AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 Jeg er litt forvirret. Har lært to ulike regnemetoder for proteiner. Jeg trener styrke. Er en kvinne på 160 og veier 55 kg. Skal opp i muskelmasse. Siden jeg skal det må jeg ha 40 kcal per kilo. Altså 2420 kcal (siden jeg er 20 år er dette da 40 kcal pr kilo + 10%).Og så har jeg lært at proteinbehovet er mellom 10 og 15% av energien. Vi vet det er 4 kcal pr gram protein. Så jeg trenger da mellom 60,5 og 90,75 gram protein hver dag (siden 242:4 er 60,5 og 363:4 er 90,75)Mens en annen jeg har lært sier 0,5g protein pr kg kroppsvekt til hvert måltid. Altså 27,5 g protein hvert måltid på 4 måltider som da er 110g pr dagHva er rett? Skal jeg ha mellom 60,5 og 90,75 g protein eller skal jeg ha 110? Anonymkode: 1be82...f84
Pringle Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Mange "fitnessfolk" anbefaler å øke proteininntaket noe (evt mye) når man trener tung styrke. Andre mener det ikke er nødvendig. Offisielle (myndighets-) ernæringsåd for protein ligger gjerne litt lavt (etter min mening). Hvor mye du skal spise til hvert måltid vil avhenge av hvor mange måltider du spiser pr dag, så jeg ville vært litt forsiktig akkurat her.Jeg synes det er lurt å prøve seg fram og se hva som fungerer. Mye forskjellig kan fungere, vi mennesker er utrolig tilpasningsdyktige. Du vil helt sikkert ha optimalt inntak av protein, men om du samtidig vil ha en variert kost med forskjellige ting du liker, kunne spise "vanlig mat" sammen med andre innimellom osv, må du avveie litt. Selv har jeg kommet fram til at ca 70 gram pr dag (ca 1,2 gram pr kg kroppsvekt) er passe for meg, og jeg har omtrent dine kroppsmål, om ikke samme fitnessmål.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #3 Skrevet 25. november 2015 Et ganske vanlig råd for folk som er aktive og ønsker å bygge muskler er 1,5-2 gram protein per kg kroppsvekt. Anonymkode: 3aed8...854
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #4 Skrevet 25. november 2015 Et ganske vanlig råd for folk som er aktive og ønsker å bygge muskler er 1,5-2 gram protein per kg kroppsvekt.Anonymkode: 3aed8...854Det er da som den siste metoden jeg skriver her, men er ikke det litt vel mye? Anonymkode: 1be82...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå