AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Eks og jeg har delt bosted på barna, og en ganske klar kontrakt på når og hvordan fordelingen skal være. Dette er utarbeidet i rettsforhandlinger. Mor liker forøvrig å tilpasse samværet etter sitt behov, og gjør/forsøker på det til stadighet. Da ofte i høytider. Hun har "glemt" hvem som skal ha påskeuken med barna de tre siste årene, og bestilt tur med barna uten å høre med meg først. Dette resulterer i at jeg sitter uten barna i påsken i tre år på rad. Jeg kvier meg for å nekte de å dra for det går jo utover barna. For de går jo glipp av en ferie. På samme måte som hun ikke gidder å ha de sin beregnet tid på sommeren, og unnlater å hente barna hos meg når hun skal ha sin ferietid med dem fordi hun har andre planer, uten å informere på forhånd (kun hendt to ganger).Nå nærmer julen seg, og igjen har hun planlagt til sin fordel. Hun skal alltid endre julen. Den nye kjæresten til mor (kjæreste nr. 4 på 5 år) har nemlig tilgang på en hytte 5 timer unna der vi bor, og hun ønsker å feire julen der med barna. I år skal barna feire jul hos meg etter avtalen, altså være hos meg fra 24 til 29. Hun vil bytte slik at hun får feiret jul med kjæresten, og vil ha barna sendt med "bud" (en eldre slektning) på tog den 25. Hun kan altså ikke vente til den 29 med å reise, evt hente de selv den dagen. Derfor passet det med at den slektningen som skal samme sted akkurat den dagen tok de med seg. Hun truer nå med å ta med barna, og ikke levere de tilbake før jul, men at jeg skal hente de på hytta i julen selv, om jeg ikke går med på hennes nye avtale. At barna gleder seg til feiring hos meg og treffe slekt og venner, det betyr fint lite. Også at hun ikke får feiret lille julaften med de, som de forventer. For det er alltid blitt gjort, hun har feiret med de den 23, de åra jeg har hatt de i julen. Det også betyr lite nå, selv om barna forventer det, og uttrykker skuffelse for at de ikke skal i år. Jeg har sagt nei til mor, og hun svarer med å ikke ta tlf når jeg ringer, ikke svare på sms, sende ufine sms, fortelle barna at jeg ønsker å ødelegge julen for dem, osv... Altså som en furten fjortis. Dette er ikke nytt, samme mønster hvert år. Og nettopp julen var grunnen til at rettsforliket ble til, da hun tilbakeholdt de hele julen et år. For det passet slikt for henne det året...Hva gjør jeg? Jeg vet at neste år er det en ny venn på mor og nye tradisjoner... Jeg tenker med gru på 8 år til med dette, er så innmari lei nå. Anonymkode: 2e809...6eb
Calleia Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 Du skriver at dere har en ganske klar kontrakt. Hva står i den med tanke på høytider og ferie? Hvis hun ikke klarer å holde seg til avtalen, ville jeg enten bestilt time på FVK eller advokat. Dette hadde jeg ikke orket. Advokat-melking-retten.. Det kan koste litt penger, ja, men det kan være verdt det! 6
Sunstone Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Tenk på hva som er det beste for barna, og skaff deg en advokat. Dette er ikke bra forhold å vokse opp i.. 4
Kontormus Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 Det der med å telle partnere kan du visst slutte med. Det fikk i alle fall jeg beskjed om når jeg kom til nr 15 eller så. "Har du ingenting med, og det er opp til forelderen hvem barna skal introduseres for." Men nå er jeg kvinne da... 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #6 Skrevet 23. november 2015 Hør med meglingskontoret, skriv opp alle misligholdte avtaler og evt få tak i en advokat! Kanskje det går!Vi sitter i samme fella med mor, vi venter egentlig bare på at hun skal gå tom for penger igjen, for da er mølla igang igjen. Hun gjør ALLTID slik når hun går tom for penger, og hun har et forbruk som ikke ligner grisen!Forskjellen nå er at jeg har nektet han å ta opp lån for å kunne forsørge hennes sko og vesker, skal hun ha råd får hun jobbe mer enn 20%. Jeg har også sagt til pappaen at hvis hun ikke har råd til å ha barna hos seg så kan vi gjerne ta over fulle ansvaret og omsorgen for barna. Vi klarer helt fint å bruke mindre enn 5000 kr pr barn pr mnd."Idioten" av ei kjærring dro inn barnas pass og anmeldte sambo til politiet fordi hun var redd for at vi skulle ta barna og flykte. Jeg kan ikke helt se hvor vi skulle flykte til, og det kunne ikke retten heller.. Så nå sitter hun uten mulighet for å dra til utlandet selv, for domstolen inndro barnas pass og hun får dem ikke igjen uten begges underskrift.Hun ødela juleplanene for seg selv med sitt økonomisk motiverte stunt og potensielt også sommerferien. Anonymkode: 5ffe5...59c 1
xinnia Skrevet 24. november 2015 #7 Skrevet 24. november 2015 For mange år siden- da x og jeg var i rettsforhandlinger, fikk jeg klar beskjed om at dersom jeg ikke overholdt avtalen- kunne x ringe politiet og få hjelp av de til uthenting, det kunne kreves dagsbøter, han kunne kreve omsorgen ... Så kanskje du kan sjekke i dag hva reglene er? Du har vel en advokat? Men at han ikke overholdt avtalen og var ingen reaksjon.. 1
Lurvetjofsa Skrevet 24. november 2015 #8 Skrevet 24. november 2015 Kontakt familiekontoret og advokat asap. Dere har jo en konkret skriftlig avtale. Tror rett og slett du må banke litt vett i skallen på eksen din, men gjør det på riktig måte via en tredjepart!
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #9 Skrevet 24. november 2015 For mange år siden- da x og jeg var i rettsforhandlinger, fikk jeg klar beskjed om at dersom jeg ikke overholdt avtalen- kunne x ringe politiet og få hjelp av de til uthenting, det kunne kreves dagsbøter, han kunne kreve omsorgen ... Så kanskje du kan sjekke i dag hva reglene er? Du har vel en advokat? Men at han ikke overholdt avtalen og var ingen reaksjon..Dette. Det mor driver med er egentlig kidnapping og du kan kreve samvær. Ja, synd at en slik situasjon går it over barna, men om du ikke tar tak i dette, vil det helle aldri bli annerledes og mor tror hun kan gjøre som hun vil. Gjør noe med dette nå, eller du lar mor ta styringen. Snille snakk med advokat og få han/hun til å fortelle deg om rettighetene dine. Anonymkode: 905c0...bbf 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå