Gå til innhold

Mensen selvom p-piller?!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går på ppilene Oralcon og har gjort det i snart 3 år. For omtrent to mnd siden tok jeg pause og fikk mens. Når jeg våknet for en uke siden hadde jeg blødd i løpet av natten (ikke veldig mye). Og dette har da holdt på siden. Jeg går på p-pillene  men jeg har blødd i vel over en uke nå. Noen som har opplevd dette og vet hva det er? Evt hva som kan være galt?

(er ikke gravid da jeg testet meg for 4 uker siden og har ikke hatt  sex på over 2 mnd)

Anonymkode: 993fb...b0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke hatt mensen i de pillefrie ukene  (før pausen?) Jeg har prøvd ganske mange merker og alltid hatt blødning i den uken tilsvarende en vanlig mens.

• Liker 2
Skrevet

Nei, hadde ikke det.. 

Skrevet

Begynte blødningen på pillefri/sukkerpille uke?

Skrevet

Men hadde ingen pillefrie uker, var ferdig med brettet og tok en pause, fikk mensen og når jeg sluttet å blø så startet jeg på nytt brett 

Skrevet

Man skal helst ikke drive å ta pauser fra p-piller. Det klusser som regel til.

Jeg hadde småblødninger i nesten 3 mnd den ene gangen jeg tok meg pause for så å starte opp igjen.

Anonymkode: a1723...77f

• Liker 2
Skrevet

Blødningen jeg har nå bare kom av seg selv selvom jeg gikk og fortsatt går på p-pillene. Har ikke sluttet å ta dem selvom jeg begynte å blø for en uke siden

Skrevet (endret)

.

Man skal helst ikke drive å ta pauser fra p-piller. Det klusser som regel til.

Jeg hadde småblødninger i nesten 3 mnd den ene gangen jeg tok meg pause for så å starte opp igjen.

Anonymkode: a1723...77f

Jeg blødde en gang nesten fem uker da jeg sluttet på p-pillen. Var ikke noe galt med meg, men måtte ta ekstra jern.

Du skal ikke slutt og begynne selv om du blør. Hvis du har brett med 21 piller, tar du en uke (7 dager) pause mellom brettene (slik at f.eks. første pillen alltid er på en mandag). Har du 28 piller er de 7 siste sukkerpiller og det er normalt at du blør den uken. Noen med brett med 21 velger å ikke ta pause og får da normalt ingen blødning. Har du 21 eller 28 piller på brettet?

Det er uansett ikke snakk om en vanlig menstruasjon da p-pillene forhindrer eggløsning, men en juksemensen. Det er nok ingenting galt med deg, men om du føler deg usikker er det alltids greit å ta en tur til legen. 

Endret av Bokdamen
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...