Gå til innhold

Oppdaget kul i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 17 år. Oppdaget en liten kul i underlivet. Den er litt mindre enn en fingertupp og ligger mellom inngangen til skjeden og analåpningen, litt på høyre side. Kulen har ingen farge eller noe "sår" som gjør at den synes på huden. Huden over er helt normal, er liksom bare en kul under huden. Den gjør ikke vondt og det er ikke vondt å ta på den.

jeg blir veldig nervøs og lurer på hva dette er. Har hatt sex en gang, med kondom, om det skulle ha noen betydning. Dette er noen måneder siden.

hva er dette? Er det grunn til bekymring?? Vil selvfølgelig helst ikke oppsøke lege..

Anonymkode: de856...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 17 år. Oppdaget en liten kul i underlivet. Den er litt mindre enn en fingertupp og ligger mellom inngangen til skjeden og analåpningen, litt på høyre side. Kulen har ingen farge eller noe "sår" som gjør at den synes på huden. Huden over er helt normal, er liksom bare en kul under huden. Den gjør ikke vondt og det er ikke vondt å ta på den.

jeg blir veldig nervøs og lurer på hva dette er. Har hatt sex en gang, med kondom, om det skulle ha noen betydning. Dette er noen måneder siden.

hva er dette? Er det grunn til bekymring?? Vil selvfølgelig helst ikke oppsøke lege..

Jeg vet ikke hva det er. Det kan godt være en fettkul.

Har du kvinnelig fastlege? Hvis ikke, kan du be fastlege om å henvise deg til kvinnelig gynekolog dersom det er bedre for deg å bli undersøkt av en kvinne enn en mann.

Jeg ville ikke bekymret meg.

Hvorfor vil du helst ikke oppsøke lege?

Anonymkode: 3dd40...dd8

• Liker 1
Skrevet

Ps

Fettkuler kan oppstå overalt på kroppen, og er ufarlige. Jeg har selv flere

Har kulen nylig kommet, eller har du eventuelt bare ikke lagt merke til den før?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hva det er. Det kan godt være en fettkul.

Har du kvinnelig fastlege? Hvis ikke, kan du be fastlege om å henvise deg til kvinnelig gynekolog dersom det er bedre for deg å bli undersøkt av en kvinne enn en mann.

Jeg ville ikke bekymret meg.

Hvorfor vil du helst ikke oppsøke lege?

Ps

Fettkuler kan oppstå overalt på kroppen, og er ufarlige. Jeg har selv flere

Har kulen nylig kommet, eller har du eventuelt bare ikke lagt merke til den før?

kan godt være en fettkul ja. Vil disse forsvinne igjen og eventuelt hvor lenge har man dem? Jeg tror kulen har kommet ganske nylig, men er ikke helt sikker

har aldri vært hos legen med underlivet mitt før og synes dette kan virke litt flaut.. 

• Liker 1
Skrevet

kan godt være en fettkul ja. Vil disse forsvinne igjen og eventuelt hvor lenge har man dem? Jeg tror kulen har kommet ganske nylig, men er ikke helt sikker

har aldri vært hos legen med underlivet mitt før og synes dette kan virke litt flaut.. 

Mine fettkuler har vært der jeg har de; bl.a. på magen (og vært uforandret i mange år).

Jeg har forståelse for at det kan føles flaut. å undersøkes hos legen med underlivet.

Men for legen er dette helt naturlig.

En kul/ hevelse kan også skyldes irritasjon, og vil da gå over.

Følg med det i hvertfall

• Liker 1
Skrevet

Ps

Er kulen hard eller myk?

Er kulen bevegelig?

Kanskje andre her på forumet kan hjelpe til med forslag på hva det kan være.

Mange erfarer også å få kviser i området i underlivet, og de kan starte som hevelse som ikke gjør vondt, og at det blir vondt errerhvert som kvisen utvikles. Dette går også over av seg selv.

Om du barberer underlivet, kan hudproblemer oppstå av den grunn (som bl.a. inngrodde hår som kan gi kviser og/ eller byller)

• Liker 1
Skrevet

Uansett bør alle kvinner gå regelmessig (hvert 2. år) til Gynekologisk undersøkelse for å ta celleprøve av livmorhalsen. Er du mest komfortabel med å få gjort dette hos en kvinnelig gynekolog, kan du be om henvisning av fastlegen dersom fastlegen er en mann og du helst ikke vil undersøkes av han.

Om kulen ikke forsvinner, kan du si fra om den med det samme du er på GU (gynekologisk undersøkelse).

• Liker 1
Skrevet

Ps

Er kulen hard eller myk?

Er kulen bevegelig?

Kanskje andre her på forumet kan hjelpe til med forslag på hva det kan være.

Mange erfarer også å få kviser i området i underlivet, og de kan starte som hevelse som ikke gjør vondt, og at det blir vondt errerhvert som kvisen utvikles. Dette går også over av seg selv.

Om du barberer underlivet, kan hudproblemer oppstå av den grunn (som bl.a. inngrodde hår som kan gi kviser og/ eller byller)

Uansett bør alle kvinner gå regelmessig (hvert 2. år) til Gynekologisk undersøkelse for å ta celleprøve av livmorhalsen. Er du mest komfortabel med å få gjort dette hos en kvinnelig gynekolog, kan du be om henvisning av fastlegen dersom fastlegen er en mann og du helst ikke vil undersøkes av han.

Om kulen ikke forsvinner, kan du si fra om den med det samme du er på GU (gynekologisk undersøkelse).

Den er nokså hard, men ikke veldig hard. Jeg barberer, og får kviserlignende "nupper" av dette i blant, men dette er ikke en slik. Den er litt større enn disse nuppene og den virker ikke som om den er fylt med noe væske som "vil ut". Den er heller ikke rød. Den kjennes på en måte som om den sitter under huden, men er ikke bevegelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...