Gå til innhold

Ekstremt billige matvarer nå!

Anbefalte innlegg

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkene har gått ut og sagt at pristapet skal hentes inn ved å prise generelle forbruksvarer dyrere til neste år. Det er jo dumt, for marsipan og pepperkaker må man ikke ha, brød, smør og melk derimot...

Anonymkode: 332c7...b14

Kommer til å ramme dem som har dårlig råd eller for all del, dem som er fattige og allerede sliter med å få mat på bordet. Synd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Steve Rogers skrev:

Kommer til å ramme dem som har dårlig råd eller for all del, dem som er fattige og allerede sliter med å få mat på bordet. Synd.

Riktig, så da får de aktuelle spørre seg om det var verdt de 12 rullene med marsipan, 7 esker pepperkaker og et ukjent antall esker surkål.

• Liker 2
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig, så da får de aktuelle spørre seg om det var verdt de 12 rullene med marsipan, 7 esker pepperkaker og et ukjent antall esker surkål.

Nettopp. Prisene er jo rett og slett skammelig. Jeg lurer på hva som egentlig startet det her. Hvordan de fant ut at de skulle skru det ned såpass og hvilke varer. 

Endret av Steve Rogers
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt renset for marsipan i Oslo. Har vært i 3 butikker. Er det også utsolgt fra fabrikk tro?? 

Eneste jeg fant var marsipanstenger og pose med ymse marsipanfigurer. Jeg trenger stor gris eller evt rull med 500gr. 

Anonymkode: c3960...916

Vi gikk tom for julemarsipan forrige uke. De få butikkene som fortsatt har noe julemarsipan, har gjemt det unna frem til nå.

Julemarsipanen må nemlig forhåndsbestilles i juni, og da lager produsenten bare nok til at alle butikkene får det de har forhåndsbestilt. Når da drittungene i toppsjefjobbene bestemmer seg for å sitte i hver sin sandkasse og skrike "Min butikk er billigere enn din", så sier det seg selv at årets julemarsipan er dømt fra starten av.
Det samme gjelder for øvrig julebrus, så de som sliter med å finne julebrusen sin i sitt nærområde, kan slutte å lete. Den er sannsynligvis allerede gått ut av produksjon for i år.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Minya skrev:

Vi gikk tom for julemarsipan forrige uke. De få butikkene som fortsatt har noe julemarsipan, har gjemt det unna frem til nå.

Julemarsipanen må nemlig forhåndsbestilles i juni, og da lager produsenten bare nok til at alle butikkene får det de har forhåndsbestilt. Når da drittungene i toppsjefjobbene bestemmer seg for å sitte i hver sin sandkasse og skrike "Min butikk er billigere enn din", så sier det seg selv at årets julemarsipan er dømt fra starten av.
Det samme gjelder for øvrig julebrus, så de som sliter med å finne julebrusen sin i sitt nærområde, kan slutte å lete. Den er sannsynligvis allerede gått ut av produksjon for i år.

Her fylte Rema opp med julebrus på fredag

Anonymkode: 8a961...39c

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til elektronikkbransjens verden! Konkurransen er så hard at mange av varene, og omtrent alle kampanjevarene, selges med tap, hele året. Folk generelt synes likevel å tro at elektronikkbutikkene tjener gress. Når Expert har hatt sine kampanjer med å selge varer til personalpris (innkjøpspris pluss moms), har jeg hatt et lite håp om at folk skal få øynene opp for at nei, elektronikkbransjen tjener ikke tusenvis av kroner på hver vare de selger. Men i stedet tror folk at de blir svindlet når det viser seg at det ikke blir billigere med personalrabatt på iPhonen eller spillkonsollen. Nei, du blir ikke svindlet, det er bare butikken som hele tiden selger varen med tap for å være konkurransedyktige. Ser likevel aldri folk som skriver støtteinnlegg for eierne av elektronikkbutikker (overhodet ikke ment som kritikk til deg, bare et hjertesukk fra en som er lei av å bli fortalt av kunder at de "vet nok at vi tjener flesk på vare x og y", når vi i realiteten taper penger på produktene)... Men jeg syns det er godt at det har blitt en del fokus på denne siden av saken også, jeg har nemlig et lite håp om at folk klarer å trekke paralleller fra denne priskrigen til priskriger i andre bransjer, og ser at prispressing ikke bare er en god ting. I mellomtiden legger jeg den vanlige handelen til butikken hvor jeg også får av de billigere varene slik at de forhåpentligvis går i pluss på totalen av handelen, kjøper kun billigvarene jeg bruker ellers, unngår den ekstreme hamstringen og tar tomme hyller med forståelse! 

Anonymkode: 6597d...765

Jeg kjenner også flere som driver elektronikkbutikker rundt om i landet, og vet at problemet er enda mer omfattende der enn for dagligvarebransjen, så du har min fulle sympati. Godt at dette ble påpekt! Synes det er ganske kvalmt at folk flest generelt har så liten økonomisk innsikt - men det er vel også en sammenheng med antall potensielle deltakere til Luksusfellen; har de ikke kontroll på noe så banalt enkelt som personlig økonomi (penger inn vs. penger ut, rett og slett..) kan man kanskje ikke heller forvente at de skal forstå "vanskeligere" økonomiske sammenhenger. Og jeg må også si (selv om jeg vet at dette blir litt på siden ift. trådens tema, men fortsatt relevant på tvers av bransjer!) at den der prutinga mange driver med på Expert/Elkjøp, det er ganske kvalmt. Har du ikke råd til å betale 1500 kr for en Nespressomaskin (som allerede er en billig pris mtp innkjøpsprisen butikken har), så har du ikke råd til en maskin da?! Eller hva det nå enn måtte være. Men tanken på å handle etter lommeboka er noe svært mange ser ut til ikke å leve etter.. I stedet blir det dessverre slik at elektronikkforretningen MÅ gi kunden ekstra rabatter for at de skal kunne si seg billigst blant kjedene ("ellers går vi på XXXX, der får vi det billigere!!") + få fornøyde kunder etc., men på sikt er det jo katastrofalt for butikkene. Og når disse kjedene etter hvert har gått såpass lenge i minus at de må legge ned butikker, kutte i utvalget og redusere bemanningen, da er det feil for disse fjolsene også for da er det jo så lite utvalg i butikken, man må vente så lenge i kø i kassa og for å få hjelp i TV-avdelingen og huff og fy.. :lete:

Det at butikkene må kjøpe inn varer som de må selge med en viss inntjeningsmargin for å betjene innkjøp, leie av lokaler, lønn, pensjon og forsikringer til de ansatte, leie av tjenester hos transportfirma hvis det er aktuelt osvosv., det er det liksom ikke så mange som tenker på. Kanskje de tror at produktene flyr inn i hyllene av seg selv også, på magisk vis i løpet av natten; hele veien fra produsenten i Taiwan og inn i hylla på nærbutikken.. :rolleyes:

Endret av Strixvaria
  • Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Minya skrev:

Selv om de har sluttet å produsere den betyr ikke det at lagrene er tomme ennå..

Anonymkode: c772b...047

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Butikkene har gått ut og sagt at pristapet skal hentes inn ved å prise generelle forbruksvarer dyrere til neste år. Det er jo dumt, for marsipan og pepperkaker må man ikke ha, brød, smør og melk derimot...

Og dette går ut over de som ikke er så bemidlet fra før av - for basisvarer må alle ha, uansett størrelse på lommeboka. Så de som ikke fikk tak i billigere julevarer fordi alle de pengesterke hamstret med seg rubbel og bit får i tillegg også den tvilsomme gleden av å måtte betale mer for helt ordinære ting de selv trenger fra januar av. En litt sånn motsatt Robin Hood-greier dette her føler jeg..

Nordpå har flere av mine nærbutikker vært tomme for Hamar julebrus siden starten av desember, med beskjed om at det ikke kom til å komme mer i det hele tatt i år pga leverandøren var utsolgt. Men her på østlandet er det Hamar julebrus i alle butikkene, og jaggu kommer det ikke mer med jevne mellomrom også, så det har kanskje noe med hva som bestilles inn til leverandørene også, og ikke nødvendigvis at det i realiteten må være tomt på landsbasis. 

• Liker 3
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Jeg bare finner ikke rømmegrøt eller finere karamellpudding i butikkene. Flere som ikke finner?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er "de aktuelle"? Det er jo butikkjedene som priser varene. Skal man la være å kjøpe billige varer? Butikkene hadde vel ikke gått bedre om man lot varene ligge enn om man kjøper dem til 1 krone.

Anonymkode: d17cf...eb4

Skrevet

Hvilket merke er det på den billige røkelaksen? Hvor kjøper dere den? Og, er den god?

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt renset for marsipan i Oslo. Har vært i 3 butikker. Er det også utsolgt fra fabrikk tro?? 

Eneste jeg fant var marsipanstenger og pose med ymse marsipanfigurer. Jeg trenger stor gris eller evt rull med 500gr. 

Jeg spurte etter marsipan på Rema 1000 i går, og de sa at det dessverre var utsolgt fra fabrikk...

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

21 minutter siden, dreamerspalace skrev:

Jeg spurte etter marsipan på Rema 1000 i går, og de sa at det dessverre var utsolgt fra fabrikk...

De hadde masse marsipan på Rema 1000 på Torshov i går. Sånne ruller.

Anonymkode: 098b4...6cb

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De hadde masse marsipan på Rema 1000 på Torshov i går. Sånne ruller.

Kanskje jeg skulle tatt meg en tur.  På Rema 1000 i Torggata var det tomt. Var ikke noen hylleettikett til de en gang. 

Skrevet
33 minutter siden, Lady Lovelylocks skrev:

Hvilket merke er det på den billige røkelaksen? Hvor kjøper dere den? Og, er den god?

Det står bare Best Pris og Rema, den er ikke så renskåret som annen røkelaks (det står på pakken), men har ikke funnet ben. 

Smaker godt. 

Skrevet
4 minutter siden, Mynona skrev:

Kanskje jeg skulle tatt meg en tur.  På Rema 1000 i Torggata var det tomt. Var ikke noen hylleettikett til de en gang. 

Det er den på Torshov Torg :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er den på Torshov Torg :)

Da ska jeg se om det passer med timeplanen i morgen :) 

Takk for tips. 

Skrevet
30 minutter siden, Frida skrev:

Det står bare Best Pris og Rema, den er ikke så renskåret som annen røkelaks (det står på pakken), men har ikke funnet ben. 

Smaker godt. 

Takk 😀

Skrevet

Screenshot_2015-12-09-17-15-38.jpeg

Anonymkode: 7191d...354

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Screenshot_2015-12-09-17-15-38.jpeg

Anonymkode: 7191d...354

Herlig :fnise:

Anonymkode: 3a540...cde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...