Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, jeg føler så mye når jeg ser disse klippene, akkurat som jeg selv sitter og er forelska! Er så bra skuespill at man nesten glemmer at de spiller! Dåååån <3

Anonymkode: b048f...5e1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker elsker elsker at de setter fokus på å være homofil i Norge i 2016 - som ungdom. Neida, det er ikke første gang, men det er fortsatt kjempeviktig!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
7 timer siden, Ingunnk skrev:

Elsker elsker elsker at de setter fokus på å være homofil i Norge i 2016 - som ungdom. Neida, det er ikke første gang, men det er fortsatt kjempeviktig!

Også så mye mer naturlig enn mye annet. Det handler om å være forelska - det er nærmest tilfeldig at det er to gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ClickB4it skrev:

Også så mye mer naturlig enn mye annet. Det handler om å være forelska - det er nærmest tilfeldig at det er to gutter.

Nettopp! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Det er nesten litt kjipt å vente helt til fredag. Jeg mener, helt til fredag. Jeg vil se mer av dem og jeg vil se det nå!! :fnise: Jeg er litt sur fordi at vi har fått DEN avslutningen. Jeg vil se fortsettelsen. Sitter og trykker F5 ivrig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isak virker så glad nå, legger ut bilder og stories på Instagram :hjerte: 

Anonymkode: 152fb...a53

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye følelser i hvert eneste klipp nå. Stakkars Isak. Han prøver bare å forstå hva som foregår i kroppen og så skyver han alle fra seg som kan støtte han, 

Spoiler

først vennene, så Even og nå Eskild. Stakkars Eskild. Forstår godt han blir lei seg, men jeg forstår også hva Isak prøver å si, selv om det ikke var så gjennomtenkt og kommer fra usikkerhet.

Isak trenger virkelig å snakke med noen. Lurer på om det blir Vilde da jeg er overbevist om at hun er bifil eller lesbisk.

Jeg er og overbevist om at Even sliter med et eller annet. Det er så mange tegn på det. Hvis han går på medisiner kan det være grunnen til Sonja ba han være forsiktig med alkohol. 

Dette er virkelig den beste sesongen. Jeg var ikke helt overbevist etter første episode, men så tok det seg opp. Det er enormt flinke skuespillere. Jeg driver også og refresher alt for ofte. Heldigvis har det vært mange klipp denne uken. Nå regner jeg med det neste først kommer etter fredagens episode har blitt visst. 

Anonymkode: e8eef...ffd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for et klipp!! :hakeslepp:

Jeg gikk gjennom en følelsesmessig berg-og-dalbanetur i løpet av de syv minuttene! Utrolig gøy å se Eskild alvorlig for første gang :)

Anonymkode: 753ca...807

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskil må jo forstå hvor nytt dette er for Isak, og at han ikke er komfortabel med seg selv og sin egen legning enda, han driver jo å finner ut av ting.. Trengte kanskje ikke pøse ut en pride-forsvarstale helt ennå, men ok..

Aner meg at det blir et helvetes mareritt å følge Isak og Even en periode nå... Stålsetter meg...:cry3:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLÆ, synes den monologen ble kunstig og virket som et forsøk på å la skuespillerstudenten ha et moment to shine i rampelyset...:sFun_sleeping:

Anonymkode: 7c187...d18

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Awwww, der kom innrømmelsen!! :hjerte::) Jeg skjønner godt at han er forvirret, han er jo ikke sånn som mange anser som typisk homofil gutt og føler kanskje at det er litt rart, merkelig eller at han ikke passer inn. Jeg syns Eskild kanskje overreagerte litt vell mye i det klippet der. Den meldingen fra Even fattet jeg ikke, hva skjer med han nå da? Blææ :sur: Men nå kommer vell de kalde føttene hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neei er det mulig! Nå som vi alle vare glade og lykkelige skjer dette :( stakkars Isak, føler veldig med han nå. Alt kommer liksom feil ut. Synes Eskil burde ha litt mer forståelse, men skjønner også at han tok seg litt nær av det. 

Nå har jeg vondt i hjertet mitt :( 

Anonymkode: 152fb...a53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiih! :bond: Først er det såå god stemning og Isak innrømmer ENDELIG at han holder på med Even... også bare detter stemninga hundre hakk! Jeg skjønner Eskild, og på en måte synes jeg det var bra at han holdt den "talen". Men jeg skjønner Isak også! Han er usikker, ny i gamet og har vokst opp med disse fordommene rundt seg.  Også kommer DEN meldingen fra Even! Jeg visste jo egentlig at det måtte komme noe drama snart, men... jeg var ikke klar for dette! :grine:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye følelser i hvert eneste klipp nå. Stakkars Isak. Han prøver bare å forstå hva som foregår i kroppen og så skyver han alle fra seg som kan støtte han, 

Vis skjult innhold

først vennene, så Even og nå Eskild. Stakkars Eskild. Forstår godt han blir lei seg, men jeg forstår også hva Isak prøver å si, selv om det ikke var så gjennomtenkt og kommer fra usikkerhet.

Isak trenger virkelig å snakke med noen. Lurer på om det blir Vilde da jeg er overbevist om at hun er bifil eller lesbisk.

Jeg er og overbevist om at Even sliter med et eller annet. Det er så mange tegn på det. Hvis han går på medisiner kan det være grunnen til Sonja ba han være forsiktig med alkohol. 

Dette er virkelig den beste sesongen. Jeg var ikke helt overbevist etter første episode, men så tok det seg opp. Det er enormt flinke skuespillere. Jeg driver også og refresher alt for ofte. Heldigvis har det vært mange klipp denne uken. Nå regner jeg med det neste først kommer etter fredagens episode har blitt visst. 

Jeg tror kanskje det blir Sana, for hun har nok forstått ganske mye mer enn hva Isak tror ;) Ikke er hun redd for konfrontasjon heller, så jeg lurer på om hun kommer til å ta det opp med han, eller i hvert fall hvordan han oppfører seg rundt Emma.

Anonymkode: dc85c...3bc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ihvertfall at det Eskild sa var kjempeviktig! Skjønner godt at han reagerte sånn 💙💚💛💜❤ 

Sikkert ment en del for de yngre seerne også. Så ja, det virket kanskje litt stivt, men tror det er fordi skaperen vil ha klart frem det budskapet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kanskje det blir Sana, for hun har nok forstått ganske mye mer enn hva Isak tror ;) Ikke er hun redd for konfrontasjon heller, så jeg lurer på om hun kommer til å ta det opp med han, eller i hvert fall hvordan han oppfører seg rundt Emma.

Anonymkode: dc85c...3bc

Ja det ville heller ikke overraske meg om hun støtter ham, men jeg tror ikke hun har skjønt det enda. 

Soundvenue har skrevet en lang analyse som er interessant. Jeg håper de tar feil, men et selvmordsforsøk ville ikke overraske meg. Betyder ’Romeo + Juliet’-referencerne i ’Skam’, at Even skal dø? Typisk Skam ville jo være at det er Isak og ikke Even som forsøker. Hvis han plutselig ikke har venner, ikke Even, ikke foreldre han snakker med, og de i kollektivet med Eskild i spissen er sure på han og vil han skal flytte..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hvorfor Eskild reagerte som han gjorde, men syntes selve "talen" hans ble i overkant kunstig og lang. Men hva skjer med Even? Kanskje det er en del av kompleksiten knytten til hans eventuelle psykiske sykdom, som for eksempel depresjon. Altså at han har en dårlig dag, hvorpå han har fått det for seg at han trenger space fra Isak? Gutten er i ubalanse.

Anonymkode: 26b03...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår hvorfor Eskild reagerte som han gjorde, men syntes selve "talen" hans ble i overkant kunstig og lang. Men hva skjer med Even? Kanskje det er en del av kompleksiten knytten til hans eventuelle psykiske sykdom, som for eksempel depresjon. Altså at han har en dårlig dag, hvorpå han har fått det for seg at han trenger space fra Isak? Gutten er i ubalanse.

Anonymkode: 26b03...697

Jeg tenker det er fordi Isak sa han hadde det bedre uten psykisk syke folk rundt seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...