Gå til innhold

Bare invitere den ene parten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det faktisk noen som forventer å få privat invitasjon til seg, når kjærestens venner inviterer på noe? Buhu daa
Jeg tar en invitasjon til kjæresten som en slags felles invitasjon, og da er det opp til han å opplyse meg eller opp til meg å bli med han på slepet. Makan til hva folk skal lage pes ut av i dag!

Anonymkode: 05870...080

Er vel ikke det det er snakk om? Her er det jo snakk om at TS inviterer venner også er ikke partneren invitert. 

Anonymkode: fa52c...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg oppfatter det hverken som mangel på folkeskikk eller respektløst overfor partnere som ikke ble bedt. Jeg er også i omtrent samme alder som ts.

Jeg ser jo at man har forskjellige måter å markere merkedager på, og jeg synes det må være rom for å gjøre det på sitt vis. Det finnes vel ikke noen fasit på alt her i livet, heller ikke hvordan man lager en slik fest.

Selv ville jeg trivdes mye bedre på en slik fest hvor alle har et forhold til verten - om ikke til alle de andre gjestene. Det er mye lettere å mimre om gamle dager og le av interne ting om man ikke skal inkludere mange nye. Det betyr ikke at jeg ikke liker å treffe nye mennesker, og gleder meg over å bli kjent med nye partnere og kjærester mine venner har fått. For meg er det mye naurligere å møtes i mindre lag for å bli kjent. Jeg opplever at det ofte blir en mye kunstigere stemning/omganstone i selskap hvor mange ikke har noe fellespunkt.

Sånn generelt så har jeg opplevd mye oftere at enslige blir ekskludert sosialt, uten at det ropes opp om det. Mange er så vant til at man skal være to, og de synes/mener at det skal være en kjønnsbalanse i et selskap. Single får kanskje komme på jentekvelder/guttekvelder etter at noe allerede er feiret. Det kan føles litt som en ikke regnes som et helt menneske noen ganger om man ikke har en partner.

Anonymkode: cd112...c7e

Regner med at du er singel utfra hva du sier?

Anonymkode: c2bea...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du er singel utfra hva du sier?

Anonymkode: c2bea...762

Jeg er gift og jeg har bodd sammen med samme mann i over 8 år. Jeg har vært både singel og hatt kjærste i flere år. Så det jeg sier kommer fra min erfaring og obsevasjon, som jeg vet ikke er noen fasit - men uansett det jeg har opplevd og hørt og sett. Det er også merkelig for meg at jeg føler jeg må validere mine utsagn ved å formidle at jeg er i et parforhold.... Hadde mine meninger ikke vært så viktig om jeg var "bitter og" singel?

Godt mulig det er feil, men jeg oppfatter også din kommentar som et lite spark til single for å understreke at de ikke er kommet "helt i mål" som mennesker.

Anonymkode: cd112...c7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterer alle partnere og om ikke holder jeg det til en "venninnefest/kveld". Synes det er veldig lite inkluderende når kun noen får ha partner med seg. Det lyser ikke akkurat vennlighet og ønske om å danne en relasjon med de andres partnere. Jeg ville heller leid et billigere lokale, laget billigere middag eller noe enn å droppet noen sine partnere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...