ja, det er det der med "starte nå". Det var det jeg klarte å gjøre da jeg tråkket på vekta i høst og fant ut at dette var aldeles ikke greit. Jeg startet der og da og klarte å holde det, merkelig nok. Jeg liker ikke å trene (men var kommet greit i gang med det etter at jeg for et år siden innså at nå kunne det begynne å gå på helsa løs) og jeg er alt for glad i brus og "tvilsom" mat. Jeg kuttet brusen med øyeblikkelig virkning, og endret litt på kostholdet og vips... Jeg liker fremdeles ikke å trene, men det er blitt lettere å unngå "godis" nå når jeg er vant til vann og brød . Og jeg innrømmer glatt det er en motivasjon når jeg ser vekta krabber nedover uke for uke. Så jeg er blitt enig med meg selv om at 2014 skal bli mitt ultimate "hat-år" . Jeg skal holde meg til rimelig sunn mat så vanen får satt seg fast og så skal jeg trene så mye som jeg bare får tid til og orker og glemme alt visvas om at det skal være så forbaska lystbetont. Det blir det nemlig ikke for meg. Men det hadde vært greit å ha en kropp som fungerer bra noen år til, og jeg mistenker at det ikke kommer av seg selv. Antar at jeg kan slappe litt mer av når de gode vanene får klort seg fast, men det nærmeste halvåret er det "du skal" som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 1. januar 2014 #4813 Del Skrevet 1. januar 2014 Godt nytt år! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 1. januar 2014 #4814 Del Skrevet 1. januar 2014 Godt nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. januar 2014 Forfatter #4815 Del Skrevet 1. januar 2014 Godt nytt år, Yvonne og Serafina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #4816 Del Skrevet 4. januar 2014 Åh, au. Vekta går opp igjen. Antar det er effekt av nyttårsmiddag og venninnebesøk her forrige kvelden som har satt inn. Men blir litt sur likevel. På den annen side så kan jeg klokke inn en liten personlig seier. I går kveld, før middagen, så hev jeg på meg tights (!!!!) og løpesko og tok en liten runde i nabolaget, -i lett jogg. Siden jeg fremdeles er litt redd for leggen min så tok jeg det forsiktig, med det resultat at nå klager ankelen litt . Jeg hadde vel et litt merkelig løpesett og har fra før noe som pleier gå i vranglås nedi systemet der. Føler meg rett og slett som om det ikke er vrakpant på meg. Men selv om det ble ei litt andpusten økt, så gikk det lettere enn fryktet og faktisk også litt lengre enn fryktet. Det ble 15 minutter sammenhengende jogg og det er lenge siden jeg jogget såpass utendørs. Så hvis ikke foten blir helt umulig så kommer jeg til å fortsette med det. Så får jeg heller ta kondisjonsøkta etter styrketreningen på sykkel eller ellipsemaskin eller noe slikt, så jeg ikke overbelaster fullstendig nå i starten. Jogging er tross alt litt tøft for gamle bein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #4817 Del Skrevet 4. januar 2014 Hjemme fra trening og både bein og resten er intakt. La på ei ekstra vekt på en av armøvelsene så ...eh... med litt flaks klarer jeg kanskje å løfte hendene i morgen? Men skal jo bli sterkere så "pusing" hjelper vel ikke. Skal etterhvert lage meg noe middag. Havregrøt står på menyen. Rar lørdagskos, vet jeg, men jeg pleier liksom ha den store helgemiddagen på fredag så da kommer "straffen" nå. Men det er faktisk helt OK. Pleier ikke ha så lyst på noe voldsomt til middag på en lørdag, for middagen må jo lages. Lørdagen vil jeg ha til å dasse rundt som det passer meg. Dassingen kommer i kveld til å gi seg utslag i å fiske fram strikkepinner. Har kjøpt meg Doc Martens gummistøvler, men de er litt store for å ha bare tynne sokker i, og de tykke ullsokkene jeg har er i helt feil farge. Så jeg må rett og slett ha et par nøytrale sokker å stappe inni de støvlene. Vel, sokkestrikking er rimelig lett match så det må vel la seg ordne innen rimelig tid (når jeg bare får begynt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #4818 Del Skrevet 5. januar 2014 Klarte løfte armene, rumpa var det verre med . Prøvde meg på romaskin i går, så det var åpenbart noen nye muskler som fikk trimmet seg litt. Men det var ikke verre enn at jeg kom meg ut døra og gikk en tur på 5 km i dag også. Siden har jeg daffet ved PC, strikket litt, sett litt TV og skravlet litt i telefonen. Og bakt brød Fant ut det var på tide å etterfylle fryseskapet litt, nå når nyttårskalkunbrystet er vel ute av midterste skuff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. januar 2014 #4819 Del Skrevet 6. januar 2014 Du imponerer med den treninga di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #4820 Del Skrevet 9. januar 2014 Ja, jeg imponerer meg selv også . Lørdag skal jeg ha instruksjonstime i bruk av frivekter... Men begynner nå å merke de små bivirkningene av hele slankeopplegget. Ringene mine skrangler rent på fingrene og det nye beltet jeg kjøpte på ebay er alt på innerste hakket. Fingerknoker er blitt mer markerte og jeg begynner å slå fast at jeg faktisk har krageben. Nå har vel ikke treninga all "skyld" for dette her, men tipper den bidrar. Til belønning ble det et par nye BH'er fra ebay. Hadde lovet meg selv nytt armbåndsur, men det jeg ville ha var for øyeblikket utsolgt. Vel, har satt meg på mailingliste for å få beskjed når det kommer inn på lager igjen. Jada jeg vet det står som herreur, men det kom også opp da jeg søkte under "dameur", så det er vel unisex. Vil ha litt stor urskive for selv i slankere utgave av meg selv så er jeg ganske solid i konstruksjonen, så slike små søte dameur ser bare dumt ut på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg