Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eskild ga jo vel et ærlig svar? Det er ikke alle som dumper dama si over 4 år for en fyr, i den alderen når rykte osv spiller en rolle. Eskild kunne gjerne sagt at Isak bare burde go for it, sende en mld og spørre rett ut hva greia er, men han vet nok hva Even's game er for han har sett det så mange ganger før.

Anonymkode: edc3b...64b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kattehviskeren

Eskild viste i hvert fall at han ikke er noen guru! Syns det var herlig med en kollektiv-scene, men denne scenen var unødvendig lang! Haha, the irony... Ja, han har rett i mange tilfeller. Men her er det snakk om en 19-årig gutt, da er det faktisk helt vanlig at det blir slutt på et langt forhold. Følte at Eskild ikke klarte å sette seg inn i Isak og Evens situasjon, han tenkte for mye på seg selv og sine erfaringer. Og han har kanskje ikke noen gode kjærlighetserfaringer? Det har vi i hvert fall ikke sett. 
De bygger veldig opp under "den mystiske Even"-karakteren nå. Det frustrerer meg, men jeg håper det kommer en skikkelig forklaring på stillheten hans. Hvis han bare leker "hard to get" er det skikkelig drittsekkoppførsel mot Isak. Må dessverre innrømme at de to siste ukene har gjort meg mindre hypp på at de skal bli sammen. Even er jo en dust, uansett hva han har å slite med er det ikke noen unnskyldning å behandle Isak på denne måten. 
Og jeg er leeeeeeeei av taushet som virkemiddel i denne serien :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Eskild viste i hvert fall at han ikke er noen guru! Syns det var herlig med en kollektiv-scene, men denne scenen var unødvendig lang! Haha, the irony... Ja, han har rett i mange tilfeller. Men her er det snakk om en 19-årig gutt, da er det faktisk helt vanlig at det blir slutt på et langt forhold. Følte at Eskild ikke klarte å sette seg inn i Isak og Evens situasjon, han tenkte for mye på seg selv og sine erfaringer. Og han har kanskje ikke noen gode kjærlighetserfaringer? Det har vi i hvert fall ikke sett. 
De bygger veldig opp under "den mystiske Even"-karakteren nå. Det frustrerer meg, men jeg håper det kommer en skikkelig forklaring på stillheten hans. Hvis han bare leker "hard to get" er det skikkelig drittsekkoppførsel mot Isak. Må dessverre innrømme at de to siste ukene har gjort meg mindre hypp på at de skal bli sammen. Even er jo en dust, uansett hva han har å slite med er det ikke noen unnskyldning å behandle Isak på denne måten. 
Og jeg er leeeeeeeei av taushet som virkemiddel i denne serien :(

Men Eskild VET jo ikke så mye om situasjonen heller da. Etter å ha gitt dette rådet, hadde jeg bedt Isak bli med på rommet og fortelle hele historien. Vanskelig å gi råd ut i fra så lite informasjon.

Hvor er Even? Forhåpentligvis ikke å puler dama, siden han ikke svarer :/

Anonymkode: 34526...d62

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at Even har sine egne demoner å bli kvitt på sin side - kanskje både det å komme ut av skapet, slå opp med dama, og kanskje også psykiske problemer i tillegg. Da er det kanskje ikke så enkelt bare å svare Isak når han får en melding fra han nå, det er liksom ting som må ligge litt til rette før det passer. For jeg nekter å tro at Even + Isak ikke er sant! Han kommer nok snart tilbake til Isak, det bare tar litt tid! <3

Anonymkode: b048f...5e1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det Eskild sa var sååå ille.

Nei, det var nok ikke det Isak ville høre, men det var Eskilds ærlige mening. Han presiserte jo også at dette var noe han trodde. Det som blir spennende å se er om Isak vil gjøre/ikke gjøre ting basert på det Eskild har sagt. Jeg tror og håper at Isak vil gjøre et forsøk på vinne tilbake Even, uavhengig av hva alle andre sier. Det blir for teit å gi opp hele prosjekt "Isak + Even" fordi roomien sier "tja". Lytt til deg sjæl du, Isak! :opplyser: 

Ang. Even tror jeg ikke han er drittsekk med vilje. Han sliter maks med et eller annet, og er redd for å bryte Danny Zuko-fasaden. Han en følsom type, og jeg mistenker at han har hatt noen søvnløse netter han også. 

Endret av font
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette er blitt skrevet her før, men jeg er overbevist om at grunnen til at Even unngår Isak, er fordi Isak sa at han "har det mye bedre uten psykisk syke" i livet sitt. Even er sikkert bipolar, angstfull eller noe sånt, og føler han må skåne Isak. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk roe litt ned altså :) 

"Hater nrk"  "skjer for lite"

Skam kommer med episoder hver fredag, en dag i uken, som alle andre serier. Dere er bare utålmodige! Er utålmodig selv, men sitter ikke å kjefter. 

Anonymkode: 25728...2f7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå må folk roe litt ned altså :) 

"Hater nrk"  "skjer for lite"

Skam kommer med episoder hver fredag, en dag i uken, som alle andre serier. Dere er bare utålmodige! Er utålmodig selv, men sitter ikke å kjefter. 

Skam publiseres hver dag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Nuttery skrev:

Skam publiseres hver dag.

Nei, hovedsakelig hver fredag. 

De har gjort en morsom vri med "realistiske sendetider", som har slått an (og er veldig spennende), men de skylder ingen et klipp hver dag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer de rundt Isak sier ting som ”Det er ingen som er villig til å ofre noe for kjærligheten i 2016” og ”Det er ikke så mange som går fra dama si for å være sammen”, jo mer er jeg overbevist om at det er nettopp dette som vil skje og vi får en happy ending for Isak og Even. Manusforfatterne vil ha oss til å miste troen på at de to ender opp sammen slik at det skal smake desto bedre når de faktisk får hverandre. Jeg nekter å tro at Even bare leker med Isak! I sesong 2 var det jo veldig mange som lenge ikke hadde tro på William sine følelser for Noora.

Nå må vi bare få litt fortgang i å nøste opp i løse tråder, mangel på kommunikasjon og misforståelser mellom Isak og Even. Jeg orker ikke at vi skal måtte vente helt til slutten av sesongen med at de skal få hverandre. Jeg vil at de skal finne tilbake til hverandre i løpet av den kommende uken, så kan resten av sesongen handle om det å komme ut for resten av vennene og familiene. Vi kan få vite mer om Isak sin familie og om det Even sliter med. Kanskje kan Even være med å bygge en liten bro mellom Isak og moren hans. Trenger ikke at alt er en dans på roser resten av sesongen så lenge de har hverandre og kan løse utfordringene sammen. :hjerte::hjerte:

Anonymkode: 8c4c2...f9c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Kanskje det kommer et skoleklipp også står Isak der og stirrer på Even? Så dytter Jonas han avgårde og sier at han må snakke med han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Kanskje det kommer et skoleklipp også står Isak der og stirrer på Even? Så dytter Jonas han avgårde og sier at han må snakke med han :P

Du ekke så dum! Bruker vel alltid å komme ut i løpet av skoledagen på mandagene. Dævver 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken  det skje noe. Det er kun 3 episoder igjen av serien. Forrige uke følte vi treghetens i Isaks liv, og vi så at han faktisk greide å fortelle tingenes tilstand til Jonas. Nå derimot - forbered dere på action! 

Anonymkode: 26b03...697

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dette er et bevisst grep fra de som lager det. For å vise hvor alene gutter blir når de faller litt utenfor, i motsetning til de fleste jenter. Syns det ble spesielt tydelig med dr.skrulle-klippet. Når vilde car der så vsr alle venninnene der og backet henne.

Anonymkode: 69441...3ee

Det er så sant! Sånn hadde jeg ikke tenkt på det i det hele tatt.

Jeg likte forøvrig klippet med Eskild, jeg! Vurderer nå "Eskild er min guru"-genser :fnise: Han har vel aldri påstått å være noen forholdsekspert, kjære Eskild. Jeg mener, en av de første scenene hans var jo da han hygget seg med en eller annen random fyr på soverommet, med Løvenes Konge spillende i bakgrunnen.

På meg kan det virke som om serieskaperne også vil ha frem at det finnes tusenvis av homoer, og tusenvis av måter å være homo på. Noen er som Eskild og liker Løvenes Konge, andre er som Isak og vil helst ha Baz Luhrmann-verdige kjærlighetshistorier. Det blir jo litt som en hvilken som helst situasjon man har i dagliglivet; vi har alle den venninna som velger HELT annerledes fra oss selv, og det er veldig vanskelig å komme med råd fordi man ALDRI ville gjort det på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Wanda Maximoff
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne uken  det skje noe. Det er kun 3 episoder igjen av serien. Forrige uke følte vi treghetens i Isaks liv, og vi så at han faktisk greide å fortelle tingenes tilstand til Jonas. Nå derimot - forbered dere på action! 

Anonymkode: 26b03...697

Er det ikke fire? Episode 7, 8, 9 og 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
10 timer siden, tweet skrev:

Du ekke så dum! Bruker vel alltid å komme ut i løpet av skoledagen på mandagene. Dævver 

Det har jo ikke skjedd noe ennå. :P Kan jo drømme, det er ihvertfall det jeg ville gjort hvis jeg var Jonas. :P Evt. om det fokuseres på at Jonas oppdager Isak sin håpløse stirring på Even. :P

Jeg lurer fortsatt på den tegningen jeg. Hvordan fikk Even den i lomma hans? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...