altflyter Skrevet 24. november 2015 #21 Skrevet 24. november 2015 Min har refleksvest og blinkehalsbånd, men er ikke så flink til å bruke det selv
Rotemor Skrevet 24. november 2015 #23 Skrevet 24. november 2015 PS: Flexibånd er en skikkelig uting! Det bør man ikke bruke!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #24 Skrevet 24. november 2015 PS: Flexibånd er en skikkelig uting! Det bør man ikke bruke! why?ts Anonymkode: ba112...1a4
Rotemor Skrevet 24. november 2015 #25 Skrevet 24. november 2015 why?tsAnonymkode: ba112...1a4Vanskeligere å ha kontroll på hunden. (hent inn i fart) Farlig for hendene dersom det snurrer seg fast. Uforutsigbarheten er dårlig for hundens nakke. Flexibånd gir litt motstand slik at hundene tenderer til alltid å dra litt.. I tillegg så tar opptar det mye plass i hendene synes nå jeg da.Men, assa, smak og behag Det går nok bra med også!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #26 Skrevet 24. november 2015 PS: Flexibånd er en skikkelig uting! Det bør man ikke bruke! Har lest litt om det nå, og forstår meg ikke på kritikken over felxibånd. Altså at det er skikkelig uting, punktum. Min hund er liten (2kg), trekker ikke i båndet, går aldri langt unna meg, ser han hunder eller andre dyr så løper han ikke frem over, han setter seg ned og venter. Jeg har kontroll på han, ikke via bånd, men kommando og "vanlig" hverdagskontroll. Hunder, katter, fugler, barn, biler +++ Flexi eller ei, så har jeg kontroll på min hund. Det å bruke et annet bånd er for meg slitsomt. Fordi det henger og slenger, hunden vikler seg inni det hvis han hopper og spretter på ei gressplen vi går forbi vær dag. Flexibåndet gjør ikke det. Det er mye bånd å ha kontroll over, i forhold til flexibånd. Stoppknappen er aldri brukt, for det trengs aldri. Hos noen så kan flexibånd være dumt og ubrukelig, men ikke hos oss. Hadde en hund som var stor og sterk, dro veldig mye i båndet og vanskelig å kontrollere med flexibånd. Da brukte vi vanlig bånd og alt ble bedre. Men med min så er det unødvendig, og har like mye kontroll som med det annet bånd. Halsbånd, DET er en uting. Ingen hunder bør bruke halsbånd, halsbånd er dyreplageri. Hvorfor? Jo det fører til smerte, ubehag og skade. Seler, det skal hunder ha, samme hvor stor eller små de er. Jo mer hunden trekker i båndet, jo viktigere er det å IKKE bruke halsbånd. Min hund har aldri prøvd det halsbånd, og skal aldri det heller. Ser mange med store, ville hunder som hopper og drar, hoster og harker fordi de ikke får puste. DET er en uting. Flexibånd er ikke det. ts Anonymkode: ba112...1a4 2
Christina82 Skrevet 24. november 2015 #28 Skrevet 24. november 2015 ja, han har refleks på båndet og selen, jeg har vest. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #29 Skrevet 24. november 2015 Sele og langline foretrekker nå jeg.Det er jo en smakssak. Men når jeg har en såpass liten og rolig hund, som ikke drar i båndet eller går langt unna meg, så kan jeg velge og vrake. Flexibånd er lettere, for det er mindre å holde styr på. I starten brukte jeg vanlig bånd på grunn av kontroll. Men nå trengs det ikke.ts Anonymkode: ba112...1a4
Rotemor Skrevet 24. november 2015 #30 Skrevet 24. november 2015 Det er jo en smakssak. Men når jeg har en såpass liten og rolig hund, som ikke drar i båndet eller går langt unna meg, så kan jeg velge og vrake. Flexibånd er lettere, for det er mindre å holde styr på. I starten brukte jeg vanlig bånd på grunn av kontroll. Men nå trengs det ikke.tsAnonymkode: ba112...1a4Ja, når du ikke ha barn som skal leie så går det jo fint.Selv kan jeg ikke fordra at den ene hånden er opptatt. Har heller bånd løst rundt håndleddet.
Rainbow Skrevet 24. november 2015 #31 Skrevet 24. november 2015 Har refleksvest og lys på sela til hunden, av og til beinreflekser også, pluss at han har et femmetersbånd som har innvevd refleks. Bruker også refleks selv når jeg går med ham, alt fra vest (når jeg husker den) til sånne bånd man slår på armen. Utrolig viktig, er skremmende hvor vanskelig det er å se folk uten refleks når man kjører!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå