Gå til innhold

Hvorfor liker vi menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor liker vi menn? Rent bortsett fra dette med pikken, hvilke egenskaper er det menn har som gjør at vi dater menn i stedet for kvinner?

Og hvorfor liker menn kvinner? Hvilke kvinnelige egenskaper er det menn liker?

Anonymkode: 8725f...bd2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel den naturlige kjemiske tiltrekningen pga forplantningsinnstinktet.

Anonymkode: f3eff...060

• Liker 7
Skrevet

Det er vel den naturlige kjemiske tiltrekningen pga forplantningsinnstinktet.

Du svarer ikke på spørsmålet. Ja, vi er laget fra naturens siden for å tiltrekkes menn, men hvilke egenskaper er det vi tiltrekkes? 

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke. Har aldri skjønt hvorfor ikke de fleste kvinner er lesbiske.

• Liker 3
Skrevet

Elsker at de er så maskuline, beveger seg på en helt annen måte en kvinner gjør. Liker og hvordan det føles når typen holder rundt meg, eller når jeg ligger på brystkassa hans <3

Anonymkode: 79e0b...080

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

Kvinner vil beskyttes, ha en slave å herse med/kontrollere.

Menn vil pule.

Skrevet (endret)

Du svarer ikke på spørsmålet. Ja, vi er laget fra naturens siden for å tiltrekkes menn, men hvilke egenskaper er det vi tiltrekkes? 

Det har med formale egenskaper å gjøre (proporsjoner: ansikt, kropp, stemme etc. etc..). 

Edit: missforsto ordet egenskaper,  men for å svare på spørsmålet ditt tror jeg ikke tiltrekning av det motsatte kjønn skyldes særegne egenskaper, men biologi.  

Endret av Daniel123
Gjest supernova_87
Skrevet

Som de sier om homofile: "Born this way". Det er ikke noen spesifikke egenskaper jeg ser etter i en partner i forhold til de egenskapene jeg ser etter i en venn, veldig mye er de samme.  Det er heller ingen egenskaper jeg tenker menn kan ha som ikke en kvinne også kan ha, stort sett kan alle egenskaper deles av begge kjønn. 

Det at en mann er større enn meg, og kan holde rundt meg, kunne like godt en kvinne gjort, men pga biologi ønsker jeg at det skal være en mann. Egenskapen menn har som gjør at jeg vil ha et forhold til dem er at de har evnen til å få meg til å falle for dem, evt. jeg har evnen til å falle for dem. Det er så enkelt. 

Skrevet

Menn vil pule.

Mye lettere å kontrollere kvinner enn menn vel? Menn er sterkere og kan banke dritten av dama hvis hun forsøker å gjøre mannen til slave.

• Liker 1
Skrevet

Som de sier om homofile: "Born this way". Det er ikke noen spesifikke egenskaper jeg ser etter i en partner i forhold til de egenskapene jeg ser etter i en venn, veldig mye er de samme.  Det er heller ingen egenskaper jeg tenker menn kan ha som ikke en kvinne også kan ha, stort sett kan alle egenskaper deles av begge kjønn. 

Det at en mann er større enn meg, og kan holde rundt meg, kunne like godt en kvinne gjort, men pga biologi ønsker jeg at det skal være en mann. Egenskapen menn har som gjør at jeg vil ha et forhold til dem er at de har evnen til å få meg til å falle for dem, evt. jeg har evnen til å falle for dem. Det er så enkelt. 

Så det er ikke noe du ser etter i en mann, bare medfødte impulser?

Skrevet

Egenskapen menn har som gjør at jeg vil ha et forhold til dem er at de har evnen til å få meg til å falle for dem

Circular reasoning much?

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarte på spørsmålet ditt som var "Hvorfor liker vi menn?" både som titteltekst og i posten din.
Det er ingen spesielle egenskaper jeg liker på menn, som kvinner ikke har (foruten penisen), så svaret mitt er fortsatt at jeg tiltrekkes menn utelukkende pga den naturlige kjemiske koblingen.

Skrevet

Jeg kan ikke svare for dere, jeg kan kun svare for meg selv. Jeg er bi. Så for meg eer det personlighet som avgjør, ikke kjønn. Nå er det bare en person jeg elsker. Alle andre er uinteressante. Finnes det ikke andre som er pene, flotte, vakre, skjønne? Selvfølgelig! Men det er bare en person som er som den jeg elsker... Hvorfor elsker jeg vedkommende? Det er vanskelig å forklare. Kjærligheten er der og vil alltid være der, evig, til den dag jeg dør, om ikke helt inn i evigheten.

Anonymkode: e63ce...432

Gjest supernova_87
Skrevet

Så det er ikke noe du ser etter i en mann, bare medfødte impulser?

Circular reasoning much?

Vel, du ville ha egenskapene. Og sånn jeg ser det er det nesten ingen egenskaper som er kjønnsbestemt. Det finnes menn som er sensitive, omsorgsfulle, har ønske om å pleie og ta vare på barn (typiske kvinne-trekk), og det finnes kvinner som er maskuline, beskyttende, har ønske om å dominere og være sterk (typiske manne-trekk). (Synes jeg kom med dårlige kjønnstypiske trekk, men du skjønner poenget.) Å si at det å få meg til å falle for dem er en evne de har blir litt feil, for det er jo ikke aktivt hos alle menn, men det er i grunn den eneste egenskapen jeg ser de har (aktivt eller latent) som skiller dem fra kvinner.

Dette betyr ikke at det ikke er spesifikke egenskaper jeg ser etter i en mann, selvsagt gjør jeg det, men jeg ser jo at det finnes kvinner som ville hatt akkurat disse egenskapene, men jeg ville likevel ikke hatt et forhold til henne, fordi jeg ville ikke falt for henne. Men det kan jo også ha med sosial inhibisjon, og ikke kun kjemiske impulser å gjøre.

Noen mennesker sier at personligheten er alt som teller, men da burde man jo være panseksuelle. I bunn og grunn blir jo grunnen til at man liker menn at de er menn, alle andre egenskaper kan en kvinne ha, men det betyr ikke at man liker en hver mann.

Hva mener du da?

Skrevet

Menn vil pule.

Ikke rart du er singel og sliter med å få dame når du har sånne holdninger. Siden du bare vil ha sex og ikke klarer å like kvinner fordi du har bestemt deg for at du ikke liker kvinner. Det sier mye om hvordan du er som person. Sær og egen. Dette må du endre på hvis du vil at en kvinne skal like deg. Da må du faktisk være interessert i henne mer enn sex. Det er i alle fall veldig spesielt at du er så sær at du ikke klarer å finne en eneste kvinne som er like sær som det du er. Dumt du ser kjønn og ikke personlighet. 

TS: motsatt kjønn tiltrekkes hverandre som oftest fordi vi skal kunne formere oss. Enkelt og greit. Hva som gjør at jeg tiltrekkes de mennene jeg blir tiltrukket av er jo fordi de er fine, snille, glimt i øyet, morsomme, omsorgsfulle og gode menn. Sånn som det samboeren min er. Vi er veldig like på interesser og humor, mens vi også er motsetninger ved at jeg er kvinne og han er mann. Jeg er feminin, han er maskulin. Han tiltrekkes av femininitet, jeg av maskulinitet. 

Anonymkode: 7edd1...a5a

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

Ikke rart du er singel og sliter med å få dame når du har sånne holdninger. Siden du bare vil ha sex og ikke klarer å like kvinner fordi du har bestemt deg for at du ikke liker kvinner. Det sier mye om hvordan du er som person. Sær og egen. Dette må du endre på hvis du vil at en kvinne skal like deg. Da må du faktisk være interessert i henne mer enn sex. Det er i alle fall veldig spesielt at du er så sær at du ikke klarer å finne en eneste kvinne som er like sær som det du er. Dumt du ser kjønn og ikke personlighet. 

TS: motsatt kjønn tiltrekkes hverandre som oftest fordi vi skal kunne formere oss. Enkelt og greit. Hva som gjør at jeg tiltrekkes de mennene jeg blir tiltrukket av er jo fordi de er fine, snille, glimt i øyet, morsomme, omsorgsfulle og gode menn. Sånn som det samboeren min er. Vi er veldig like på interesser og humor, mens vi også er motsetninger ved at jeg er kvinne og han er mann. Jeg er feminin, han er maskulin. Han tiltrekkes av femininitet, jeg av maskulinitet. 

Anonymkode: 7edd1...a5a

Jeg var ikke seriøs, dumme spørsmål får dumme svar.
Og jeg er ikke singel ;)

Skrevet

Det her er et spørsmål man ikke kan svare på, tror jeg. 

Skrevet

Kan bare svare på hvorfor jeg liker menn:lur:

Jeg liker menn fordi...:

- De lukter så sinnsykt godt! Ja mannen i seg selv, ikke div deo parfyme osv..

- De noen ganger har sånne krusete hår på brystet jeg kan dille med når jeg ligger på armen...

-Liker de sterke armene deres, maskulinitetet

- De intense blikkene som er som å kaste en fyrstikk på tørt gress, elsker når jeg blir tent av kun et slikt blikk som sier alt..

-Har de siste årene fått interessen opp for disse flotte rumpene, de med litt sprett og fyldighet som noen menn har mmmm...

- Samtalene, det flyter så mye letter med menn, de er direkte, ærlige og sier ting som det er. Fins kvinner som er det og så klart men er noe eget med menn synes jeg.

- Smilet, noen har et smil som kan smelte stein

-Flørten elsker flørten med menn, det kan gjøre en grå dag til en bra dag. Et blikk, noen ord, de enkle ting.

Ellers er det vell ikke noe direkte med menn som ikke er hos kvinner, utenom det åpenbare..kunne aldri gått ned på en kvinne men på menn så er det så sykt sexy med lukten, med alt, hele den estetiske opplevelsen.

Ja, jeg er singel så har rosa " jeg elsker menn" briller på i kveld:rodmer::sjarmor:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...