AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Jeg rett og slett hater vinter, kulde, snø og is.Jeg er ikke overbegeistret for regn heller, men takker meg heller til regn hver dag hele vinteren igjennom en kulde.Hva foretrekker du?Hva er sjarmen med vinteren, bortsett fra å fyre opp i ovnen så det blir godt og varmt? Anonymkode: f94ff...598 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 Jeg er helt motsatt av deg- liker vinter med et par kuldegrader og litt snø. Bor i Bergen og her er vinteren et par varmegrader og regn i flere måneder- det er deprimerende det!! Savner vintre på Østlandet kjenner jeg Anonymkode: 650a0...2ee 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Jeg bor på Østlandet, har bodd her hele mitt liv.Trives jo her, men vinteren blir bare verre og verre.Har ikke vinterdepresjon, bare liker den ikke 😊 Anonymkode: f94ff...598 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #4 Skrevet 23. november 2015 Verden er ett kaldt og forjævelig sted. Vinteren er her bare for å understreke det. Anonymkode: 3921a...678 1
hjertesukka Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 Flyttet fra Østlandet i fjor til milde kysten, og det var mest på grunn av klimaet. Jeg blir mer og mer frysepinne, og selv med to lag ullklær, så fryser jeg. Håper mildværet kommet snart! :-) Men her slipper jeg i det minste å måke snø.
Gjest Egiett Skrevet 23. november 2015 #6 Skrevet 23. november 2015 Jeg synes vinteren er veldig koselig, og vil heller ha snø enn regn. Jeg liker det når det er hvitt overalt, det lyser så fint opp når det er mørkt ute, og så synes jeg det føles litt mer lunt med en gang snøen legger seg. Er også koselig å bygge snømann, selv om jeg egentlig er for gammel for sånt. Og så kan det være veldig gøy med slalåm Etter at jeg flyttet til Sørlandet har jeg savnet skikkelig vinter..!
Okapi Skrevet 23. november 2015 #7 Skrevet 23. november 2015 Jeg liker hvit vinter og grønn sommer. Hater de brune mellomgreiene. 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #8 Skrevet 23. november 2015 Jeg er heller ikke spesielt begeistret for vinteren, men det er bedre at det er litt kaldt enn evig regn og slafs. Det verste er uansett at det blir så tidlig mørkt. Mørkt når man drar fra jobb, mørkt når man kommer hjem, man ser jo faen ikke dagslys før i februar igjen... Anonymkode: af136...50b 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #9 Skrevet 23. november 2015 Jeg liker hvit vinter og grønn sommer. Hater de brune mellomgreiene.Det brune mellomgreiene=vinteren i Bergen. Det blir jo så mye lysere og koseligere med snø Anonymkode: 650a0...2ee
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #10 Skrevet 23. november 2015 Jeg liker godt vinteren. Jeg blir så fort varm, så etter en lang sommer og en varm høst (som vi har hatt denne gangen), så er det godt å faktisk måtte kle på seg og ikke omkomme av varme bare man går ut døra. Det blir så vakkert og stille når det er snø. Og hunden elsker det! Trenger ikke være snø en gang, bare det er rim på gresset så ruller han seg og koser seg. Når vinteren kommer så betyr det at det snart er jul! Jul ser kjempekoselig, lysets høytid med god mat, fine lys og godt selskap i mørketiden. Og man setter så ekstra pris på sol, sommer og lyse kvelder etter mørketiden, det er kontrastene som gjør det at man setter så pris på det. Anonymkode: 8c896...c3c 2
Gjest Badebuksa Skrevet 23. november 2015 #11 Skrevet 23. november 2015 Akkurat nå er jeg i en situasjon der jeg ikke jubler av glede for 100cm snø og -15 grader. Og hvert år er jeg dritt lei snø og kulde i mars, og ønsker våren hjertelig velkommen.. I år føler jeg faktisk at det nesten akkurat var vinter jo! Har overhodet ikke savnet vinteren og sliter med å finne positive punkter.Er dog i bedre fysisk form i nov/des i år enn i jan/feb i år, så sånn sett kan jeg jo glede meg over vinteraktiviteter jeg kan gjøre sånn som aking, langrennsgåing, skøyting, og selvfølgelig hoppkonkurranser og skiskyting på TV'en. Når jeg tenker på det så er vinteren faktisk ikke så grusom allikevel. Barnslige meg fant akkurat ut at jeg skal bygge meg en iglo!
Gjest Kim Skrevet 23. november 2015 #12 Skrevet 23. november 2015 Blir værre med årene, får bare lyst til å gå i hi jeg.Tror jeg hadde hatt det langt bedre i ett varmere land.
momo Skrevet 23. november 2015 #13 Skrevet 23. november 2015 Jeg liker ikke kulda, virkelig ikke. Snø kan man godt ha, da det først må være kaldt og mørkt.Tror nok jeg skal emigrere landet på vinteren da jeg blir eldre. Nå sitter jeg godt pakket inn i pledd, og fortsatt fryser.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #14 Skrevet 23. november 2015 Not a fan! Anonymkode: 28b22...824 1
maya86 Skrevet 23. november 2015 #15 Skrevet 23. november 2015 Er helt motsatt, jeg kan ikke fordra sommeren. Blir helt utslått av varmen, orker ingenting. Må helst sitte med vifte eller ha mulighet til å bade hvert 10.minutt. Elsker vinteren. -10-15 grader, sol og knitresnø er det beste jeg veit. Ut i skogen, gå tur.. 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #16 Skrevet 23. november 2015 Jeg bor i Bergen, heldigvis har vi veldig lite snø og kulde, jeg sykler hele året så for meg er det perfekt . Det kan regne mye om vinteren, men langt ifra hver dag,og snø er det bare ca to uker hvert år. Vårbomstene begynner så smått å spire i slutten av januar og da er resten av vinteren bare en glede . Skal innrømme at jeg verken kunne bodd i Norge-Norge, måneder uten sol,og Østlandet med mange minusgrader og mye snø. Anonymkode: dc0f4...394
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #17 Skrevet 23. november 2015 Jeg bor i Bergen, heldigvis har vi veldig lite snø og kulde, jeg sykler hele året så for meg er det perfekt . Det kan regne mye om vinteren, men langt ifra hver dag,og snø er det bare ca to uker hvert år. Vårbomstene begynner så smått å spire i slutten av januar og da er resten av vinteren bare en glede . Skal innrømme at jeg verken kunne bodd i Norge-Norge, måneder uten sol,og Østlandet med mange minusgrader og mye snø.Anonymkode: dc0f4...394Varierer kraftig fra år til år med tanke på snø på østlandet. Anonymkode: af136...50b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #18 Skrevet 23. november 2015 Varierer kraftig fra år til år med tanke på snø på østlandet. Anonymkode: af136...50bJeg har alltid sett for meg at det er veldig kaldt og mye snø for eksempel i Oslo, stemmer dette? .Eller kanskje det dreier seg om at når det er mye snø eller veldig kaldt i en av de største byene, så kommer det nesten alltid på nyhetene slik at man tror at været er verre enn det det egentlig er? Anonymkode: dc0f4...394
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #19 Skrevet 23. november 2015 Jeg liker vinteren med snø og kulde. Synes det er koselig med snø også er det mye penere. Dessverre så har vintrene her på nedre østlandet blitt mer og mer dårligere. Det er sjelden snø mer enn i et par dager. Trist. Jeg liker alle årstidene, de har hver sin sjarm. Men når mars kommer og man har hatt skikkelig "flaks" og snøen ligger enda, da er jeg lei vinteren. Anonymkode: 5c10d...7ed
maya86 Skrevet 23. november 2015 #20 Skrevet 23. november 2015 bodd en vinter i Oslo, og det er den tristeste vintern jeg har opplevd. Stort sett grått, vått og slaps hele tida, iallefall den vintern.Er fra ei lita bygd på østlandet, og vi har alt fra 50cm-2m snø og ofte ned på -25-30grader på det kaldeste. Stort sett rundt -10-15, men det varierer fra år til år 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå