Gå til innhold

barn og "charmed"

Anbefalte innlegg

Gjest ikke innlogget idag
Skrevet

Noen som har sett charmed her?

Hva synes dere i så fall om at små barn (3,5 og 5,5 år) ser på dette?

Far i huset ønsker å se dette programmet. Det begynner umiddelbart etter barne-tv hvilket betyr at barna allerede sitter i stua foran tv’en.

Jeg synes det er helt uakseptabelt å eksponere barna for et program hvor det er demoner, hekser med mer. Charmed er et morsomt program det, men ikke for barn. Min mann er helt uenig og det er en kjempekrangel på gang. Han synes jeg er helt urimelig.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fulgt med på Charmed i flere år, og jeg syns ikke barn trenger å se det... selv om det har blitt "snillere" enn det var tidligere. Monstrene er ikke like stygge som de var før, syns jeg...

Men, min eldste fikk ikke lov til å se det før han var 11-12 år, han... Mulig jeg er streng, men det var først da jeg syns han var gammel nok. Yngste sønnen på 8 år får ikke lov til å se på Charmed enda...

Jeg har sett på det, men den timen programmet holder på, har poden blitt satt til enten å bade eller lese selv eller spille data eller noe sånt. Men Charmed er ikke noe for barn - og hvertfall ikke så små barn som dere har. Syns jeg...

Skrevet

Enig med Valnøtt. Jeg har også fulgt med på Charmed lenge og synes serien er altfor skummel for så små barn. Er over 30 selv og tom. jeg skvetter innimellom når jeg ser den serien!

Skrevet

Enig - Charmed er ikke noe for så små barn.

Skrevet

Ungen min fikk begynne å se Charmed når han var åtte. Jeg ville ikke latt en unge på 3-6 se det.

Skrevet

Datteren min på 5 år får absolutt IKKE se den serien.

Selv om den kanskje ikke er den mest skremmende serien, så syns jeg den er altfor voldsom og voldelig til at ett barn skal få se den. Ett barn har helt andre oppfatninger av det som skjer enn tenåringer eller voksne har, og noen av inntrykkene de kan få fra Charmed kan bli for sterke å fordøye.

Syns det er litt dårlig planlagt av TV3 å sende sånne serier før klokka 20.00. Men på den annen side, det er jo ikke noe problem, de fleste foreldre har vel en viss kontroll over hva barna ser på tv og man kan jo bare bytte kanal hvis de skulle dumpe borti en sånn serie ved ett uhell. Og vil de voksne se de, så er det bare å tape... enten på VHS (noe jeg regner med de aller fleste har stående fremdeles) eller DVD.

Her blir alle episoder tapet, både reprisene som går på hverdager og de nye episodene som går på søndager. Jeg er nemlig hekta :roll: og MÅ få min daglige dose Charmed.

Så her koser jeg meg med Charmed og en kopp te etter leggetid. 8)

Skrevet

Absolutt ingen barneserie!

Skrevet

Uff!

Det hadde ALDRI mine barn fått sett!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Mine barn ser charmed, men de begynte ikke med det før de var 9 og 10 år gamle.

Skrevet

Datteren min på elleve får, min sønn på syv får IKKE.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har flere ganger måtte bytte til annen kanal fordi guttungen på 4 år er oppe enda... Så jeg er enig med deg: Charmed er ikke for små barn. Det blir for skummelt for dem.

Skrevet

Å, nei, ville ikke lat barn se den serien. Nå er datteren min under året da, så det er jo uansett uaktuelt, men jeg husker hvordan det var å være liten selv. Det skumleste man kunne se på TV var jo noen som utga seg for å være noe annet enn de var og viste seg å være en skurk/et monster/troll/robot eller liknende. (Noen som husker den norske serien "Blindpassasjer" fra sent 70-tall?) Det er nok det som gjør Charmed spesielt skremmende for små barn.

Skrevet
Jeg har fulgt med på Charmed i flere år, og jeg syns ikke barn trenger å se det... selv om det har blitt "snillere" enn det var tidligere. Monstrene er ikke like stygge som de var før, syns jeg...

Men, min eldste fikk ikke lov til å se det før han var 11-12 år, han... Mulig jeg er streng, men det var først da jeg syns han var gammel nok. Yngste sønnen på 8 år får ikke lov til å se på Charmed enda...

Jeg har sett på det, men den timen programmet holder på, har poden blitt satt til enten å bade eller lese selv eller spille data eller noe sånt. Men Charmed er ikke noe for barn - og hvertfall ikke så små barn som dere har. Syns jeg...

Jeg ser selv på charmed, men ikke når ungene er i stuen med meg ( de er ca 3 år og 5 år ).

Så små barn skal ikke se på dette.

Far i huset må lære seg dette. Han kan ta det opp på video og se det når barna har lagt seg.

Enklere blir det faktisk ikke.

Gjest kke innlogget idag
Skrevet

Takk for støtten, jenter..

Ikke at jeg var i tvil, men det var fint å kunne vise ham at det faktisk ikke bare var meg som synes dette er uakseptabelt.

Ang. å ta det opp.. vel hadde det vært en mulighet hadde jeg ikke hatt et problem. Videoen sa takk for seg sist gang det var lyn og torden og dvd'en har ikke opptaksmulighet.

Så nærmere noen løsning på problemet har vi ikke kommet.

Skrevet

Da får han bare smøre seg med tålmodighet og kjøpe serien når den kommer på DVD i mai neste år. :wink:

Det er iallefall planen at den skal komme neste år, DVD-lanseringen er allerede blitt utsatt i over ett år. :roll:

Skrevet

Eller dere kan gjøre en avtale; at du gjør noe med barna den timen Charmed holder på, og så kan han være sammen med barna en time hver dag som du ønsker å se på noe, eller gjøre noe alene... give and take...

F.eks...

Gjest LoisLane
Skrevet

Hva er Charmed? Hvilken kanal går det på?

Gjest Anonymous
Skrevet
Eller dere kan gjøre en avtale; at du gjør noe med barna den timen Charmed holder på, og så kan han være sammen med barna en time hver dag som du ønsker å se på noe, eller gjøre noe alene... give and take..

Det var den opprinnelige planen ja.. da jeg trodde det var snakk om nye episoder en gang i uken!

Hver eneste dag er noe annet :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...