Gå til innhold

Ombestemt meg ang flyktningene

Fremhevede innlegg

Skrevet

På TV2 debatt programet Underhuset sa i kveld Klassekampens Mímir Kristjánsson følgende:

Frp har hatt mye rett i sin innvandringspolitikk og at de andre partiene har vært håpløst naive.

Hvem hadde trodd han vil ha si det for 6mnd siden?

http://www.tv2.no/a/7675326

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mhm det er kanskje noe i det. Men jeg tror og etterhvert at vi bør se på det å kaste ut polakker og svensker og andre arbeidsinnvandrere også. Disse kan få mye fra NAV og det er også katastrofalt for Norge. Jeg synes og vi bør ha fokus på å få kastet ut mange av disse innvadrerne og lykkejegerne også, for vi har ikke plass til de heller.

Anonymkode: 32183...ea4

Vel, de som har bodd her lovlig lenge og har jobbet og betalt skatt kan du ikke bare kaste ut uten videre. Mange har også fått familie, norsk statsborgerskap og sterk tilknytning til landet. Det er selvfølgelig også de som har bodd her i noen år, jobbet, betalt skatt og opparbeidet seg rettigheter angående f.eks. pensjon før de har reist tilbake til hjemlandet. Så de har bidratt med sitt og bør etter min mening også få noe tilbake. Det er slik at Norge ikke har mange nok egne spesialister i alle yrker og er avhengig av utenlandsk arbeidskraft. Så bildet er mer komplisert og detaljert enn svart-hvitt. Men selvfølgelig - når oljefondet tømmes og det ikke er penger til pensjoner, så får alle lide. Også de som ikke lenger bor i Norge. 

• Liker 1
Skrevet

Vel, de som har bodd her lovlig lenge og har jobbet og betalt skatt kan du ikke bare kaste ut uten videre. Mange har også fått familie, norsk statsborgerskap og sterk tilknytning til landet. Det er selvfølgelig også de som har bodd her i noen år, jobbet, betalt skatt og opparbeidet seg rettigheter angående f.eks. pensjon før de har reist tilbake til hjemlandet. Så de har bidratt med sitt og bør etter min mening også få noe tilbake. Det er slik at Norge ikke har mange nok egne spesialister i alle yrker og er avhengig av utenlandsk arbeidskraft. Så bildet er mer komplisert og detaljert enn svart-hvitt. Men selvfølgelig - når oljefondet tømmes og det ikke er penger til pensjoner, så får alle lide. Også de som ikke lenger bor i Norge. 

Hvis Norge kan sende de ut bør de få det gjort. Vi kan ikke ha mange utlendinger boende her, selv om de har jobbet. Jeg håper etterhvert at de og blir sendt ut.

Anonymkode: 32183...ea4

• Liker 4
Skrevet

På TV2 debatt programet Underhuset sa i kveld Klassekampens Mímir Kristjánsson følgende:

Frp har hatt mye rett i sin innvandringspolitikk og at de andre partiene har vært håpløst naive.

Hvem hadde trodd han vil ha si det for 6mnd siden?

http://www.tv2.no/a/7675326

Ikke jeg, men jeg er glad for at Mimir våger å si det nu.

Skrevet

Lyst til å si velkommen etter selv.

Du er ikke første jeg hører som sier det, og blir sikkert ikke siste. Vet om mange som trekker seg unna både SV og MDG, de går med hodet ned i gulvet, skammer seg over over naive og dumme de har vært. De har begynt å innse alvoret med arbeidsledigheten som øker og flyktningene som kommer, de har innsett at Norge står for et kollaps økonomisk sett. Ok, Sverige kommer til å kollapse først så etter det kommer nok svenskene snikende hit også. :) 

Jeg googlet flyktninger og demonstrasjon for å finne denne

:fnise:

Managmentet på hotellet behandler oss som dyr. Hver dag lager de den samme maten, og vi liker ikke å få samme mat hver dag,

Anonymkode: 1df0b...1d2

• Liker 5
Skrevet

De kommer hit, får mat og tak over hodet. I sikkerhet fra krigen. Jeg kan skjønne at det er frustrerende å ikke vite hva fremtiden bringer, men de må da virkelig skjønne at dette er en ekstrem situasjon Norge står overfor? Ingen av dem kan vel oppriktig ha trodd at etter et par uker i Norge ville de ha fått opphold, jobb og kanskje fått leid en leilighet? Og så ser jeg at de i linken som elsket ut ovenfor klager over at de ikke har fått penger? Jeg blir veldig oppgitt. Jeg vet ikke hvordan det er å gå gjennom Europa, flytte til et helt annet land og ikke å ha så mye å gjøre på hver dag, men jeg føler helt oppriktig at flesteparten ikke er takknemlige for det de har fått. Da frister det heller å hjelpe noe mer. 

Anonymkode: c2afd...dd3

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle ønske at Frp var det dominerende partiet i Regjeringa. Erna virker litt svak synes jeg. En ting vi kan begynne med er å tverdt avvise de som kommer fra Afghanistan. De har ikke krav på opphold, men likevel greier mange å bli.

At folk fortsatt orker å stemme Ap, Krv Sp, Venstre osv fatter jeg ikke.

Anonymkode: c7e1c...bf7

• Liker 6
Skrevet

Sykt mange lame folk på KG.

• Liker 1
Skrevet

Alt for seint TS :)

Du var med på å ødelegge Norges velferdsstat :)

Gratulerer :)

Nå må vi bare smile og gjøre det beste ut av det vi har. Vi har heiet og invitert inn disse menneskene, så nå får vi behandle dem godt. Noe annet ville være umenneskelig og ondt. Fram med lommeboka og hjertevarmen naive godtroende virkelighetsfjerne nordmenn :)

• Liker 5
Skrevet

Det er jo likevel et stort pluss at mange har snudd og ser problemene.

• Liker 3
Skrevet

Hei takk for mange svar, ville ikke at dette skulle bli en parti eller politikksdebatt, ei heller religionsdebatt, 
men lurte egentlig mest på om andre hadde snudd, for jeg føler meg grusom i samvittigheten!

Det finnes bare 1 type immigranter i dagens samfunn og de kalles muslimer. Det kommer akkurat ikke buddhister fra Vietnam over grensen til Norge? Eller Kina for den slags skyld. Ja, men du vet hvilken immigrant jeg prater om. Det finnes bare islam immigranter i 2015.

Men det er vel hovedsaklig fordi det er muslimske land det er alvorlig krig i ?

i min bok er man ikke en flyktning i fare om man ikke er fornøyd med å komme til et land med fred og mat pluss andre nødvendigheter. Jeg hadde vært fornøyd så lenge det var fred og det faktum at jeg hadde overlevd(!!) om jeg hadde vært flyktning (det er jeg rimelig sikker på!!)

De kommer hit, får mat og tak over hodet. I sikkerhet fra krigen. Jeg kan skjønne at det er frustrerende å ikke vite hva fremtiden bringer, men de må da virkelig skjønne at dette er en ekstrem situasjon Norge står overfor? Ingen av dem kan vel oppriktig ha trodd at etter et par uker i Norge ville de ha fått opphold, jobb og kanskje fått leid en leilighet? Og så ser jeg at de i linken som elsket ut ovenfor klager over at de ikke har fått penger? Jeg blir veldig oppgitt. Jeg vet ikke hvordan det er å gå gjennom Europa, flytte til et helt annet land og ikke å ha så mye å gjøre på hver dag, men jeg føler helt oppriktig at flesteparten ikke er takknemlige for det de har fått. Da frister det heller å hjelpe noe mer. 

Anonymkode: c2afd...dd3

Akuratt disse to innleggene er akuratt DET jeg har begynt å legge merke til også! De er utakknemmelige, klager, får
alt servert på sølvfat (jeg var selv med på å donere klær helt i starten når de kom og de fikk jo alt fra iphones til penger også, og virket som at alle regnet med å få det)  , vet dere, det virker som de har det mye bedre og flere rettigheter enn meg! Jeg har aldri hatt råd til iphone og hadde ikke regnet med å få det om jeg dro til et annet land, da ville jeg bare vært takknemmelig om noen ga meg et teppe og et brød, og gjor alt jeg kunne for å selv finne på noe å tilby andre/samfunnet slik at jeg kunne begynne å tjene penger og danne et nettverk. Ikke krevd dette fra landet eller andre.......

Anonymkode: 4e500...84d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ok nå må jeg være ærlig, det irriterer meg hvor aktiv Drizzt er i disse trådene. Det får deg til å virke som en hater imo.

Anyway, min mening er 50/50. Jeg har et problem med fordomsfulle Nordmenn som hater på de uskyldige respektable flyktningene, og den andre halvdelen er at jeg missliker de flyktningene som krever for mye og er utakknemlige osv.
Jeg er ikke akkurat noe fan av å blindt hoppe til konklusjoner og automatisk støtte EN bestemt side uten å analysere situasjonen.

Endret av Haru
  • Liker 1
  • 4 år senere...
Skrevet
På 21.11.2015 den 22.34, SD2018 skrev:

Velkommen skal du være. Stig på. Her har du Drizzt til høyre, og Gothminster til venstre, og han som sitter der er Example. Bare forsyn deg av forfriskningene, alt er gratis. Ja, det er et portrett av Carl. I Hagen som henger der, rett ved siden av Jimmie Åkesson. Vær forsiktig når du beveger deg ned mot utgangen der. Vi har rigget opp en etterligning av en no-go-zone. Det er viktig at vi ikke glemmer hvorfor vi er innvandringskritiske vet du. Her har du noen flyers med reklame for rasisme, de kan du bare spre hvor som helst. Vi vil jo ikke bli forvekslet med venstrefolk, haha, det hadde tatt seg ut. Neidaså.., jadaså.... 

Lol..

så ble det dessverre ikke SD 2018. SD 2022 !!!

Anonymkode: b6a1a...7e0

Skrevet
På 21.11.2015 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Jeg har hele tiden vært VELDIG FOR............... Nå gjør det meg vondt å kjenne på at jeg har blitt mere og mere i mot å ta i mot flere flyktninger. Er det andre som har snudd meningen sin den ene eller andre veien?
Menneskelig messig så er det jo et JA, men jeg blir lettere forbannet når jeg stadig leser om at først gjør de opprør på mottakene, så nekter de å gå av bussen i en koselig og trygg hyttegrenn , og nå har de hatt demonstrasjon utenfor et spahotell , et SPAHOTELL andre nordmenn betaler flere tusen pr natt for å bo på og  anser hotellet som luksusferie. Nei det var visst for usentralt for flyktningene å bo der også! 

Hva er det de forventer, å få tildelt hver sine leiligheter i oslo sentrum og få kølapp til arbeidsstillinger som kommer på løpene bånd?
Jeg synes det er dumt at norge er kjent som verdens rikeste land, for de som kommer hit tror at alt er perfekt og det er det jo ikke. Vi har mange tusen arbeidsledige og hjemløse her også, men heldigvis ikke krig da. Men tenker at kommer man seg vekk fra krigen så er det mere deilig å komme til en rolig hyttegrenn og ihvertfall et spahotell, men nei det ville de ikke....
Leste også at det er funnet IS assosierte, som har prøvd å utgi seg som flyktninger så nå stoler jeg pokker ikke på noen av de :( :S

Anonymkode: 4e500...84d

Forstår du ikke at dette innerst inne handler om deg? Når man er misfornøyd med eget liv, går det oftest utover andre- det er Dagbladets kommentarfelt et godt eksempel på. Eller her på kg. Enkelte her inne har droppet jobb/utdanning, og er ikke fornøyd med hvordan de har det. Eller de har en jobb, men vil helst ha fri. Da er veien til misunnelse kort, og innvandrerne blir ofte syndebukkene. Resett-historier om innvandrere som får luksusleiligheter og gratis iphone11 florerer, og de som ikke har råd til dette, lar seg irritere. De velger med vilje å overse alle eksempler på hardtarbeidende og godt integrerte innvandrere, og har all fokus på de som får alt i hendene. Når man prøver å motbevise det, er alle kriminelle overfallsvoldtektsmenn, kvinnehatere eller snyltere. Eksempler på eksempler dras fram om suksessfulle innvandrere, men det lyttes ikke. Da blir isteden fokuset at de ikke kan norsk godt nok, at de spiser kjøtt og får særbehandling. 
kunne alle bare tatt et oppgjør med eget liv, slapp de å misunne og irritere seg over alle de tror har mer. Det verste er at de ikke forstår at flyktninger kommer fra krig, vold, autoritære regimer og undertrykkelse, og ikke kan reise tilbake. Nei da, de har heller «skjønt» noe vi andre ikke har: at etnisk norske må få tilgang til alle goder, og det skal ikke deles. Vet dere hva det er? Barnehagementalitet.

Anonymkode: 252b6...3c6

• Liker 1
Skrevet

At de IKKE spiser kjøtt..

Skrevet

Jeg kan godt forstå at folk ser slik på det som du, TS. Jeg tror kanskje vi alle har slike tanker av og til. Det hender at jeg tenker at de er utakknemlige. Samtidig prøver jeg å sette meg inn i deres situasjon. De har blitt drevet på flukt fra hjem, jobb, venner og familie, og blir fraktet ut i "ingenmannsland". Jeg kan forstå hvor vondt og på en måte nedverdigende det må føles. Så er jo spørsmålet hvor kresen man kan finne seg i å være når man står i en slik situasjon. Det ser rart ut for oss. De burde jo være mer takknemlige. Jeg tenker at det er naturlig at det kan være vanskelig å akseptere sin situasjon, at de føler mye sinne, frustrasjon og sorg, og at det sånn sett er forståelig at de oppfører seg "dårlig". Jeg står litt midt i mellom føler jeg. Jeg tenker "cut them some slack", men jeg tenker også at det er mye som vi ikke burde akseptere. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er Dagbladets kommentarfelt et godt eksempel på.

Dagbladets kommentarfelt? Har du stått på pause de siste årene, eller er du en besøkende fra fortiden?

Anonymkode: 1ca4a...0da

• Liker 4
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

At de IKKE spiser kjøtt..

hæ`?

Anonymkode: b6a1a...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...