peppermyntete Skrevet 25. november 2015 #41 Skrevet 25. november 2015 Farens uke ja, ikke stemorens!Anonymkode: 80bd0...5fcDet har da virkelig ingen ting å si. Er ungen hos faren så er den det. Stemor må nesten få lov å tilbringe tid med ungen, og gjør hun ikke det blir det jo full krigføring da også.... 3
Rotemor Skrevet 25. november 2015 #42 Skrevet 25. november 2015 Far har "rett" til å la samværsavtalen telle mest her, men i en slik sak synes jeg faktisk at en stemor bør trå til siden og la mor og datter få den opplevelsen sammen. Du kan jo fortsatt reise med din egen datter. Ville ikke du også sett det slik TS, om din mann ville ha en en spesiell far og dattertur, men ikke fikk gjort det fordi datterens stefar hadde plan om det sammeSignerer 1
Arca Skrevet 25. november 2015 #43 Skrevet 25. november 2015 Hun visste ikke om at stemor ønsket å ta med barnet på det samme. Les tråden Anonymkode: 2d9e1...800Okey.
Sølvi88 Skrevet 26. november 2015 #44 Skrevet 26. november 2015 Det virker som om noen glemmer at mor og far har en skriftlig(mest sansynlig) avtale her. En avtale man skal forholde seg til for barnas beste. Får hun et nei så får hun et nei. Dattern får jo turen uansett, det er det viktige. Når man skiller lag så må mann belage seg på å dele barnet med familien til den andre foreldern. Mor eier ikke dette barnet alene, derav må hun også godta at hun ikke har førsterett hver gang hun selv ønsker. Mor burde være fornøyd med at dattern hennes får denne opplevelden, det er det samme hvem som gir henne det. Fordelen med at stemor får dra med barnet er at hun har ei venninne og søster med på tur, noe som er uvisst for oss på KG om dattern drar med mor. 1
Engel Skrevet 26. november 2015 #45 Skrevet 26. november 2015 Hmmm... Jeg trodde saken her er at det er et spesielt arrangement som sannsynligvis bare går denne ene uken, som begge parter ønsker å gå på. Sånn jeg forstår det så visste ikke moren om stemorens planer. (altså ikke et ønske bunnet i sjalusi) Moren har her kommet og spurt om hun kan få ta med datteren på dette i farens uke, noe som i et forhold med godt samarbeid mellom foreldrene bør være helt greit. Så forteller faren om stemorens planer, og moren sier at hun har førsterett . Ok, dårlig ordvalg av henne, men likevel. Jeg leser det faktisk sånn at stemor her er minst like snurt over å få ødelagt sine planer som moren. Som stemor ville jeg foreslått at alle 4 reiser sammen, ellers ville jeg latt mor få denne opplevelsen med datteren og tatt med begge jentene på noe annet ved en senere anledning. Det er noe eget ved å ta med barna på sånne spesielle ting, så jeg skjønner veldig godt at moren ønsker å gjøre dette selv. 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #46 Skrevet 26. november 2015 Som stemor så lar jeg mor få ta med datteren.. Dette er avgjort nå. Å dra alle fire blir kleint.. Anonymkode: 4b547...6fe 2
Rosalie Skrevet 26. november 2015 #47 Skrevet 26. november 2015 Når det gjelder å ta med barnet på en spesiell opplevelse som det er snakk om her så syns jeg mor har førsteretten faktisk, når det ikke er snakk om noen faren har planlagt eller skal være med på. Men hva om dere drar sammen alle da? Det må da kunne være hyggelig?Enig i dette.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #48 Skrevet 26. november 2015 Siden du hadde tenkte til å ta med to søstre på tur syntes jeg at moren bør ta med søsteren på tur om hun nå ødelegger planeneAnonymkode: 3aac8...71bJentene tilbringer jo mye tid sammen as is, og de får garantert mange flere opplevelser sammen gjennom oppveksten, slik de allerede har fått. Anonymkode: 14591...224
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #49 Skrevet 4. desember 2015 Må bare fortelle dere hvordan dette gikk:Mor fikk "førsteretten"... Men etter to uker, så har hun bestemt seg for å ikke bestille allikevel..SÅÅÅ...Nå er flybilettene dyrere, hotellet dyrere og de ledige plassene var ikke like bra lenger. Alt dobbelt så dyrt.Men nå er alt bestilt, og JEG STEMOR, tar med begge jentene på tur Gleder meg selv om shoppingen må begrenses da alt ble dyrere enn planlagt.. Anonymkode: 4b547...6fe 3
Maleficenta Skrevet 4. desember 2015 #50 Skrevet 4. desember 2015 Dårlig gjort av moren. Hun hadde jo risikert at hele greia ikke ble noe av. Og da hadde hun skuffet datteren sin. Utrolig dårlig gjort å la sin barnslige vendetta gå ut over datteren. Bra det ble tur på dere da, selv om det ikke ble like bra pga hun megga
Peter007 Skrevet 4. desember 2015 #51 Skrevet 4. desember 2015 Må bare fortelle dere hvordan dette gikk:Mor fikk "førsteretten"... Men etter to uker, så har hun bestemt seg for å ikke bestille allikevel..SÅÅÅ...Nå er flybilettene dyrere, hotellet dyrere og de ledige plassene var ikke like bra lenger. Alt dobbelt så dyrt.Men nå er alt bestilt, og JEG STEMOR, tar med begge jentene på tur Gleder meg selv om shoppingen må begrenses da alt ble dyrere enn planlagt..Anonymkode: 4b547...6feHei TS. Dette er vel ingen bombe. Men noen bør fortelle denne jenta resultater av mors opptreden. Gjerne ved en passende anledning. Hun er nå så gammel atil hun kan gjøre seg opp sine tanker om dette.
