Cashbah Skrevet 24. november 2015 #21 Del Skrevet 24. november 2015 Rosalie skrev (På 24.11.2015 den 13.48): I startinnlegget har TS skrevet at noen er invitert med partner og andre uten. Det er ikke under noen omstendighet greit.Fordi hun kjente dem!!Jesus, folk har visst vondt for det... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #22 Del Skrevet 24. november 2015 Det er helt OK! Man inviterer selvsagt de man selv kjenner, om dette ikke inkluderer alle partnere til dine venner så får de bare tåle det. Det er rart hvor avhengige folk har blitt av partneren, det neste er vel å kreve at mor og far også skal inviteres i samme slengen. Anonymkode: 02e34...3c6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calleia Skrevet 24. november 2015 #23 Del Skrevet 24. november 2015 Cashbah skrev (På 24.11.2015 den 14.11): Fordi hun kjente dem!! Og problemet med å bli kjent med nye mennesker er....?Syntes det er veldig naturlig å ta det initiativet å gidde å bli kjent med den andre parts sine venner...! AnonymBruker skrev (På 24.11.2015 den 14.12): Det er helt OK! Man inviterer selvsagt de man selv kjenner, om dette ikke inkluderer alle partnere til dine venner så får de bare tåle det. Det er rart hvor avhengige folk har blitt av partneren, det neste er vel å kreve at mor og far også skal inviteres i samme slengen. Anonymkode: 02e34...3c6Jeg syntes selvsagt at både mamma og pappa skal få være med, og ikke minst min bror. Jeg tar også med hunden, som liker å hilse på nye mennesker!Men jeg blir også mer enn gjerne hjemme.. Noen syntes det er hyggelig å dra uten partner.. Jeg syntes ikke det. Jeg koser meg mest når han er med.. Så hadde jeg fått en slik invitasjon, hadde jeg blitt hjemme.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adara Skrevet 24. november 2015 #24 Del Skrevet 24. november 2015 Berit skrev (På 24.11.2015 den 13.31): Jeg føler i hvert fall ikke at det har noe med avhengighet til min partner for at jeg mener at begge bør bli invitert.For det første synes jeg det er litt sårt for min partner hvis det er sånn at f.eks det er jeg som har mange venner, og at derfor er det bare jeg som blir invitert alene mens mange andre blir invitert med sine partnere.Og ja, det er veldig koselig å gå et sted og ha det hyggelig sosialt sammen med partneren du elsker. Synes det hadde vært litt rart og litt stusselig å se andre par som koser seg sammen i besøket, mens min kjæreste hadde måttet utebli for han var ikke invitert.Det betyr ikke at vi blir nødt til å klenge på hverandre til alle døgnets tider. Det hadde vi heller ikke gjort i et besøk. Men det er koselig at vi sammen blir invitert til besøk der partnere er invitert dersom vi har partner. Veldig koselig å dele slike begivenheter sammen, dra sammen, snakke om det sammen. Men det er jo en annen ting.Regner med at man blir invitert sammen mer enn man ikke blir invitert sammen, og da bør ikke det være noe problem og dra uten partner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 24. november 2015 #25 Del Skrevet 24. november 2015 Jeg opplever ofte at jeg ikke er bedt når partner går på diverse festligheter ang jobben. Jeg var også på julebord i fjor uten mannen. Det er helt greit at jobb deler opp sånn. Men når det gjelder venner, så regner jeg med at de ber oss begge. Om jeg ikke ble bedt da, så ville jeg følt meg veldig utenfor, særlig hvis jeg kjente den som hadde festen litt. Og om jeg ikke kjente verten, så ville jeg også følt at vedkommende ikke ønsket å bli kjent med meg. Så det hadde på alle måter vært sårt at bare mannen min ble bedt til en sånn vennefest. For meg er det naturlig å be med partnere hvis man først skal ha fest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 24. november 2015 #26 Del Skrevet 24. november 2015 Baktusen skrev (På 24.11.2015 den 12.52): Jeg synes ikke det er ok, dersom det er festlig lag. Dersom det er jentekveld, så er det selvsagt noe helt annet, men mener det er en uting å splitte par i slike sammenhenger.Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 24. november 2015 #27 Del Skrevet 24. november 2015 Adara skrev (På 24.11.2015 den 14.54): Regner med at man blir invitert sammen mer enn man ikke blir invitert sammen, og da bør ikke det være noe problem og dra uten partner. Nei da, det har du rett i. Synes det er opp til verten, men jeg hadde ikke gjort det. Altså min mening er at det er hyggeligst og viser mest omtanke om man lar alle bli invitert med partner. Enten alle eller ingen får ha med partner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #28 Del Skrevet 24. november 2015 Huff som jeg misliker at venner alltid MÅ ha med kjæresten.Jeg stort sett liker kjærestene,men faen må vel klare å være uten K en kveld vel! Anonymkode: 99cbf...6b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 24. november 2015 #29 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.11.2015 den 15.45): Huff som jeg misliker at venner alltid MÅ ha med kjæresten.Jeg stort sett liker kjærestene,men faen må vel klare å være uten K en kveld vel!Anonymkode: 99cbf...6b7Man MÅ ikke alltid ha med kjæresten. Veldig hyggelig å treffe venner selv om kjæresten ikke vil bli med. Men er vi mange venner som skal ut, er det hyggelig at partneren og blir spurt. Så det handler om å ha omtanke og føle at kjæresten er inkludert. Endret 24. november 2015 av Berit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #30 Del Skrevet 24. november 2015 Berit skrev (På 24.11.2015 den 15.49): Man MÅ ikke alltid ha med kjæresten. Veldig hyggelig å treffe venner selv om kjæresten ikke vil bli med. Man er vi mange venner som skal ut, er det hyggelig at partneren og blir spurt. Så det handler om å ha omtanke og føle at kjæresten er inkludert.Men det å det ta hensyn at venn inviterer på ett selskap uten partner pga dårlig råd, Nei det går ikke! Anonymkode: 99cbf...6b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #31 Del Skrevet 24. november 2015 AnonymBruker skrev (På 24.11.2015 den 15.51): Men det å det ta hensyn at venn inviterer på ett selskap uten partner pga dårlig råd, Nei det går ikke!Anonymkode: 99cbf...6b7Ett BURSDAG selskap! Å nei-det Hororr!! Anonymkode: 99cbf...6b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberry Fields Skrevet 24. november 2015 #32 Del Skrevet 24. november 2015 Poenget her er jo at TS hadde et lokale hvor det ikke var plass til alle med partner. Hun valgte ikke å ikke be partnere fordi hun ikke "vil bli kjent med nye mennesker", men fordi det enten var venner med partnere og droppe noen venner, eller alle vennene.Snu litt på det, tenk å være en singel venninne som ikke ble bedt til en bursdagsfeiring fordi venninnen din "måtte" be andres partnere hun knapt kjenner i stedet. Det hadde i alle fall føltes veldig sårt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 24. november 2015 #33 Del Skrevet 24. november 2015 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.11.2015 den 15.51): Men det å det ta hensyn at venn inviterer på ett selskap uten partner pga dårlig råd, Nei det går ikke!Anonymkode: 99cbf...6b7Jo da, helt grei Ab at en venn gjør det. Men jeg hadde ikke gjort det. Strawberry Fields skrev (På 24.11.2015 den 15.53): Poenget her er jo at TS hadde et lokale hvor det ikke var plass til alle med partner. Hun valgte ikke å ikke be partnere fordi hun ikke "vil bli kjent med nye mennesker", men fordi det enten var venner med partnere og droppe noen venner, eller alle vennene.Snu litt på det, tenk å være en singel venninne som ikke ble bedt til en bursdagsfeiring fordi venninnen din "måtte" be andres partnere hun knapt kjenner i stedet. Det hadde i alle fall føltes veldig sårt.Da hadde jeg droppet noen venner heller enn å invitere noen uten sin partner. Men no big deal. Vi er forskjellige. Det er bare mitt syn på saken og hva jeg selv hadde valgt å gjøre. Til ditt andre avsnitt: Det mener jeg er et ganske søkt eksempel. Da hadde vel heller den single venninnen blitt bedt, enn to andre?Men jeg mener jo til og med at hvis en singel blir bedt, må hun/han også kunne få anledning til å ta med seg en partner hvis hun vil, dersom det er et selskap hvor par er invitert. Kan jo være hn nettopp har fått seg kjæreste. Da er det surt å gå i selskap hvor det er mange par og så sitter den nye kjæresten hjemme. Vet du, jeg går ikke veldig opp i hvordan andre velger å gjøre det. Alle må få gjøre som de føler for. Jeg sier bare min mening om det, og hvordan jeg selv hadde valgt å ta hensyn. Endret 24. november 2015 av Berit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #34 Del Skrevet 24. november 2015 AnonymBruker skrev (På 24.11.2015 den 14.04): Ts her: de fleste ble invitert uten partner, men noen av parene var jo begge to gamle venner av meg, så det er noe annet. Pluss en kompis som hadde fått over kjæresten fra