Gå til innhold

Utnyttet av arbeidsgiver i Jula.


snø1

Anbefalte innlegg

Det er feil. Det er ikke uvanlig med kontrakt hvor man er ansatt i deltidsstilling med 0 t/mnd.

Så - sier kontrakten din deltidsstilling eller tilkallingsvikar?

Anonymkode: c1166...528

Feil. Er man ansatt på deltid har man krav på timer.  Tilkalling har ikke krav på jobbing i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilkallingsvikarer skal ikke settes opp i det hele tatt, de fungerer som en vikarpool man henter inn på dagen når det er for stort sykefravær til å dekke opp vaktene med fast ansatte.

"Som tilkallingsvikar har du få rettigheter. I utgangspunktet har du verken rett på å vite når du får neste vakt eller hvor lenge den vil være. Til gjengjeld forplikter den ansatte seg heller ikke til å arbeide noe som helst."

http://www.lo.no/politikk/Arbeidsmiljo/List-for-Contents/Tilkallingsvikar-Frihet-eller-mareritt/

Anonymkode: c1166...528

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltid har jo kontrakt på x antall timer i måneden/uken. Det har ikke jeg... 

Legg merke til at jeg skrev tilfeldig deltid. Det var det jeg var ansatt som før jeg ble ferdig utdannet og fikk fast jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver kan ikke bare sette deg opp på vakter å si at du må jobbe. Det skal selvsagt avklares med deg på forhånd.

Synes også det er dårlig gjort at du er satt opp bade på julaften og nyttårsaften. En av de dagene burde du fått fri eller ihvertfall fått dagvakt. 

Anonymkode: be6ff...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at arbeidsgiveren både setter deg opp kveld julaften og nyttårsaften uten å spørre først og i tillegg sier at du må jobbe vaktene, gjør meg sint! Det her er snakk om en dårlig leder som har lite respekt for nyansatte og som heldt og holden prøver å utnytte deg. Nettopp fordi du er ny, vet lite om rettighetene og fordi hun/han sikkert vet at du vil kvi deg til å sie i fra i redsel for å miste jobben/få værre vaktere. Sleipt, utspekulert. 

Jeg hadde sagt opp og funnet meg en ny jobb.. Dette er bare starten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...