Gå til innhold

Bare invitere den ene parten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste den tråden om de som ikke ble invitert begge to i et bryllup.  Så derfor lurer jeg på om det er annerledes når det gjelder bursdag. Jeg hadde nemlig ikke så god råd og ønsket å ha en skikkelig fest med middag. Jeg inviterte maks av det lokalet kunne ta, og da måtte jeg kutte ut noen perifere venner jeg egentlig gjerne ville hatt der, men som var ok å droppe. For å få alle de jeg hadde veldig lyst til å ha, så droppet jeg partneren der jeg ikke kjente vedkommende. Jeg skrev på invitasjonen at jeg håpet det var ok. 

Det var bare en som reagerte på dette, alle andre synes det var ok. Men hun reagerte ganske sterkt og mente at det var helt uhørt. 

Hvis jeg skulle bedt alle ukjente partnere så hadde jeg måttet kutte ut halvparten av venner jeg gjerne ville ha der. Det hadde jeg ikke lyst til for å please sære folk. De som var single elsket det, ikke fordi de ville legge an på folk, for det skjedde ikke, men fordi de ofte skiller seg ut ved at de ikke har partner.

Hva synes dere? Man er vel to forskjellige personer selv om man er gift?

Anonymkode: f4da5...098

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er ok, dersom det er festlig lag. Dersom det er jentekveld, så er det selvsagt noe helt annet, men mener det er en uting å splitte par i slike sammenhenger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er ok, dersom det er festlig lag. Dersom det er jentekveld, så er det selvsagt noe helt annet, men mener det er en uting å splitte par i slike sammenhenger.

Hvorfor er det en uting? Man ber da gjester man kjenner, spesielt i denne situasjonen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enten rene jentekvelder eller guttekvelder. At noen skal få ha partnerne sine med og noen ikke, synes jeg ikke passer seg.

Hadde akseptert invitasjonen og mener du får bestemme, men jeg hadde ikke gjort det slik at jeg inviterte noen med partnere og noen ikke.

Endret av Berit
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes ikke det er greit, og hadde ikke møtt opp om min partner ble ekskludert..

Har du ikke råd,  ville jeg skrevet at : Du er hjertelig velkommen til å ta med partner, om denne betaler selv (Eller noe i den duren)

Endret av calleia
skrivefeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det en uting? Man ber da gjester man kjenner, spesielt i denne situasjonen.

Jeg forklarte min mening. Og jeg synes det er direkte frekt å ikke invitere med samboere/ektefelle når man inviterer til en begivenhet. I verste fall kan man vel invitere noen til middag, også får resten komme senere når festen starter.

Når vi laget fest i anledning en begivenhet for mor, så sto vi for all kostnader for alle. Alle var selvsagt invitert med partner, selv om det var noen vi ikke hadde møtt. 

Om jeg hadde vært invitert til dette, så er jeg usikker om jeg ville møtt opp eller ikke. Jeg ville ment det var frekt som fy, men jeg hadde kanskje aldri kommentert det eller sagt det til deg, det er jeg usikker på. Så selv om det bare var en som reagerte til deg, betyr det ikke at de andre ikke synes det er sært. Men noen lar det bare gå, mens andre reagerer kraftigere å tar opp en kamp. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Jeg savner å være tenåring der vi ble behandlet som det mennesket vi var og ikke som en halvdel av et par!

Jeg synes man skal invitere venner, ikke par! Men når det gjelder bryllup ville jeg ikke delt opp. Skjønner likevel de som gjør det.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forklarte min mening. Og jeg synes det er direkte frekt å ikke invitere med samboere/ektefelle når man inviterer til en begivenhet. I verste fall kan man vel invitere noen til middag, også får resten komme senere når festen starter.

Når vi laget fest i anledning en begivenhet for mor, så sto vi for all kostnader for alle. Alle var selvsagt invitert med partner, selv om det var noen vi ikke hadde møtt. 

Om jeg hadde vært invitert til dette, så er jeg usikker om jeg ville møtt opp eller ikke. Jeg ville ment det var frekt som fy, men jeg hadde kanskje aldri kommentert det eller sagt det til deg, det er jeg usikker på. Så selv om det bare var en som reagerte til deg, betyr det ikke at de andre ikke synes det er sært. Men noen lar det bare gå, mens andre reagerer kraftigere å tar opp en kamp. 

Men er dere to en og samme person, eller kan det hende at dete er to helt forskjellige individer med forskjellige interesser og venner? Jeg vet i hvert flal at jeg ikke hadde trengt å klenge meg på partneren min til alle døgnets tider, spesielt om jeg ikke kjente verten av et selskap.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner sa en gang temaet kom opp at "vi er begge enige om at det er feil og velger å ikke gå hvis ikke begge er inviterte". Jaddah, jeg vet jo at han ikke mener det samme, så da har han nok bare jattet med henne for husfredens skyld. Greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er ok, dersom det er festlig lag. Dersom det er jentekveld, så er det selvsagt noe helt annet, men mener det er en uting å splitte par i slike sammenhenger.

Enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvor avhengige noen folk er av partneren sin... 
 

Jeg føler i hvert fall ikke at det har noe med avhengighet til min partner for at jeg mener at begge bør bli invitert.

For det første synes jeg det er litt sårt for min partner hvis det er sånn at f.eks det er jeg som har mange venner, og at derfor er det bare jeg som blir invitert alene mens mange andre blir invitert med sine partnere.

Og ja, det er veldig koselig å gå et sted og ha det hyggelig sosialt sammen med partneren du elsker. Synes det hadde vært litt rart og litt stusselig å se andre par som koser seg sammen i besøket, mens min kjæreste hadde måttet utebli for han var ikke invitert.

Det betyr ikke at vi blir nødt til å klenge på hverandre til alle døgnets tider. Det hadde vi heller ikke gjort i et besøk. Men det er koselig at vi sammen blir invitert til besøk der partnere er invitert dersom vi har partner. 

Veldig koselig å dele slike begivenheter sammen, dra sammen, snakke om det sammen. Men det er jo en annen ting.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler i hvert fall ikke at det har noe med avhengighet til min partner for at jeg mener at begge bør bli invitert.

For det første synes jeg det er litt sårt for min partner hvis det er sånn at f.eks det er jeg som har mange venner, og at derfor er det bare jeg som blir invitert alene mens mange andre blir invitert med sine partnere.

Og ja, det er veldig koselig å gå et sted og ha det hyggelig sosialt sammen med partneren du elsker. Synes det hadde vært litt rart og litt stusselig å se andre par som koser seg sammen i besøket, mens min kjæreste hadde måttet utebli for han var ikke invitert.

Det betyr ikke at vi blir nødt til å klenge på hverandre til alle døgnets tider. Det hadde vi heller ikke gjort i et besøk. Men det er koselig at vi sammen blir invitert til besøk der partnere er invitert dersom vi har partner. 

Veldig koselig å dele slike begivenheter sammen, dra sammen, snakke om det sammen. Men det er jo en annen ting.

Det samme gjelder egentlig for oss..

Pluss at vi er SÅ sjelden ute, at når vi først gjør noe hyggelig på kveldstid, er det fint å være begge..

(Gutte/jentekvelder er noe annet, ja! )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er dere to en og samme person, eller kan det hende at dete er to helt forskjellige individer med forskjellige interesser og venner? Jeg vet i hvert flal at jeg ikke hadde trengt å klenge meg på partneren min til alle døgnets tider, spesielt om jeg ikke kjente verten av et selskap.

Men jeg har jo aldri sagt at vi må klenge på hverandre?

Min partner har jeg tenkt å tilbringe mitt liv med. Han er en stor del av mitt liv. Mine venner har jeg også tenkt å ha livet ut, de er en stor del av mitt liv. For meg er det fullstendig naturlig at han skal ta del i det. Ikke fordi jeg skal sitte ved siden av han hele kvelden å råkline, men fordi dette er min vennegjeng og det er for meg viktig at han tar del i det. På samme måte hvis det var jeg som feiret min bursdag, så ville jeg invitere mine venninners samboere, fordi jeg hadde ett ønske om å ta del i deres liv, bli godt kjent og ha ett godt forhold til deres partnere, som igjen jeg ville ha en relasjon til.

Min partner er en så stor del av mitt liv. Og hvis mine nære venninner ikke hadde interesse av å ta del i det, så ville jeg reagert sterkt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo aldri sagt at vi må klenge på hverandre?

Min partner har jeg tenkt å tilbringe mitt liv med. Han er en stor del av mitt liv. Mine venner har jeg også tenkt å ha livet ut, de er en stor del av mitt liv. For meg er det fullstendig naturlig at han skal ta del i det. Ikke fordi jeg skal sitte ved siden av han hele kvelden å råkline, men fordi dette er min vennegjeng og det er for meg viktig at han tar del i det. På samme måte hvis det var jeg som feiret min bursdag, så ville jeg invitere mine venninners samboere, fordi jeg hadde ett ønske om å ta del i deres liv, bli godt kjent og ha ett godt forhold til deres partnere, som igjen jeg ville ha en relasjon til.

Min partner er en så stor del av mitt liv. Og hvis mine nære venninner ikke hadde interesse av å ta del i det, så ville jeg reagert sterkt

Jeg ville gjort det samme, me ikke i denne situasjonen. Da ville jeg heller prioritert mine egne venner, så hadde heller deres kjærester fått komme neste gang når jeg ikke leier et lokale. Det kan da ikke være annet enn forståelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort det samme, me ikke i denne situasjonen. Da ville jeg heller prioritert mine egne venner, så hadde heller deres kjærester fått komme neste gang når jeg ikke leier et lokale. Det kan da ikke være annet enn forståelig.

I startinnlegget har TS skrevet at noen er invitert med partner og andre uten. Det er ikke under noen omstendighet greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I startinnlegget har TS skrevet at noen er invitert med partner og andre uten. Det er ikke under noen omstendighet greit.

Ts her: de fleste ble invitert uten partner, men noen av parene var jo begge to gamle venner av meg, så det er noe annet. Pluss en kompis som hadde fått over kjæresten fra USA, da er jeg veldig for å inkudere, da denne ikke kjente noen i hele landet.

Interessant at så mange synes det er feil. Hadde jeg sjekket her før festen, så hadde jeg antagelig bare droppet å ha fest! Reaksjoner var helt uventet, særlig fordi jeg spurte de fleste før jeg sendte invitasjoner og alle var postive!

Min mann er bare glad for å slippe å bruke en kveld på folk han ikke kjenner, han vil heller vært hjemme med barna. Det må da være flere som har det sånn?

Anonymkode: f4da5...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...