Gå til innhold

Ekstremt billige matvarer nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om det er billig smør som er godt egnet til baking, eller er det normalpris på sånt? Var i butikken men glemte å sjekke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet noen om det er billig smør som er godt egnet til baking, eller er det normalpris på sånt? Var i butikken men glemte å sjekke..

FP sitt smør er helt fint å bake med ;)

Anonymkode: 8a961...39c

Skrevet

FP har ikke smør, de har bare margarin.  Smør er dyrt uansett, men det går fint an å bake med margarin. 

• Liker 1
Skrevet

Rema har satt begrensning til 2 stk per person av det som er nedsatt mye. Få ting de var tomme for, jeg kjøpte bare en stk. av det vi faktisk bruker og hoppet over alt det andre. 

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Ikke noe julevarer å finne :P Marsipan var borte, helt borte. Men finnes nedsatte pannekaker, bali kyllinggryte osv. da :P

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Endelig, etter siden jeg fikk høre om dette her (samme dagen tråden ble opprettet) fant jeg 1krs marsipan (kjæresten fant det på en butikk ved skolen sin, så har fått tak i det tidligere altså). Kjøpte 4 pk til min mor som baker mye. Rema 1000.

Var på Kiwi og kjøpte røkelaks 100gr *5 til 6,80,-/pk. Skal bli noen gode julefrokoster i år ja *nomnomnom*

Anonymkode: 121c7...ee6

Skrevet

Endelig, etter siden jeg fikk høre om dette her (samme dagen tråden ble opprettet) fant jeg 1krs marsipan (kjæresten fant det på en butikk ved skolen sin, så har fått tak i det tidligere altså). Kjøpte 4 pk til min mor som baker mye. Rema 1000.

Var på Kiwi og kjøpte røkelaks 100gr *5 til 6,80,-/pk. Skal bli noen gode julefrokoster i år ja *nomnomnom*

Har ikke funnet billig marsipan selv, men det er i grunnen like greit (mangler evnen til personlig grensesetting når det kommer til marsipan) :roll:

men jeg startet på den første pakka med røkelaks i dag - og det ble superbillig luksusfrokost: husman knekkebrød, Snøfrisk (til under en tier de fleste steder) og finhakket sjalottløk :mrgreen:

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte 490g twist til rundt 50-lappen. Sto 99kr på papirlappen. Europris tok 59,90 for pakken på 330g. 

Det er faktisk vanlig. Den minste pakka er alltid dyrere enn den store, som bare kommer rundt jul og påske (ihvertfall i vår butikk)

Kjekt med rimelige varer, for all del, men blir litt oppgitt også, for her skal man bake julebakst, men i butikken er de utsolgt for enkelte av ingredienser. Jeg måtte i 3 forskjellige butikker i dag før jeg fant vaniljepulver, og betalte da gladelig full pris for den. 

Observerer også at mandarinene ikke har kommet ned til 9,90 pr kg som de pleier å være i desember, antar de må tjene inn penger et sted, men jeg kjøper ikke mandariner til 19,90, så jeg har ikke smakt en enste i år...

Anonymkode: 25b68...ae7

Litt flisespikkeri, men mandariner har ikke blitt solgt i Norge siden slutten av åttitallet, så jeg antar at du mener klementiner.
Forskjellen er at mandariner har tynnere skall, smaker bedre, er mindre og har ALLTID steiner i seg.
Klementinene har litt tykkere skall, smaker mindre eller bare vassent, er noe større, og kommer så og si nesten alltid uten stein.

Ja det er mildt sagt, har ikke sett snurten av en eneste billig pepperkake.  Hvor mange bokser hver skal en familie klare å dytte innpå?   5?   Jeg hadde tenkt å kjøpe 1!

Prøv tredve. En av de første dagene prisene ble dumpet, kom det flere familier og fylte handlekurvene med pepperkakebokser. Mellom 25 og 50 bokser per handlevogn, evt per person i familien, for jeg vet at fra et par av familiene så kom både voksne og barn og hamstret pepperkaker. At de ikke skammer seg? :klo:

• Liker 3
Skrevet

Hvor mange mennesker lager man til med en handlevogn full av bacon? Det skal jo vanvittige mange pakker til for å fylle opp en hel vogn

Anonymkode: 3796d...908

Kanskje hun smelter det og lagrer fettet til smaksetting av mat. Hva vet vi. Who cares. La folk gjøre som de vil. 

Anonymkode: 3a540...cde

Skrevet

Prix har vært svært dårlig i krigen hele veien. Og hele tiden har de satt opp prisen på ostepoppen. Har gått fra 3 til 7 kr nå. 

Skrevet

Prix har vært svært dårlig i krigen hele veien. Og hele tiden har de satt opp prisen på ostepoppen. Har gått fra 3 til 7 kr nå. 

Jeg tror butikkene lager problemer for seg selv med denne priskrigen. Jeg har selv tatt meg i å kikke på en vare og tenke wow, 20 kroner, det var dyrt. Kan bli vanskelig å få folk til å godta normale priser igjen.

Anonymkode: d17cf...eb4

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror butikkene lager problemer for seg selv med denne priskrigen. Jeg har selv tatt meg i å kikke på en vare og tenke wow, 20 kroner, det var dyrt. Kan bli vanskelig å få folk til å godta normale priser igjen.

Anonymkode: d17cf...eb4

Enig. Ting som kanskje ikke var så dyrt vil virke dyrt etter dette nå. Folk vil se etter tilbudsvarer. 

• Liker 2
Skrevet

Veldig glad jeg jobber i prix egentlig, har ikke merket veldig mye til priskrigen. Ting er billigere enn det pleier, men ikke "gratis".

Anonymkode: 1335b...141

Skrevet

Det mange ikke tenker på er at det er et enormt tapsprosjekt for butikkene å være med i denne priskrigen, og mange kjøpmenn forventes å ta hele tapet selv uten støtte fra eierne av kjeden. Det sier seg selv at det å skulle selge ut f.eks. Fjordland risgrøt til 1,50.- mens innkjøpsprisen ligger på rundt 15 kr er et ganske stort nettotap for butikken. Produsentene av alle disse varene får pengene sine uansett, så jeg synes ikke synd på noen av dem. Så jeg forstår VELDIG godt at enkelte butikker rett og slett ikke bestiller i store kvanta av disse varene, for tapet blir etter hvert så stort at det ikke er holdbart for dem som driver butikken og ikke får noe tilbake fra kjeden. Personlig håper jeg at denne priskrigen er noe det går an å få en slutt på én gang for alle, men det er vel utopisk.

Jeg har også tuslet rundt i flere butikker for å se hva folk hamstrer med seg i disse tilbudstider, og det er helt utrolig at enkelte drar med seg hele pappesker med rødkål, surkål, 20-30 bokser pepperkaker, en hel haug marsipangriser og samtlige bokser sirup de finner i hylla, for å nevne noe. At nordmenn er griske og egoistiske er ingen nyhet, men nivået overrasket meg faktisk litt nå som jeg har sett denne hamstringen på nært hold. Så jeg er sjeleglad for at butikkene, hvertfall her jeg befinner meg i jula, har satt sterke restriksjoner på hvor mye den enkelte får kjøpe av tilbudsvarene. For det er en uting at noen få tømmer butikken for alle disse billige varene mens resten av bygda ikke skal få med seg noe som helst.

Og de som tror at det er de mindre bemidlede som tjener på lave priser, og at det er de som handler tilbudsvarer, må tro om igjen. Det er nemlig ikke dem som får muligheten til å kjøpe billig julemat og julegodteri; det er de med mye penger (og fleksitid) som har råd til å dra med seg alt de finner av tilbudsvarer på én og samme tur, og som kan komme innom butikken før jobb, i lunchen og når de tar ut en times avspasering før alle andre er ferdige på jobb (må jo følge med på når det kommer nye varer som blir satt ut i butikken..), som faktisk får kjøpt det som er på tilbud. 

Jeg kjenner flere kjøpmenn som går med hjertet i halsen i desember på grunn av dette. Blir tapet stort nok må de kanskje nedbemanne i januar og dermed være færre på jobb ("effektivisere") for å tjene inn igjen noe av det enorme tapet de får dersom kjeden ikke vil gi noen kompensasjon (og kundene i januar blir jo kjempetilfredse når det går treigere i kassa, varer ikke blir satt ut og Posten evt. nedprioritert for de som har Post i butikk - det blir jo kjempefint..). Og derfor bestiller de heller ikke nødvendigvis inn enorme kvanta av tilbudsvarene utenom det som er pålagt fra kjedene - for det er bare en økonomisk katastrofe for dem som forventes å betale for nordmenns etegilde. Synes det hele er kvalmt og motbydelig, og tenker at denne priskrigen er et symptom på et samfunn hvor flere ting ikke er helt i vater.. :kvalm:

• Liker 9
Skrevet

Det mange ikke tenker på er at det er et enormt tapsprosjekt for butikkene å være med i denne priskrigen, og mange kjøpmenn forventes å ta hele tapet selv uten støtte fra eierne av kjeden.

Velkommen til elektronikkbransjens verden! Konkurransen er så hard at mange av varene, og omtrent alle kampanjevarene, selges med tap, hele året. Folk generelt synes likevel å tro at elektronikkbutikkene tjener gress. Når Expert har hatt sine kampanjer med å selge varer til personalpris (innkjøpspris pluss moms), har jeg hatt et lite håp om at folk skal få øynene opp for at nei, elektronikkbransjen tjener ikke tusenvis av kroner på hver vare de selger. Men i stedet tror folk at de blir svindlet når det viser seg at det ikke blir billigere med personalrabatt på iPhonen eller spillkonsollen. Nei, du blir ikke svindlet, det er bare butikken som hele tiden selger varen med tap for å være konkurransedyktige. Ser likevel aldri folk som skriver støtteinnlegg for eierne av elektronikkbutikker (overhodet ikke ment som kritikk til deg, bare et hjertesukk fra en som er lei av å bli fortalt av kunder at de "vet nok at vi tjener flesk på vare x og y", når vi i realiteten taper penger på produktene)... Men jeg syns det er godt at det har blitt en del fokus på denne siden av saken også, jeg har nemlig et lite håp om at folk klarer å trekke paralleller fra denne priskrigen til priskriger i andre bransjer, og ser at prispressing ikke bare er en god ting. I mellomtiden legger jeg den vanlige handelen til butikken hvor jeg også får av de billigere varene slik at de forhåpentligvis går i pluss på totalen av handelen, kjøper kun billigvarene jeg bruker ellers, unngår den ekstreme hamstringen og tar tomme hyller med forståelse! 

Anonymkode: 6597d...765

• Liker 3
Skrevet

Det er jo helt renset for marsipan i Oslo. Har vært i 3 butikker. Er det også utsolgt fra fabrikk tro?? 

Eneste jeg fant var marsipanstenger og pose med ymse marsipanfigurer. Jeg trenger stor gris eller evt rull med 500gr. 

Anonymkode: c3960...916

Skrevet

Det er jo helt renset for marsipan i Oslo. Har vært i 3 butikker. Er det også utsolgt fra fabrikk tro?? 

Eneste jeg fant var marsipanstenger og pose med ymse marsipanfigurer. Jeg trenger stor gris eller evt rull med 500gr. 

Anonymkode: c3960...916

de hadde fått inn på en rema I sentrum I dag tidlig. Men tror trikset er å gå I butikken ikke lenge etter de åpner

Skrevet

Er spent på om det kommer nye tilbud siste uken før jul!

Skrevet

De har satt opp prisen på bali kylinggryte og fiskesuppe(i tilegg til kanel og bakepulver)

Anonymkode: 8a961...39c

Skrevet

Butikkene har gått ut og sagt at pristapet skal hentes inn ved å prise generelle forbruksvarer dyrere til neste år. Det er jo dumt, for marsipan og pepperkaker må man ikke ha, brød, smør og melk derimot...

Anonymkode: 332c7...b14

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...