xinnia Skrevet 4. desember 2015 #52 Skrevet 4. desember 2015 Hvorfor i alle dager vil du straffe jenta for noe mor gjør? 3
Gjest Hummels Skrevet 5. desember 2015 #53 Skrevet 5. desember 2015 Nei mor har absolutt ikke førsteretten. Hun er bare sur og sjalu på deg. Ikke bry deg om det. Hun har mer godt av å reise med dere enn ei sur og sjalu kjerring.
Gjest Hummels Skrevet 5. desember 2015 #54 Skrevet 5. desember 2015 (endret) Hvorfor i alle dager vil du straffe jenta for noe mor gjør? Straffes? Godt å vite hvilken mor man har. Er det ikke? Så ikke dattera blir lik når hun blir stor. Endret 5. desember 2015 av Hummels
Peter007 Skrevet 6. desember 2015 #55 Skrevet 6. desember 2015 Hvorfor i alle dager vil du straffe jenta for noe mor gjør? Straffe?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #56 Skrevet 6. desember 2015 Hei TS. Dette er vel ingen bombe. Men noen bør fortelle denne jenta resultater av mors opptreden. Gjerne ved en passende anledning. Hun er nå så gammel atil hun kan gjøre seg opp sine tanker om dette.Barn skal ikke blandes opp i voksenting, det har de ingenting med og det er straff for barnet å høre på en som snakker negativt om hennes mor. Stemor her har visst seg å oppføre seg godt, modent og som en ordentlig person. Det håper jeg hun fortsetter med og ikke følger deres dårlige råd. Det er ikke barnet som fortjener å bli stilt til veggen, det er ikke barnet som fortjener å bli dratt mellom sine foreldre. Barnet fortjener omsorg, kjærlighet og respekt. Voksne for ta opp voksenting som dette, og hvis TS syns dette er passende å ta opp med noen så får hun diskutere dette med mor. Anonymkode: 91fa9...aac 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #57 Skrevet 6. desember 2015 Barnet skal ikke informeres om hvorfor shoppingen må begrenses! Men, i motsetning til mange her ville jeg latt stemor "få" turen i utgangspunktet. Hva er vell bedre enn at stemor og stebarn gjør litt alene innimellom og får ett godt forhold? Stemor vill aldri være en konkurrent for mamma uansett, men hun er jo en viktig voksenperson i barnets liv, som det er viktig at jenta finner både glede og trygghet i. Anonymkode: 8a60b...c62 1
xinnia Skrevet 6. desember 2015 #58 Skrevet 6. desember 2015 Barn skal ikke blandes opp i voksenting, det har de ingenting med og det er straff for barnet å høre på en som snakker negativt om hennes mor. Stemor her har visst seg å oppføre seg godt, modent og som en ordentlig person. Det håper jeg hun fortsetter med og ikke følger deres dårlige råd. Det er ikke barnet som fortjener å bli stilt til veggen, det er ikke barnet som fortjener å bli dratt mellom sine foreldre. Barnet fortjener omsorg, kjærlighet og respekt. Voksne for ta opp voksenting som dette, og hvis TS syns dette er passende å ta opp med noen så får hun diskutere dette med mor.Anonymkode: 91fa9...aacER så enig.. !!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå