Gå til innhold

Bruker du refleks på hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett ufattelig mange som ikke bruker refleks på hund, eller på seg selv.

Jeg er ganske sløv på å bruke refleks selv til vanlig. De gangene jeg har behov for det, så har jeg med meg hunden. Og han lyser opp som et juletre :fnise:

Det finnes jo ufattelig mange flexibånd som har refleks på seg, og samtidig ser ganske kule ut. 
F.eks denne: http://ecx.images-amazon.com/images/I/61q3jd9jDcL._SL1154_.jpg
Jeg har denne, og digger den. Alle jeg møter på spør hvor jeg har kjøpt den. Nå er det ihvertfall 5 stk i nærområdet som har kjøpt seg denne. 
Den kostet 149kr hos hun som hobby. De selger den hos Rusta også for 129kr. Størrelsene er det samme som orginal flexibånd, men denne er mye, mye lettere å holde i. Den veier mye mindre enn de orginale. 

Jeg har også denne; http://www.hooks.no/produktsida/sporsele-reflective-showmasterr/57816/57719/
Mange spør om denne også. Kjøpte den i gul fordi den passer så bra med flexibåndet. Jeg kommer til å bruke disse to året rundt. Fordi de ser kule ut og refleks er alltid smart.

Blinkelys er dyrt her i norge. 80kr + batteri for 50kr (noen ganger er batteriinkludert). 
Men på ebay har de den identisk til 10kr. http://www.ebay.com/itm/colors-fabulous-pet-dog-puppy-led-flashing-collar-safety-night-light-pendant-bu/251972268769?hash=item3aaab7b2e1

Anonymkode: ba112...1a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja han har refleks sydd nn i selen sin, ekstra refleks på lina og jeg har refleks på meg.

Skrevet

Har refleksvest til hunden, og refleks i båndet, selvsagt. 

Selv bruker jeg så klart også en refleksvest. 

Finnes mange gode modeller der ute for hunder. 

Skrevet

Så bra :D 

Det er så ufattelig mange som ikke bruker det. 
Det er jo så "enkelt"! Det finnes masse forskjellig der ute. Alt fra vest til blinkelys. flexibånd, halsbånd og seler. De kommer også i alle verdens farger og former. 

ts

Skrevet

Både blinklys og refleksvest på hunden, og jeg bruker også refleksvest. Viktig å bli sett nå i mørket!

Anonymkode: ce14f...539

Skrevet

Ikke refleks,men jeg har ett lys på vesten

Anonymkode: 3ecea...482

Skrevet

Synes det er mye eklere at folk ikke bruker refleks på seg selv enn på hunden. Hva er egentlig vurderingen som ligger bak å sette blinkende lys på hunden, men droppe refleks på seg selv?! Hvem skal ta vare på hunden om du blir nedkjørt?

• Liker 1
Skrevet

Synes det er mye eklere at folk ikke bruker refleks på seg selv enn på hunden. Hva er egentlig vurderingen som ligger bak å sette blinkende lys på hunden, men droppe refleks på seg selv?! Hvem skal ta vare på hunden om du blir nedkjørt?

Enig. Jeg gjør dette fordi jeg er lat. Men, hvis jeg går i veikanten eller ett høyrisikoområde så tar jeg på refleks.

Men, hunden min er helsvart, og det er viktig at han har refleks. 
Fleksibåndet (håndtaket og selve båndet + linen) har refleks. Så det lyser opp meg også. 
Går jeg alene uten hund så bruker jeg refleks. 

Jeg er mer opptatt enn andre når det kommer til sikkerhet. Fordi jeg har sett ei jente bli påkjørt, og blitt påkjørt selv. 
Så jeg passer på, jeg gjør på en måte jobben til bilføreren. Går ikke rundt å tenker "deres ansvar, de må følge med på om de ser meg eller ei". Jeg passer på meg selv, og tar ingen sjanser når det kommer til bil. 

F.eks jeg løper aldri over veien, dag eller natt. Jeg går ikke i veikanten, fordi det er ikke behov for det her. 
Jeg hiver meg ikke uti gangfeltet, jeg må først forsikre meg om at bilføreren ser meg og slakker ned. Dette gjelder dag og natt. Har sett ufattelig mange som bare går, uten å se seg for, fordi de tenker at gangfelt (uten lys) er frittfrem, og at bilføreren har ansvar for å se deg og stoppe, du har ingen ansvar. Slik tenker ikke jeg. Løper aldri over på rødt lys, så fremt det ikke er god sikt, og fri vei. I sentrum kan det for skje ting, så der tar jeg ingen sjanser og venter da på grønt lys. 

