Gå til innhold

CT skan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva må jeg gjøre før jeg tar en CT undersøkelse? Må jeg ta av meg BH? Øredobber? Hårstrikk? Smykke?

Vil gjerne vite det på forhånd, slik at jeg vet hva jeg kan forvente meg. Sliter med sosial angst og tørr ikke å ringe sykehuset og spørre. 

Har tatt røntgen en gang før, og da var det av magen, så da måtte jeg løfte opp BH'en litt. 
Denne gangen er det bilder av hodet. 

Anonymkode: 89518...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta av ørepynt og briller, har du pynt i håret må du nok ta det og av. Jeg har tatt CT av hodet og hadde bare briller jeg måtte ta av, har kort hår. Det skal stå i brev du får hvis det er noe du ikke må ha på. Du kan ha på klærne og BH.

Skrevet

Du må ta av ørepynt og briller, har du pynt i håret må du nok ta det og av. Jeg har tatt CT av hodet og hadde bare briller jeg måtte ta av, har kort hår. Det skal stå i brev du får hvis det er noe du ikke må ha på. Du kan ha på klærne og BH.

Det sto ikke noe i brevet. Derfor jeg spør her :) 
Da tar jeg av øredobbene hjemme før jeg drar, og smykket. 

Ok, gruer meg mest til BH. For sist måtte jeg løfte den opp, slik at brystene ble skvist under BH'en.. Litt som å ha BH'en halveis på :P Måtte løpe til toalettet for å ta av meg BH'en også ta den på normalt. Den mått ikke helt av. Men da skulle jeg jo ta bilder av magen, ikke hodet. 

ts

Anonymkode: 89518...22a

Skrevet

Du får nok instrukser der når du kommer. Jeg fikk ha alle klærne på og min CT var over på et par minuntter.  Jeg har og tatt CT av magen og måtte det samme som deg. Følte meg litt blottlagt ja :) men var kjapt gjort. Det er ikke noe og grue seg for.

Skrevet

Det kommer helt an oå hvilken del av kroppen som skal undersøkes. Det er ikke farlig med metall under en CT, men de kan skygge for alt under, så det beste er å fjerne alt av metall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...