Gå til innhold

Skam på NRK

Anbefalte innlegg

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Skal man fortsette å håpe på et klipp eller er det bare å gi opp i dag? :P

Gjest kattehviskeren
Skrevet

Jeg har ingen tro på det, men gir jo ikke helt opp.
Leste den siste, ehm, sexten igjen, bare fordi atte... jada. Én ting slo meg:
De avtales å møtes på Kaffebrenneriet, er det fordi de ikke er åpne på skolen? Eller, når jeg tenker meg om, kanskje det bare er fordi Even slutter en time før?Ah, jeg vil ha skoleklipp med de to! Da MÅ det bli i morgen. I så fall er det greit for meg at vi må vente til i morgen, i hvert fall nesten greit.

Skrevet
7 timer siden, prill skrev:

Huff, jeg har blitt helt hekta på denne serien! Så mye at jeg ble sittende og se om igjen noen tidligere klipp, og da gikk det opp for meg at Isak og Even er Romeo og Julie :sjokkbla: Det er jo flust av referanser til filmen (for eksempel kyssing i bassenget-scenen, kostymene på halloween) og at det er Evens favoritt-film... Ligger vel ikke an til at lykken blir langvarig da. Tipper det skjer et eller annet som involverer foreldrene eller vennene, som gjør det vanskelig for Isak og Even å være sammen. 

I sesong to er det flere referanser til Et dukkehjem, som Noora senere i serien leser høyt for William. Jeg er overbevisst om at Even kommer til å dø. Har vært det en stund, på lik linje med at jeg har vært overbevisst om at han er bipolar.  Meen jeg har tatt feil før

Skrevet

Jeg lever i håpet enda. Men om det ikke kommer noe i dag, må ihvertfall få et laaaangt klipp i morgen. Det synes jeg vi fortjener. :fnise:

• Liker 4
Gjest kattehviskeren
Skrevet
2 minutter siden, hytteost skrev:

I sesong to er det flere referanser til Et dukkehjem, som Noora senere i serien leser høyt for William. Jeg er overbevisst om at Even kommer til å dø. Har vært det en stund, på lik linje med at jeg har vært overbevisst om at han er bipolar.  Meen jeg har tatt feil før

Bipolar, muligens ja, dø - nei! Dette er en serie for tenåringer, skulle han dø er det bare for tragisk, og et veldig dårlig tegn til unge homofile. Og det er jo dritdølt av serieskaperne å gjøre akkurat som i R&J. Da hadde de ikke brukt den som så tydelig referanse, det er jeg sikker på. 

Skrevet
6 minutter siden, hytteost skrev:

Referanser til et dukkehjem ja, men det endte jo ikke med at Noora forlot Wiliam likevel (vel, før denne sesongen da :P). Så referansene til Romeo og Julie betyr ikke nødvendigvis at begge to skal ta selvmord... Men det har vært mye snakk om døden denne sesongen.

Anonymkode: 51744...38e

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Bipolar, muligens ja, dø - nei! Dette er en serie for tenåringer, skulle han dø er det bare for tragisk, og et veldig dårlig tegn til unge homofile. Og det er jo dritdølt av serieskaperne å gjøre akkurat som i R&J. Da hadde de ikke brukt den som så tydelig referanse, det er jeg sikker på. 

Kanskje, kanskje ikke. Er bare en teori! :)

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Referanser til et dukkehjem ja, men det endte jo ikke med at Noora forlot Wiliam likevel (vel, før denne sesongen da :P). Så referansene til Romeo og Julie betyr ikke nødvendigvis at begge to skal ta selvmord... Men det har vært mye snakk om døden denne sesongen.

I den tyske versjonen av et dukkehjem, oversatt av en tysker med navn Wilhelm Langes(!), ble Nora og Torvald Helmer (veldig likt Wilhelm forøvrig) sammen igjen for seernes skyld :)

• Liker 4
Skrevet

Det er fortsatt et par løse tråder som jeg forventer å få svar på i løpet av de siste episodene:

- Kollektivet og "vi må gjøre noe med disse sovegreiene", som Noora sa. Kanskje Isak flytter sammen med Even? Det hadde vært kult!

- Vi må jo få vite mer om foreldrene til Isak, og da spesielt moren. Hvis ikke dette hadde hatt betydning, hadde vi jo ikke fått se så mye tekstmeldinger fra dem.

- Selv om Isak og Even er sammen nå, og alt er bare fryd og gammen (nå), kan vi ikke se bort fra at Even har vært veldig fraværende og merkelig før dette siste skjedde. Så forventer å høre litt mer om han og hans bakgrunn.

Gleder meg til nye klipp! Men det kommer til å bli SKIKKELIG nedtur når sesongen er over, vil ikke tenke på det engang :( Dette har utvilsomt vært den beste! Andem må hoppe etter (sin egen) Wirkola på neste sesong, ass!

Anonymkode: b048f...5e1

• Liker 4
Skrevet

Er det ikke rart at ingen har kommentert på siste sms? Har de skrudd av kommentarfeltet for en grunn? *Spekulere*

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, hytteost skrev:

Kanskje, kanskje ikke. Er bare en teori! :)

I den tyske versjonen av et dukkehjem, oversatt av en tysker med navn Wilhelm Langes(!), ble Nora og Torvald Helmer (veldig likt Wilhelm forøvrig) sammen igjen for seernes skyld :)

Det vet jeg, men da ødela de jo hele stykket fordi de var for konservative til å la en kvinne reise fra mann og barn. ;) Det er ikke det som er Ibsens slutt på et dukkehjem.

32 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Er det ikke rart at ingen har kommentert på siste sms? Har de skrudd av kommentarfeltet for en grunn? *Spekulere*

Redaksjonen godkjenner alle kommentarer før de slipper gjennom, så det er alltid en periode uten kommentarer før det plutselig kommer ut mange på én gang.

• Liker 1
Skrevet

Herregud, jeg er seriøst blitt avhengig! Sjekker mange ganger daglig etter nye oppdateringer og ser gamle klipp om igjen.

Og det er noen fantastiske skuespillerprestasjoner!

Skrevet
10 timer siden, fridr skrev:

Wow, skal si de koser seg! Frekke smågutter. Uff, det er nesten litt ekkelt :laugh: de er jo like gamle som mange av mine tidligere elever er, og det er ikke akkurat noe jeg liker å tenke på :sjokkbla: altså sånn, seksuelt... but then again, jeg var jo også (meget) seksuelt aktiv på den tiden, hormoner ass. Hva jeg ikke skulle gitt for å oppleve den tida igjen. Sukk. Dermed er det helt sykt lett å leve seg inn i.

Men de er søte da. Håper vi får se flere klipp der ting blir litt mer oppklart mellom dem. Synes de har vært veldig hemmelige denne helga. Litt skuffa over at vi ikke fikk se en slo mo video der de kommer til skolen og holder hender.

Jepp.... frekke smågutter! De må få leke litt sammen vet du... slippe ut homoen i seg. LOL

Gjest kattehviskeren
Skrevet

Tre døgn siden siste klipp, dette er for drøyt! Jeg er lei av å leke The Waiting Game...

Skrevet

Hadde vært fint med et klipp snart! Vil se hva som skjer videre, er ganske så tom for tålmodighet nå :unsure:

Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

72 timer siden sist nå :P

Det er så dårlig gjort :P men då har vi i det minste fleire klipp å glede oss til, bør jo komme minst 12-14 min til denne veka. Saant? :laugh:

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
7 minutter siden, strandløva skrev:

Det er så dårlig gjort :P men då har vi i det minste fleire klipp å glede oss til, bør jo komme minst 12-14 min til denne veka. Saant? :laugh:

Lov å håpe. Vi er på 6,5 minutt per dagens dato, skal de opp på 20 som pleier å være normen så må vi ha 13,5 minutt. :fnise: Men de kan fint gå over 20 minutter altså, gjerne ha 20 minutter med klipp igjen på disse dagene. Gjør meg ingenting! 

Endret av Wanda Maximoff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...