Går jeg på en vei uten gangfelt så bruker jeg refleks, så klart! 

ts

• Liker 1
Skrevet

Refleks er så viktig!

Min hund har denne Non stop selen og den har kjempegod refleks innsydd. Er det kaldt bruker han et foret refleksdekken som varmer. Og så har jeg dette kobbelet fra Norsk hundeutstyr med fantastisk god refleks. :)

Jeg bruker selv refleksvest på tur med hunden. :)

Anonymkode: a2506...d7f

Skrevet

Niks. Bikkja går alltid i bånd og jeg bor i byen. Skjønner at det trengs andre steder.

Anonymkode: 00ace...ee1

Skrevet

Niks. Bikkja går alltid i bånd og jeg bor i byen. Skjønner at det trengs andre steder.

Anonymkode: 00ace...ee1

Bor i byen jeg også. Men det trengs for det. 

ts

• Liker 1
Skrevet

Bikkja har reflekssømmer på selen sin, jeg har refleks på meg. 

Skrevet (endret)

Ja, jeg bruker refleks på både meg og hunden. I dag (i ettermiddag) da jeg gikk tur med hunden, glemte jeg faktisk mine egne reflekser (slap-on til armene), men hunden hadde sin Hurtta refleksvest i rosa på seg :-) I tillegg er kobbelet hennes med innvevd refleksbånd, så det lyser også opp når billys treffer det.

Endret av Million
Skrevet

Jeg bruker selvsagt refleks på hunden. Aller helst refleksvest. Et par ganger har jeg bare hatt en refleks, og da har jeg satt den på hunden. Jeg kan fint unngå å gå over vrien hvis jeg ser det kommer en bil, men skulle jeg, mot all formodning, miste hubden vet  jeg i hvertfall at den blir sett. 

Anonymkode: 5553e...475

Skrevet

Jeg bruker refleks men ikke flexibånd. Det burde ikke brukes av noen...

Anonymkode: 7171b...4fb

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg kan ikke fordra hunden min ei heller har jeg respekt for andres liv og eiendom. Jeg har til og med lakket metalldelene på båndet i matt svart. Selv har jeg på meg svarte klær fra topp til tå. Jeg går også så nært grøften at det er umulig å se meg tidlig nok for å stanse. 

Skrevet

Både jeg og hunden har refleksvest + at hunden har sele med reflekssøm og sånn ''blinkert''. Møter altfor ofte hundeeiere som dropper refleks på hunden, ren idioti. Selv om det er gatelys, så er dere fortsatt ikke selvlysende - verken du eller bikkja.

Anonymkode: b2429...296

Skrevet

Har både refleks og Orbiloc Dual sikkerhetslys.Sistnevnte kjøper jeg på nett,en dansk side .Mye billigere enn i Norge :)

Skrevet

Jeg bruker refleks men ikke flexibånd. Det burde ikke brukes av noen...

Anonymkode: 7171b...4fb

Åjoda. Flexibånd er ikke noe problem så lenge man vet hvordan man skal bruke det og har kontroll på bikkja. Hører dette oftest fra de som er nyfrelst på hund og kun hørt at det er fy-fy. Har brukt flexi i 20 år, og aldri hatt en ulykke, bortsett fra at det kan bli litt klønete i møte med andre hunder som også har flexibånd, men det ordner seg raskt. Klart, om man lar hunden svinse rundt omkring uten å vite hvor stopp-knappen er så blir det noe helt annet.
Det burde ikke brukes av enkelte.

Bruker denne: http://www.starker-hundeshop.de/WebRoot/Store10/Shops/62762000/5400/6271/3931/487E/B0EE/C0A8/2BB9/F6C4/VARIO_Content_01_flexi_DE.jpg

Lommelykt foran og rødt lys bak, led light neders, refleks-skjerf  og orbiloc i selen (som også har refleks) på hunden (noe som er genialt, har aldri vært borti bedre lys), selv bruker jeg sånne "slap on" på armen.

Anonymkode: 83d0e...2c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...