AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 http://www.nettavisen.no/nyheter/to-av-tre-sier-nei-til-flere-flyktninger/3423162339.html Virker som folk nå har fått opp øynene for alvoret og innser hva som kan skje med Norge. Skulle ønske vi kunne legge ned hele asyl systemet. Anonymkode: 9a313...899 14
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Faen meg på tide! Anonymkode: e893b...7e6 10
kat-e Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Det som er rart er at noen i det hele tatt mener vi må ta i mot flere. 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 To av tre er rasister og høyreekstremister. Dette viser hvorfor vi ikke bør ha folkeavstemninger. Heldigvis tar ikke politikerne våre hensyn til hva folk flest mener. Anonymkode: 2765b...f13 1
fotosyntesen Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 En kjapp liten kampanje fra løssalgsavisene og tv-kanalene med bilder av gråtende barn så vil trenden snu fort igjen 4
Drizzt Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 To av tre er rasister og høyreekstremister. Dette viser hvorfor vi ikke bør ha folkeavstemninger. Heldigvis tar ikke politikerne våre hensyn til hva folk flest mener. Anonymkode: 2765b...f13Ikke sant? Hvorfor skal politikerne bry seg om hva velgerne mener? De er ikke dumme, de. Det er tross alt ikke folk flest som velger dem og de er heller ikke representanter for folket. Det er selvfølgelig gledelig at flere og flere åpner øynene sine, men var det virkelig nødvendig at ting skulle gå så langt før det skjedde? 3
Nordvesta Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Tråden ryddet for ensidig meningspåvirkningNordvesta, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Leste ett eller annet sted at Norge kunne regne med titusener av flyktninger i løpet av 2016. Ja helt opp mot 100 000 Tviler på at det kommer så mange, men det jeg bekymrer meg over er hvordan staten har planer om å integrere dem. Som f.eks i Stokke hvor 3 jenter ble nærmest overfalt (fordi de var ute alene uten mannlig følge) og politiet gikk ut og sa at det skjedde siden de enda ikke hadde fått gitt asylsøkerene informasjon at slikt ikke var lov i Norge. Som at mannfolka gir seg fordi noen sier st slikt ikke er lov her?Dette blir en kjempestor utgift for staten, de fleste kommer til å havne på nav i tillegg til nordmenn som mister jobb i f.eks oljebransjen og som sliter med å få seg ny jobb. Og når staten allerede har for lite penger til de uføre og arbeidsledige, så blir det iallefall ikke noe bedre fremoverSykehus legges ned, men åpnes som asylmottak. Firmaer tjener rått på at staten betaler dem flere hundre tusen pr mnd for å huse asylsøkere Ja, Norge har kapasitet til å ta imot. Over tid har vi også kapasitet til å integrere mange asylsøkere. Men å ta imot så mange, på så kort tid, uten en skikkelig plan er nok til å ta knekken på landet Anonymkode: 20fbe...35c 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 Tror en av årsakene er at media også har blitt mer kritiske enn de var før. Nå kommer flere saker i media og de vinkler sakene annerledes enn de gjorde før. Slik som denne saken i dagens VG: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/flyktninger-inn-og-elever-ut-thon-faar-35-ganger-mer-i-leieinntekt/a/23560099/ Anonymkode: 96e14...613
FreeLife Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 To av tre er rasister og høyreekstremister. Dette viser hvorfor vi ikke bør ha folkeavstemninger. Heldigvis tar ikke politikerne våre hensyn til hva folk flest mener. Anonymkode: 2765b...f13Sant. Stadig flere blir rassister. Det er viktig at myndighetene går i mot den rasistiske folkeopinionen og tar ansvar. Vi må alltid stole på at myndighetene og politikere vet best. 2
