Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wow! Even står og lager mat til dem, Noora og Eskild får møtt han skikkelig, ikke minst kysser Even ISAK FORAN dem OG vi fikk litt oppklaring ang. Sonja. Det gledes! Mannen i sitt liv ja 😅 Nta. 

Jeg lengter sånn etter å være stormende forelska.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det noe rart med det siste klippet? Jeg syns det er mekrlig, og Even oppfører seg egentlig temmelig rart. Dette føles ikke som et fryd-og-gammen-klipp.

Anonymkode: 26b03...697

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også slutten er litt rar stemning på. Ser ut som Isak er litt ukomfortabel?

Men igjen, sånn er det jo ofte når man begynner å bli bedre kjent med den man er forelska i. De viser rare sider. Vet ikke helt hva jeg føler. Ble i hvertfall veldig lei meg da han våkna opp alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje Even var litt rar i dette klippet. Han er veldig opp og ned! Gikk fort fra ned til opp liksom. 

Anonymkode: 152fb...a53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes kanskje Even var litt rar i dette klippet. Han er veldig opp og ned! Gikk fort fra ned til opp liksom. 

Anonymkode: 152fb...a53

Er jo ikke såå utenkelig da. Ikke så lenge siden de slo opp. Sonja driver nok på med sitt for å påvirke han, ihvertfall hvis hun har noe psykisk.. "stakkars meg, nå er jeg jo heltalene ".

Så Even har nok en indre kamp.. man er jo glad i en person, samtidig så er alt nytt og spennende med Isak. Isak tok kontrollen tilbake, og Even ble bare helt crazy ved tanken på å ikke kunne se hvor dette bærer og hva som kan skje mellom de - så han kom faktisk løpende. :b

Fikk så flashbacks til da jeg var ung. Til da jeg møtte mannen min. Så er helt nyforelsket nå og kribler i magen 😄😄

Anonymkode: ae4c5...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak ser meget sjokkert ut i dette klippet! "Hva faen skjer nå med typen min??" liksom.. Når Even danser og mimer uten et snev av kontroll !!   SØTE!!! :hjerte:

Anonymkode: 4f27c...e2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk klipp i dag, men tror nok dessverre det kommer en nedtur til før sesongavslutningen om 3 uker.

Anonymkode: 7b4d6...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg dog har tenkt litt på er noe en homofil venn av meg sa på en fest her om dagen da vi diskutert Skam og hele Isak/Even-situasjonen i møte med Isaks venner: Hvis NRK tror det å stå frem som homofil blir mottatt og akseptert på den måten så har de langt igjen å gå.

Det ligger nok noe i det han sier der.. I allefall setter kompis-gjengen i skam et godt eksempel for hvordan det burde mottas.

Sett klippet et par ganger og holder på å le meg ihjel  av hvor surrete Eskild blir av Even :fnise:

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og elska klippet, men jeg har en litt uggen følelse likevel. Even virka så "manisk" og skiftende så jeg begynner å mistenke at han kanskje er bipolar eller noe. At han har hatt en lang nede-periode og nå er ovenpå igjen. 

Om det stemmer så må de i hvert fall få snakket ordentlig sammen! 

Eller så tror jeg at vi kanskje får no meldinger til Isak fra de andre gutta med noe de har hørt om Even på Bakka-festen.

Endret av KristineS
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, KristineS skrev:

Jeg og elska klippet, men jeg har en litt uggen følelse likevel. Even virka så "manisk" og skiftende så jeg begynner å mistenke at han kanskje er bipolar eller noe. At han har hatt en lang nede-periode og nå er ovenpå igjen. 

Om det stemmer så må de i hvert fall få snakket ordentlig sammen! 

Eller så tror jeg at vi kanskje får no meldinger til Isak fra de andre gutta med noe de har hørt om Even på Bakka-festen.

Dette tenker jeg og. Det er vel tre episoder igjen(?). Det kan jo ikke bare være fryd og gammen resten av sesongen.

Så enten så får gutta høre noe om Even på bakkafesten som skaper komplikasjoner. Eller det blir noe trøbbel med sonja. Eller så er det noen som ikke takler Isak sin legning like godt som folk hittil har gjort(Emma, familie, noen på skolen eller noe).

Anonymkode: 69441...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også dårlig følelse. Det er noe som ikke stemmer. Det føler jeg også episoden prøver å formide;Even har stått opp på egenhånd, masse mat, Even som danser og synger til musikken, Isak som ser ut til å være litt ukomfortabel. Det er noe mystisk og kaosaktig over det. Litt synd egentlig fordi jeg ble så utrolig glad av gårsdagens klipp. Hvorfor kan ikke Even fortelle om Sonja når Isak spør? Han er ikke ærlig med Isak. Virker som at Even er den som manipulerer. Jeg har mistet litt troen på dette forholdet. Håper bare nå at Isak kommer seg helskinnet gjennom det. 

Anonymkode: 26b03...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Nuttery skrev:

Noe jeg dog har tenkt litt på er noe en homofil venn av meg sa på en fest her om dagen da vi diskutert Skam og hele Isak/Even-situasjonen i møte med Isaks venner: Hvis NRK tror det å stå frem som homofil blir mottatt og akseptert på den måten så har de langt igjen å gå.

Det ligger nok noe i det han sier der.. I allefall setter kompis-gjengen i skam et godt eksempel for hvordan det burde mottas.

Sett klippet et par ganger og holder på å le meg ihjel  av hvor surrete Eskild blir av Even :fnise:

Det er veldig synd at det ikke mottas sånn overalt, men jeg kan i alle fall si at for de vennene jeg har som er skeive (6-7 stk), så var det på den måten i de respektive gjengene de kom ut til i alle fall. Mye godstemning. Kanskje mine venner har vært heldige? Kun 1 far jeg vet om som var "muggen", men han skjerpet seg og ba om unnskyldning i ettertid.

Anonymkode: 7ed4f...97a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som har kommet ut av skapet har også hatt en tilnærmet opplevelse som da Isak fortalte vennegjengen... Mye humor, men også forståelse, og kompiser som har stilt opp som wingman osv 😊

Anonymkode: 4f27c...e2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike
1 time siden, Nuttery skrev:

Julie Andem viser flere ulike reaksjoner her, og ja, de er mest positive. Men om noen reagerer negativ, er det da egentlig venner det er verdt å ta vare på? 

Jeg tror det at SKAM har en homofil hovedperson denne sesongen er med på å bryte ned fordommene enkelte fremdeles har, og gjør det lettere å stå frem. Det gjør det også lettere for venner å vite hva som er ok måter å reagere på. Akkurat som at sesong 2 kan ha hjelpt flere til å tørre å snakke om (mulige) voldtekter. 

HURRA FOR SKAM :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest blåbærpike
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk klipp i dag, men tror nok dessverre det kommer en nedtur til før sesongavslutningen om 3 uker.

Anonymkode: 7b4d6...13c

Jeg mistenker at neste nedtur har sammenheng med julekonserten pappaen til Isak meldet om. Kanskje Isak tar med Even? Gjerne etter press fra Even, som har lest meldingen og vil møte foreldrene til Isak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det begynner å bli ganske tydelig at Even er bipolar. Spent på hvordan dette vil utspille seg og hvordan Isak vil takle å finne ut at Even sliter psykisk.

En ting som har plaget meg litt med de siste Isak+Even-klippene, er at jeg ikke synes det er like troverdig lenger. Jeg kjøpte ALT de foret meg med før pausen, hvert ord, hvert stjålne blikk, hvert kyss... Nå synes jeg ikke de er like overbevisende som forelska par lenger. De spiller bra begge to, men det er nesten som om noe i kjemien har endret seg. De virker ikke like riktige for hverandre som før.

Anonymkode: 753ca...807

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig lett av mage og si at Even er bipolar. Sånn han må absolutt ha en diagnose. Kan godt være han er det, eller noe annet. Men synd det er litt synd at det skal settes diagnoser på folk så lett, noen mennesker er mer boblende enn andre, noen har mer energi og noen er mer impulsive, noen er mer lukka osv enn andre og dette er personlighetstrekk og ikke nødvendigvis symptom på ulike psykiske lidelser. 

Når man er veldig forelska, betatt og alt det der er det ikke uvanlig å bli litt boblende i humøret, føle seg litt høy og euforisk. Det betyr ikke at man er manisk. Som sagt, godt mulig det skal komme frem et eller annet med Even her, jeg bare syns det er like sannsynlig at dette er hans væremåte uten merkelapp. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det siste klippet var både fantastisk og kaotisk på samme tid! :klo::hjerte::bond:

For meg virker det som om Even skjuler et eller annet. Ja, selvfølgelig er det lov å være boblende og superhappy når en er forelska, men mtp. alt som har skjedd i det siste er det rart at Even er så avslappet. Som om ingenting har skjedd, som at Sonja ikke eksisterer. Det er et eller annet som murrer i bakgrunnen her! Jeg tror både Even og Isak er hodestups forelsket i hverandre altså, men Even prøver å skjule noe vanskelig...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...