Gå til innhold

Mor blander seg i julegavehandel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvinnsikt er greit å ha. men det kommer å tydelig fram at du ønsker ikke å høre andres synspunkter og råd, Du vil bare at folk skal jatte med deg og si ja fy faen så urimelig hun er. Greit. Du har allerede bestemt deg, så hvorfor du laget denne tråden skjønner jeg ikke. Lykke til! Jeg håper det ordner seg, og ha en riktig god jul :)

Anonymkode: 89191...e1c

Unnskyld meg, men du virker helt blåst. Til TS har gutten sagt at han ønsker seg FOTBALLSKO og iWatch. Skal du ha det inn med t-skje? 

Til TS: Nei, dere er ikke urimelige! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Samboerens eks ble svart i øynene og tydelig forbannet før hun sa at vi bare fikk styre selv, før de gikk." Da mener jeg at noen har håndtert situasjonen feil. Av innlegget til TS så synes jeg TS satte mor på plass. Rett og rimelig stort sett det, men vinner noen på dette i denne situasjonen? "Begynn med deg selv", hva kunne TS gjort? Det var TS som spurte. 

Det du siterer her viser at MOREN oppfører seg ufint og lager en sak av det. At TS skal ha gjort eller sagt noe feil, får vi ikke vite av dette. Det er ren diktning fra din side.

 

Regel nr om du skal få mor sur: Stemor setter henne på plass. Det er nærmest en generell regel ang alle mor/stemor-forhold. Min oppfatning da er at stemor bør blande seg så lite som mulig når mor er til stede. Som i denne situasjonen, der stemor tok over roret istede.

Jeg skjønner at mor kan bli sur om hun blir "satt på plass", men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du har fått for deg at det er det som har skjedd her.

Alt vi vet er at TS informerte mor om at de hadde andre planer for gaven, og at mor ble sur og hissig. At du velger å skylde på stemor som den naturligste ting i verden, syens jeg ikke taler til din fordel som sannhetsvitne, for å si det sånn...

 

La meg gjennta: HVOFOR (annet enn rene og skjære fordommer) mener du at det er TS som har oppført seg ufint. Det enenste vi kan lese ut av tråden er at moren har oppført seg ufint, men du velger likevel å skylde på TS. Hvorfor i alle dager velger du det?

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du siterer her viser at MOREN oppfører seg ufint og lager en sak av det. At TS skal ha gjort eller sagt noe feil, får vi ikke vite av dette. Det er ren diktning fra din side.

 

Jeg skjønner at mor kan bli sur om hun blir "satt på plass", men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du har fått for deg at det er det som har skjedd her.

Alt vi vet er at TS informerte mor om at de hadde andre planer for gaven, og at mor ble sur og hissig. At du velger å skylde på stemor som den naturligste ting i verden, syens jeg ikke taler til din fordel som sannhetsvitne, for å si det sånn...

 

La meg gjennta: HVOFOR (annet enn rene og skjære fordommer) mener du at det er TS som har oppført seg ufint. Det enenste vi kan lese ut av tråden er at moren har oppført seg ufint, men du velger likevel å skylde på TS. Hvorfor i alle dager velger du det?

Anonymkode: 8ec97...803

Så var det å lese, det blir skrevet gang på gang at "vi" synes at mor er urimelig og kunne taklet det mye bedre,men at "vi"  også mener at stemor kunne ha taklet det på en bedre måte og burde ikke å ha tatt den kampen med mor. Mine råd hadde vært det samme om det hadde den andre veien, det handler ikke om legge skylden på noen,men å kunne ta ansvar for at man kanskje kunne ha gjort det på en annen måte.

Anonymkode: 89191...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

,men at "vi"  også mener at stemor kunne ha taklet det på en bedre måte og burde ikke å ha tatt den kampen med mor. 

Og hvordan i alle dager har TS tatt opp en kamp?

Det eneste hun har gjort er å informener mor om at mors forslag ikke kom til å bli fars og TS sitt valg, da de allerede hadde en plan for gave. Jeg kan ikke se at det er noe å reagerer negativt på, eller noen form for "ta opp kamp". Slik jeg forstår det har TS gjort nøyaktig det hun burde; informert mor om hva planen var.

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at stemor burde holdt seg utenfor denne diskusjonen. Ja mor var urimelig men stemor trenger ikke være urimelig av den grunn. Hvorfor tok ikke far denne samtalen med mor? Det er så mange måter å gå fra en sånn samtale med alle smil i behold. "Vi har devserre kjøpt gave, så synd du ikke sa fra før", hva som helst for husfreden for et barn midt oppi alt dette eller? 

Hvilken fordommer snakker du om? Jeg er selv stemor, men hadde aldri svart moren til mine stebarn slik TS gjorde. Jeg hadde simpelt hen latt mor og far styre samtalene om sine barn i fred. Det er ikke mine barn. Og det mener jeg for alle stemødre i et vanlig flere-hjem-forhold. Hva som helst for å beholde freden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at stemor burde holdt seg utenfor denne diskusjonen. Ja mor var urimelig men stemor trenger ikke være urimelig av den grunn. Hvorfor tok ikke far denne samtalen med mor? Det er så mange måter å gå fra en sånn samtale med alle smil i behold. "Vi har devserre kjøpt gave, så synd du ikke sa fra før", hva som helst for husfreden for et barn midt oppi alt dette eller? 

Hvilken fordommer snakker du om? Jeg er selv stemor, men hadde aldri svart moren til mine stebarn slik TS gjorde. Jeg hadde simpelt hen latt mor og far styre samtalene om sine barn i fred. Det er ikke mine barn. Og det mener jeg for alle stemødre i et vanlig flere-hjem-forhold. Hva som helst for å beholde freden. 

Du mener at man bør LYVE om at man allerede har kjøpt gave i stedet for å være ÆRLIG å si at man har planlagt en annen gave? Og igjen; hva har stemor gjort som var "urimelig"? Vi er alle enige om at mor var urimelig, men jeg kan ikke se hva antakelsen om at TS også var urimelig bygger på.

Og det med at far skulle sagt det i stedet for TS; hadde det virkelig gjort noen forskjell? Det var jo TS og fars felles avgjørelse, så hvem som formidler den bør vel ikke spille noen rolle?

Og hva legger du i "svart mor slik TS gjorde"? Du mener "vi har planlagt å kjøpe noe annet"? Er det den seteningen som er så sjokkerende og fæl? Da henger jeg ikke med altså,  for det høres fullstendig normalt og høflig ut i mine ører.

Anonymkode: 8ec97...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg høres det ut som at mor mener at dere skal være med på å finansiere hennes julegave til sønnen. Syntes du gjorde helt rett i å si nei. 

Anonymkode: 1da34...1c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. 

Vi er inne på ett kjøpesenter. Møter mor og samboer.

vi snakker om at vi leter etter gave til yngste datteren dems. 

Hun: ja, det er vanskelig med de jentene. Dere gir vell penger til *** til jul så han kan spytte inn i gavekortet på ny pc fra meg? 

Min samboer: vi har tenkt på å gi han noe annet han ønsker seg.

hun: om dere ikke gir penger/gavekort så blir det ikke nok til pc. Da er det ingen vits for meg.

jeg: *** har allerede pc som han fikk til jul i fjor. Derfor syns vi det blir feil med enda en pc som kun skal være hos deg.  Vi har tenkt å kjøpe noe annet. 

Hun: *svart i øynene, surleppa kom frem*. Javell, dere for bare styre på. * så gikk hun* 

 

hva gjorde jeg feil? Annet enn at jeg egentlig burde holdt kjeft. Men når det gjelder våre penger, så har jeg da noe jeg skulle sagt??  

I tillegg så har han jo pc. Dette er en laptop. Som han ikke bruker noe særlig da de har tilgang til pc hver dag på skolen. En veldig godt fungerende, SVINDYR pc som vi kjøpte for ett år siden, OG som vi fikk en datamann til å rydde opp i for en måned siden..  Det har aldri vert sagt noe som helst om at pcn MÅ være hos oss.. 

Ps. Morsomt å se hva slags historier noen av dere lager om meg, mor og vårt familieforhold 😂

Anonymkode: d936e...c5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk eksempel på at stemor bare er til for å rydde, lage mat, hjelpe med lekser og være privatsjåfør 😊 Samt elske stebarna som om det skulle vært sine egne. Men når det kommer til noen som helst mening over hode angående HENNES barn, kan de bare drite i!

Stå på ditt TS! Du har din fulle rett til å si akkurat hva du mener du også!

Hilsen stemor, som også har ett barn med ei stemor 😊

Anonymkode: dd187...245

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. 

Vi er inne på ett kjøpesenter. Møter mor og samboer.

vi snakker om at vi leter etter gave til yngste datteren dems. 

Hun: ja, det er vanskelig med de jentene. Dere gir vell penger til ***  så han kan spytte inn i gavekortet på ny pc fra meg? 

Min samboer: vi har tenkt på å gi han noe annet han ønsker seg.

hun: om dere ikke gir penger/gavekort så blir det ikke nok til pc. Da er det ingen vits for meg.

jeg: *** har allerede pc som han fikk til jul i fjor. Derfor syns vi det blir feil med enda en pc som kun skal være hos deg.  Vi har tenkt å kjøpe noe annet. 

Hun: *svart i øynene, surleppa kom frem*. Javell, dere for bare styre på. * så gikk hun* 

 

hva gjorde jeg feil? Annet enn at jeg egentlig burde holdt kjeft. Men når det gjelder våre penger, så har jeg da noe jeg skulle sagt??  

I tillegg så har han jo pc. Dette er en laptop. Som han ikke bruker noe særlig da de har tilgang til pc hver dag på skolen. En veldig godt fungerende, SVINDYR pc som vi kjøpte for ett år siden, OG som vi fikk en datamann til å rydde opp i for en måned siden..  Det har aldri vert sagt noe som helst om at pcn MÅ være hos oss.. 

Ps. Morsomt å se hva slags historier noen av dere lager om meg, mor og vårt familieforhold 😂

Anonymkode: d936e...c5d

Og heller aldri at den kan tas med ett annet sted så vidt jeg forstår. En slik liten kommentar kunne gjerne løst hele situasjonen allerede før den ble ett problem, men det virker det som du er lite interessert i. Du gjør gjentatte ganger ett stort nummer ut av at dere aldri har sagt han ikke får ta med pc'n, men det er ikke ett ord om at dere skal ta opp at den er hans, og at han gjerne må bruke den hjemme hos mor også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heller aldri at den kan tas med ett annet sted så vidt jeg forstår. En slik liten kommentar kunne gjerne løst hele situasjonen allerede før den ble ett problem, men det virker det som du er lite interessert i. Du gjør gjentatte ganger ett stort nummer ut av at dere aldri har sagt han ikke får ta med pc'n, men det er ikke ett ord om at dere skal ta opp at den er hans, og at han gjerne må bruke den hjemme hos mor også!

Dette har jo vert sagt/tatt opp før. Men mor mener at det blir så mye å "dra" frem og tilbake.

Anonymkode: d936e...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Jeg syns ikke noen av dere gjorde noe galt. Mor må få lov til å komme med forslag, mor må få lov til å fremme frampå sin mening og mor må få lov til å bli skuffet når dere sier nei fordi at hun ikke har mulighet. Stemor må få lov til å svare, stemor må få lov til å uttrykke seg og stemor må få lov til å syns det er ubehagelig.  

Såpass syns jeg dere burde tåle uten at det er verdens undergang, både for deg og for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...