FreeLife Skrevet 22. november 2015 #11 Skrevet 22. november 2015 (endret) Leste ett eller annet sted at Norge kunne regne med titusener av flyktninger i løpet av 2016. Ja helt opp mot 100 000 Tviler på at det kommer så mange, men det jeg bekymrer meg over er hvordan staten har planer om å integrere dem. Som f.eks i Stokke hvor 3 jenter ble nærmest overfalt (fordi de var ute alene uten mannlig følge) og politiet gikk ut og sa at det skjedde siden de enda ikke hadde fått gitt asylsøkerene informasjon at slikt ikke var lov i Norge. Som at mannfolka gir seg fordi noen sier st slikt ikke er lov her?Dette blir en kjempestor utgift for staten, de fleste kommer til å havne på nav i tillegg til nordmenn som mister jobb i f.eks oljebransjen og som sliter med å få seg ny jobb. Og når staten allerede har for lite penger til de uføre og arbeidsledige, så blir det iallefall ikke noe bedre fremoverSykehus legges ned, men åpnes som asylmottak. Firmaer tjener rått på at staten betaler dem flere hundre tusen pr mnd for å huse asylsøkere Ja, Norge har kapasitet til å ta imot. Over tid har vi også kapasitet til å integrere mange asylsøkere. Men å ta imot så mange, på så kort tid, uten en skikkelig plan er nok til å ta knekken på landetAnonymkode: 20fbe...35cSom at ikke etniske norske voldtar hele tiden?Innlegg ryddet for hatefulle utsagnNordvesta, mod. Endret 24. november 2015 av Nordvesta
Gjest Cartman Skrevet 22. november 2015 #12 Skrevet 22. november 2015 Den siste tredjedelen er flyktningene selv.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #13 Skrevet 22. november 2015 Det viktigste nå er at vi åpner grensene slik at vi får fri flyt av flyktninger. Det skal koste litt å hjelpe. Vi kan begynne med å få ut norske gamlinger av gamlehjemmene, og norske barn ut av skolene. De byggene kan brukes som asylmottak. Barnehagene kan også brukes som asylmottak; norske småbarnsforeldre får se til å passe sine egne barn, og ikke forvente at staten skal gjøre det. Nordmenn er rasister, så de fortjener ikke trygd heller. Kutt trygdeordningene til nordmenn ned til beinet. Dessuten bør nordmenn pålegges å ta inn asylsøkere i egne hjem. Såpass må dere klare, rasister. Anonymkode: 2765b...f13 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #14 Skrevet 22. november 2015 Politikerne kommer ikke til å høre på dere, rasister. De kommer til å slippe inn flere, for de vet at Norge trenger mer flerkultur. Dere skal berikes. Bare vent. Anonymkode: 2765b...f13
ops2 Skrevet 22. november 2015 #15 Skrevet 22. november 2015 Jeg vil tro at de fleste som sier ja, er slike som ikke blir berørt av det. Det må fortsatt være en balanse mellom de som bidrar til å bygge opp velferdsamfunnet, og de som bruker av ressursene. Vi kan bruke av vår felles velstand til å bygge mottak, lønne omsorgsarbeidere, betale for opplæring av alle asylsøkere og migranter (Norsk språk og levemåte) samt betale for behandling av alt fra dårlig tannhelse til krigstraumer, og til sist betale for trygd og livsopphold til flertallet av de som ikke kommer seg i arbeid.Dette gjør vi fordi vi har muligheten til det, og det kommer av at vi har vært med på å bygge velferdssamfunnet. Vi har kunnet støtte de som ikke har bidratt, fordi vi har muligheten til det. Og fordi det selvfølgelig er det etisk riktige å gjøre. men når statskassa er tom, er den tom. Det er meget tvilsomt at de som har tjent godt på å opprette flyktningmottak og leie ut seg som konsulenter og behandlere vil ta av sine private midler for å fortsette statens arbeid. Eller at de som offentlig taler varmt om at vi må løfte i samlet flokk vil gjøre noen egen innsats som koster penger for de direkte.De som må ta offentlig transport og se fremmede trakassere unge kvinner, blir straks litt mindre positive til innvandrere enn de som kjører Mercedes elbil til tre millioner i det samme kollektivfeltet, som Petter