USA, da er jeg veldig for å inkudere, da denne ikke kjente noen i hele landet.Interessant at så mange synes det er feil. Hadde jeg sjekket her før festen, så hadde jeg antagelig bare droppet å ha fest! Reaksjoner var helt uventet, særlig fordi jeg spurte de fleste før jeg sendte invitasjoner og alle var postive!Min mann er bare glad for å slippe å bruke en kveld på folk han ikke kjenner, han vil heller vært hjemme med barna. Det må da være flere som har det sånn?Anonymkode: f4da5...098Det er folkeskikk å invitere alles partnere, om man først skal invitere noen partnere. Det kan være at enkelte partnere takker nei til å bli med, men det er noe annet. Invitasjonen skal være der, selv om partneren syns det er kjedelig og heller vil være hjemme. Det er helt greit å bare invitere egne venner (uten partner). Problemet oppstår når man velger å invitere noen få partnere. Da lurer jo de andre på hvorfor deres partner "ikke er god nok" eller hvorfor verten er mindre interessert i å bli kjent med deres partner. Du viser hvem som er viktige for deg i en invitasjon, og de vennene som ikke får ha med partner blir dermed 'mindre viktige'. Anonymkode: 06b03...15b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 24. november 2015 #35 Del Skrevet 24. november 2015 HELT greit å invitere uten partner når man ikke kjenner denne i det hele tatt, så sant den man inviterer har flere venner enn akkurat deg på feiringen. Herre, hvorfor skal man invitere vilt fremmede i bursdag/bryllup osv bare fordi de er sammen med en venn?? Klarer ikke par å ha det gøy på fest uten hverandre? Og hvorfor rene jente- og guttekvelder? Hva med de som har venner av begge kjønn (nei vent. Det er jo strengt forbudt det på KG for da er man utro, uten unntak...). Oppgitt.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 24. november 2015 #36 Del Skrevet 24. november 2015 Tråden ryddet for personangrep, samt svarBond, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egraf Skrevet 24. november 2015 #37 Del Skrevet 24. november 2015 Altså det må da være innafor å invitere kun vennene sine i BURSDAGEN sin, uten å måtte invitere kjærestene deres også! Det kan jo være greit å forklare gjestene hvorfor det blir sånn, men det er jo ingenting å lage nummer ut av.Å bli fornærmet over å bli invitert på fest uten kjæresten sin, og klage på at det er urettferdig at andre får ha kjærester der, når kjærestene også er venner av verten?! Blir oppgitt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #38 Del Skrevet 24. november 2015 Egraf skrev (På 24.11.2015 den 17.00): Altså det må da være innafor å invitere kun vennene sine i BURSDAGEN sin, uten å måtte invitere kjærestene deres også! Det kan jo være greit å forklare gjestene hvorfor det blir sånn, men det er jo ingenting å lage nummer ut av.Å bli fornærmet over å bli invitert på fest uten kjæresten sin, og klage på at det er urettferdig at andre får ha kjærester der, når kjærestene også er venner av verten?! Blir oppgitt enig Anonymkode: 99cbf...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #39 Del Skrevet 24. november 2015 Her var det mange kvinner som er grusomt avhengige av partneren sin og synes det er uhørt å delta i festlige lag uten partneren sin. Jeg blir helt matt. På tide å forstå at verden ikke sirkler rundt dere og partneren deres. Dette var TS sin bursdagsmiddag, og på grunn av økonomi måtte hun også velge bort perifere venner. Hvorfor skal TS velge vekk sine venner for at dere skal ha partneren deres der fordi dere ikke evner å sosialisere og ha det gøy uten han? Da kan dere heller være hjemme, så kan TS heller invitere de perifere vennene som ble kuttet fordi DERE fikk en invitasjon. Dette er faktisk ikke en bryllupsreise for dere og partneren deres. Det er en bursdagsmiddag til en nær venninne, og da bør det være viktigere ting enn å smaske på partneren sin hele kvelden. Anonymkode: d851d...c5f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #40 Del Skrevet 24. november 2015 I utgangspunktet synes jeg det er feil å invitere noen med partnere, og andre uten. Men: Vinkler man det hele som en vennefest, blir det annerledes. Man inviterer sine venner. Og ikke partnere. Dersom noen av vennene er sammen med en annen venn; helt greit. Problemet for meg i denne settingen er at TS har allerede invitert en hun aldri har møtt.. Anonymkode: f320b...945 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå