Gå til innhold

Becca og Søtnosens prøvedagbok


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å skrive en "prøve dagbok" jeg også. Men var lenge usikker på om jeg skulle legge den her eller på generell dagbok... Men det ble altså her tilslutt :) Kan jo fortelle litt om søtnosen og meg.

Søtnosen og jeg har prøvd siden slutten av desember 2002, uten hell. Jeg har vært til utredning og fått påvist PCOS. Søtnosen skal til utredning, men sist gang han fikk time (3 mnd ventetid) kræsja det med bryllupet. Vi giftet oss 10 april i år ( han fikk time et par dager før :roll: )

Nå skal jeg til osteopat og håper han kan hjelpe meg. Vet han kan få orden på hormonene, så her krysse både ben og armer :ler:

Det å få barn for oss er egentlig veldig viktig. Vet jo ikke om det lar seg gjøre, men vi håper. Er kjempe glad i unger og har en lille bror på 1,5 år som er bare så herlig. Selv er jeg egentlig utdanna barne og ungdomms arbeider, noe jeg valgte siden jeg trodde jeg kom til å trives i barnehage.. Men det var nok bom! Skal omskolere meg, regner med å begynne til neste høst (om 1 år) vurderer om jeg skal velge sosionom. Men vi får se..

Får avslutte her, venter besøk av en kompis av søtnosen som skal felle ei buske som står oppi noen ledniger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Becca!

Gratulerer med ny prøverdagbok!!

:gratulerer:

Håper det ikke er lenge igjen før det klaffer, og du får en liten :babysmokk: i magen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse fingere for deg at du blir gravid snart, barn er en utrolig opplevelse og få.

Noe jeg unner alle som ønsker seg det.

Lykke til.

Ps, mulig jeg spør dumt nå, men hva er PCOS? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps, mulig jeg spør dumt nå, men hva er PCOS? :oops:

Ikke dumt sp i det hele tatt! Hadde ikke hørt om det før jeg fikk diagnosen.. Det står for Poly (mange) Cystisk (cystere) Ovarial (eggstokk) Syndrom. (vet ikke om det skrives sånn da :oops: )

Det er et syndrom som gjør at man produserer for mye mannlig kjønnshormoner. Man får syster på eggstokkene (som sprekker) og kommer tilbake, none får økt hårvekst, kviser, overvekt og ikke minst manglende eggløsning..

Vet ikke du ble noe klokere, Betty.. Men jeg vet veldig lite om dette selv :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Becca.. og gratulerer med dagbok!!

Jeg/vi er også prøvere, og er i PP4 (ikke helt reelt, da vi ikke har begynnt å PRØVE skikkelig før nå, men i allefall 4 mnd siden vi sluttet med pillen).

Jeg har også fått bekreftet PCOS :grine: , og har sett cystene mange ganger på ultralyd, men foreløpig har jeg ikke mistet motet... vi må jo prøve et år, før vi kan få hjelp....

Jeg kommer nok til å titte innom deg innimellom for å se hvordan det går, og du er hjertelig :velkommen: innom baby boka mi!!

Ha en fin helg Becca!!

:klem: fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Becca!

Gratulerer med ny dagbok:)

Lykke til med prøvingen!

Krysse fingre, men ikke ben :wink:

Ha en flott helg!

Hugs & bugs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for at dere "stakk" innom, jenter! Kjempe koslig.

Shy: Jeg skal nok komme på besøk i dagboka di :wink: (når jeg kommer hjem)

Koriander: Jeg skal nøye meg med å krysse fingra :tunge1:

God helg alle sammen. Blir borte en stund (i beste fall ei uke) kommer til å savne dere på KG!!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok Becca!!! Koselig at du var innom meg med hilsen! Alltid morsomt å se at noen stikker innom..spesielt når de legger igjen noen ord!!

Håper at det klaffer snart for dere!! Stor :klem: fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei og velkommen som prøverdagbokskriver! :vinke:

Håper dere lykkes snart og får deres etetrlengtede spire. :klem: Det er et slit å prøve lenge.. Har det vært vurdert assistert befruktning i deres tilfelle?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle de koselige hilsene bizzy, Hulderjenta, Madden og Sita! Hadde aldri trodd det skulle komme SÅ mange innom mens jeg var borte :)

Jeg har akuratt kommet hjem fra osteopaten "min". han sa han satte i gang hormon balansen. (noe jeg tror på, for jeg har blødd nå i 8 dager!!)

Var skikkelig rart for første behandlingen kjente jeg det stakk noe velig i eggstokkene.. Også kom blødningnene.. Merkelig

Så nå blir det spennede å se hvordan dette går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Becca!

Takk for oppmuntrende ord! Du er god du :wink: !

Så spennende med den osteopaten.. skal følge med og se hvodan det går med deg!!

Håper du får en fin fin uke!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsene kverula og shy!

Fy for et menneske jeg er. Blir sinna for ingen ting og gråter for allt... Vet ikke om jeg vil ha hormoner i det hele tatt jeg..

Får vel surre litt rundt på KG og se om det hjelper på humøret.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for besøket, Madden! Neida, hormonene har roa seg betraktlig.. (blødde fra mandag t.o.m søndag)

Så nå blir det faktisk spennende å prøve :ler: Men det kan jo være at jeg har litt for høye forventnigner.. :oops: har forøvrig spydd de siste 3 morgene, men det er kun pga slemme hunder som forter seg å gjøre fra seg inne før jeg kommer å tar dem ut :evil: Får i alle fall "øvd" meg på å spy om morran :roll:

:digge: Optimist, jeg vet det går bra til sist :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...