Stordalen. Eller alle politikerne, konsulentene og investorene i Nissan Leaf. Det er lett å være idealist uten å se baksiden av medaljen. Når du har lite lønn, prioriterer du familien først. Vi ser at når mengden som behøver velferdsstaten øker , blir det mindre av godene til hver enkelt. Og vi er kanskje egoister, men vi kan regne ut at vi får merke det først.Jeg har arbeidet hardt siden jeg gikk ut av videregående. Det er en reell mulighet for at kroppen svikter før jeg blir 67, så vil jeg være i en slik posisjon at jeg trenger uføretrygd. Selvsagt vil en advokat som ønsker å arbeide til han blir 80, ikke bekymre seg for framtiden i samme grad. Jeg er bekymret for at det samfunnet som tar vare på meg i dag vil være vesentlig dårligere når jeg kommer dit at jeg trenger det mest.Gjør det meg til en egoist eller rasjonalist? Helt ærlig, så bryr jeg meg filla om hva dere synes om meg. Men fremdeles er samfunnet for innstilt på at jeg er en egoist til at jeg vil skrive dette under eget navn. 9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #16 Skrevet 22. november 2015 De fleste politikere har vel skjønt at samfunnet kan ta alvorlig skade, dessverre tror jeg mange av de blir slappe igjen om strømmen til Norge minsker. Anonymkode: 9a313...899 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #17 Skrevet 22. november 2015 En kjapp liten kampanje fra løssalgsavisene og tv-kanalene med bilder av gråtende barn så vil trenden snu fort igjenNoen uker før valget kommer den norske pressen + NRK til å sette i gang med litt nå må vi hjelpe flere kampanjer i frykt for at Frp ska få økt oppsluttning, så kvier folk seg å setemmer Ap likevel. Så noen uker etter valget kommer det nye problemer. Anonymkode: 9a313...899 4
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 22. november 2015 #18 Skrevet 22. november 2015 http://www.nettavisen.no/nyheter/to-av-tre-sier-nei-til-flere-flyktninger/3423162339.html Virker som folk nå har fått opp øynene for alvoret og innser hva som kan skje med Norge. Skulle ønske vi kunne legge ned hele asyl systemet.Anonymkode: 9a313...899Merker det selv, mange steder. Mange naive har blant annet åpnet øynene sine når det kommer til MDG og konsekvensene om å stemme på dem når det kommer til flyktningdebatten.
lillsunshine Skrevet 22. november 2015 #19 Skrevet 22. november 2015 (endret) To av tre er rasister og høyreekstremister. Dette viser hvorfor vi ikke bør ha folkeavstemninger. Heldigvis tar ikke politikerne våre hensyn til hva folk flest mener. Anonymkode: 2765b...f13Er du ironisk? For det er virkelig trist om du mener at å være skeptisk til flyktningsstrømmen er ensbetydende med å være rasist eller høyreekstrem. Det må være lov å stille spørmål til det som skjer uten å få det stempelet. Særlig når det ender opp med å gå utover hele samfunnet og dermed også de som har flyktet hit selv, som vil slite de også, siden vi har tatt inn alt for mange. Endret 22. november 2015 av lillsunshine 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2015 #20 Skrevet 22. november 2015 Er du ironisk? For det er virkelig trist om du mener at å være skeptisk til flyktningsstrømmen er ensbetydende med å være rasist eller høyreekstrem. Det må være lov å stille spørmål til det som skjer uten å få det stempelet. Særlig når det ender opp med å gå utover hele samfunnet og dermed også de som har flyktet hit selv, som ikke vil slite de også, siden vi har tatt inn alt for mange. Vi har en på forumet som er VELDIG for innvandring og slenger fra seg disse ordene i flere tråder når noen er kritiske til hva som foregår. Alle som ikke er enig med vedkommende er rasister og grusomme, hjerteløse drittsekker. Jeg tror ikke det er ironisk, men samme personen som er på ferde igjen. Anonymkode: 7077b...2d9 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå