Gå til innhold

Bryte med familien?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har brutt med familien sin? Da jeg var liten ble jeg ganske dårlig behandlet av foreldrene mine, og jeg har nå skrevet et avskjedsbrev som jeg har tenkt til å sende i posten, med beskjed om at jeg ar reflektert over det som skjedde i barndommen, og at jeg mest sannsynlig aldri ønsker å se dem igjen. 

Anonymkode: 5779c...050

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brutt båndene til min ene bror. Fungerer helt fint, han ønsker ikke å være i samme rom som meg han heller.

Er fortsatt i vurderingsprosess ang om jeg skal melde ifra om trygdesvindel og om jeg skal melde ifra om ulovelig opphold i utlandet til de aktuelle myndigheter.. Men gjør jeg det kommer han hjem igjen og da må jeg se han... Vanskelige greier!

Anonymkode: 98035...5bb

Skrevet

vi har ikke kontakt med broren til min samboer, og heller lite med resten av familien. De ser ikke lenger enn til nasetippen... Nå nærmer det seg begravelse hvor vi må samarbeide... gruer meg :-(

Har ikke all verden med kontakt med min familie heller egentlig, er så lei av at alt skal gå bare ene veien. Da kan jeg like godt finne på noe annet!

Anonymkode: f0f5b...c01

Skrevet

Vi har ikke kontakt med pappas del av familien (bortsett fra bestemor). Vi er ikke en del av den ekte familien siden bestefar og bestemor skiltes, noe som kom veldig tydelig frem i arveprossessen da bestefar døde.

Anonymkode: e41f2...514

Skrevet

Har ingen kontakt med moren min og veldig lite med familie på den siden. Syns det er veldig behagelig og er klar på å ikke blande de inn i livet mitt noen gang. Bedre uten!

Anonymkode: 6ee31...fe5

• Liker 1
Skrevet

Noen her som har brutt med familien sin? Da jeg var liten ble jeg ganske dårlig behandlet av foreldrene mine, og jeg har nå skrevet et avskjedsbrev som jeg har tenkt til å sende i posten, med beskjed om at jeg ar reflektert over det som skjedde i barndommen, og at jeg mest sannsynlig aldri ønsker å se dem igjen. 

Trist å lese når det er slike vonde følelser. Da kan jeg godt forstå du ikke vil ha noe med de å gjøre. Men er det egentlig nødvendig å skrive et avskjedsbrev om det? Kan man ikke heller bare la være å ta kontakt eller si ifra, evt sende brev, som svar hvis de kontakter deg og foreslår noe du ikke har lyst å være med på lenger?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville heller ikke skrevet noe "avskjedsbrev", men heller latt det være stille fra min side.

• Liker 2
Skrevet

Men er det egentlig nødvendig å skrive et avskjedsbrev om det? 

Da tror de sikkert jeg er død.

Skrevet

Jeg har brutt kontakt med min far. Jeg ringte han etter en sår avgjørelse han tok og fortalte hvordan jeg følte han hadde vært gjennom min oppvekst. Jeg fortalte at det var best for oss begge om vi kuttet relasjonen til hverandre og at jeg ønsket han alt godt i fremtiden likevel.  

Ikke snakket med han eller hørt fra han siden. Synd, men har det mye bedre nå. 

Anonymkode: 48401...cd7

• Liker 2
Skrevet

Jeg skrev en email (kan ikke prate med han uten å bli bråk, så det var noe begynte jeg begynte med da det startet med at jeg hadde nok, tok 1.5 år før jeg sa nå gidder jeg ikke)

Og det var fordi jeg hadde behov for at skulle vite og siden vi ser hverandre på familieselskap så ville jeg ikke at han skulle tro at det skulle være ok.

Han har veldig liten selv innsikt, han hadde oppført seg slik ovenfor pappa eller den andre broren vår og hadde aldri tolert den opførsel fra andre og ved å være hyggelig under selskapet hadde gjort han trodde det var ok, så for å vise at det ikke er ok-hilser jeg ikke på han når jeg møter han. Og jeg har begynt å trekke meg tilbake i selskapene på ting jeg pleide å gjøre.

Anonymkode: 23dcd...9e6

Skrevet

Da tror de sikkert jeg er død.

Gjør det noe om de tror det? 

Føler du ansvar overfor dem, det er jo ikke derfor du skriver et avskjedsbrev.

• Liker 1
Skrevet

aldri

Skrevet

Gjør det noe om de tror det? 

Ja, jeg vil de skal skjønne hvorfor jeg stakk.

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at du ble ganske dårlig behandlet. Vanskelig for oss å bedømme dette da vi ikke vet hva dette går i.

Anonymkode: f7800...d7a

Skrevet

Jeg har brutt kontakt med min far. Jeg ringte han etter en sår avgjørelse han tok og fortalte hvordan jeg følte han hadde vært gjennom min oppvekst. Jeg fortalte at det var best for oss begge om vi kuttet relasjonen til hverandre og at jeg ønsket han alt godt i fremtiden likevel.  

Ikke snakket med han eller hørt fra han siden. Synd, men har det mye bedre nå. 

Anonymkode: 48401...cd7

Hvorfor synes du det er synd?

Skrevet

Hvorfor synes du det er synd?

Nå er ikke jeg den samme,men det klarer vel du skjønne vel?

Skrevet

Jeg har også tenkt mange ganger at det hadde vært deilig å bryte med familien, selv om de aller fleste ikke har gjort noe galt mot meg. Rett og slett fordi jeg begynner å gå lei av dem og det er ikke sunt for verken meg eller dem at vi holder kontakten.

Skrevet

Jeg har også tenkt mange ganger at det hadde vært deilig å bryte med familien, selv om de aller fleste ikke har gjort noe galt mot meg. Rett og slett fordi jeg begynner å gå lei av dem og det er ikke sunt for verken meg eller dem at vi holder kontakten.

min tankegang og, derfor kuttet jeg ut brodern

Skrevet

Nå er ikke jeg den samme,men det klarer vel du skjønne vel?

?

Skrevet

Just do it! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...