AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 Jeg har alltid ment at det er ekkelt med mennesker som kysser hundene sine, spesielt når man vet (og ikke vet) hvor tungen deres har vært. Folk som mater hunden med gaffel eller skje og bruker samme bestikk for å spise videre. Jeg vet om en hund som pleide å spise avføring, men eieren gjorde likevel dette med den hunden.Dette gjelder vel alle kjæledyr, men det er for det meste hund jeg har sett det blitt gjort med. Hva mener dere om saken, gjør dere slike ting med deres kjæledyr? Deler dere fat, bestikk og slike ting? Anonymkode: ba898...212
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 Åh, ja, jeg glemte nesten det å ha kjæledyr i senga. Jeg har selv både hund og katt, kunne aldri hatt de i senga. De drar med seg så mye vi ikke vet om, hår og greier. De har sine egne soveplasser. ts Anonymkode: ba898...212
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 Hund og katt spise gjerne av min tallerken, eller drikke mitt glass (uten tilatelse) men jeg vasker det i maskinen før jeg bruker det selv. Jeg kysser hudnen min, og hunden sover i sengen. Har ikke blitt syk til nå. Anonymkode: 29326...620 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 Jeg tenker på å dele bestikk og fat mens man spiser, ikke etterpå. Etterpå kan man bare hive i oppvaskmaskinen ts Anonymkode: ba898...212
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Jeg tenker på å dele bestikk og fat mens man spiser, ikke etterpå. Etterpå kan man bare hive i oppvaskmaskinen tsAnonymkode: ba898...212Hunden får lov til sleike meg i ansiktet og gi meg kyss og sove i senga,Og spise fra tallerken. ta en slurk fra vannglasset, men da er jeg ferdig med det og drikker eller ikke spiser fra tallerken/glasset. når hunden kysser meg, tungekysser jeg ikke med han, det er utenpå-stor forskjell og tror at folk flest er bevist på den forskjellen. Anonymkode: 7dbb6...16a 2
Arabella Skrevet 21. november 2015 #6 Skrevet 21. november 2015 (endret) Æsj til alt, sier jeg bare, så får dere bli så fornærmet dere bare vil . Lar dere virkelig dyrene deres få menneskemat? Jeg trodde det var dobbelt fy-fy. Endret 21. november 2015 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #7 Skrevet 21. november 2015 Æsj til alt, sier jeg bare, så får dere bli så fornærmet dere bare vil . Lar dere virkelig dyrene deres få menneskemat? Jeg trodde det var dobbelt fy-fy.Mye av den maten vi mennesker spiser er ikke bra for hunden, det har du helt rett i Men det er noe av det som er helt greit å gi hunder. Anonymkode: 7dbb6...16a 3
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. november 2015 #9 Skrevet 21. november 2015 (endret) d Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Tabris Skrevet 21. november 2015 #10 Skrevet 21. november 2015 Min hund slikker meg ikke noe særlig i ansiktet. Jeg kan gi ham noe av min mat fra gaffelen etter jeg er ferdig å spise (da skal den jo vaskes uansett). Han kan gjerne også få komme opp i både sofa og seng (når han ikke er våt eller skitten, så klart). Jeg er jo den som har gått tur med ham, og vet hvor han har vært og hva han evt har spist.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #11 Skrevet 21. november 2015 Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg har hund, en av de minste rasene. Når jeg kysser han så gjør jeg det på pannen og bak på ørene, de er så myke og fluffy! Han får ikke lov til å sleike meg i ansiktet, men han stjeler et par kyss nå og da, men alltid under haken/halsen, for jeg løfter ansiktet opp og til siden. Om kvelden så dusjer han, vær kveld. Jeg spyler av han skitt og slikt, for han har lang pels og er ganske kort i beina. Så han blir veldig, veldig, veldig fort skitten. Han sover i sengen min, men han ligger i bur som ligger i sengen. Før vi sovner så ligger han å leker og herjer med en leke han har i sengen. Så er det inn i buret og da sovner han tvert. Han får ikke ligge eller sitte på hodeputen min. For det føler jeg er skittent. Har katt og det er samme der. Han får kyss på pannen og bakhodet Han tar ofte nesen opp mot min nese og da lager jeg kysse-lyd, men jeg berører ikke munnen eller nesen med min munn. Han vasker meg noen gang, men da gir han meg et kyss i pannen tilbake når jeg gjør det. Aldri i nærheten av munnen min. Noen ganger tar han tak i hodet mitt med labbene, altså tviholder i hodet mitt, også gir han meg et kyss på nesen, han er så søt! Han sover i sengen min, og vær kveld sjekker jeg labber for skitt. Vasker de med klut hvis det trengs. Han får ikke ligge på hodeputen min, selv om at han aller helst vil det. Han er innekatt så det er bare å holde kattedoen ren og fin så blir det lite skit å bekymre seg for. Skifter sengtøy en gang i uken på grunn av dyrene. Ellers så skifter jeg det annen hver uke (før jeg hadde dyr).Jeg bruker å gi hunden til mamma og pappa mat fra gaffel og fat. Men det er ETTER at jeg er ferdig. Altså jeg gir de ikke med gaffel også spiser jeg fra den selv. Aldri falt meg inn å gjøre det, aldri sett noen gjøre det heller. Katten kan snike seg oppå bordet å stjele en slurk melk eller vann, da henter jeg nytt glass så klart. Vet om flere som lar hundene sine sleike de i munnen, har klinet med hundene sine (tunge mot tunge). Det er lit too much for meg. Kjenner du virkelig folk som gjør det/sett det? Wow, jeg er ganske rundt i kantene med hunder,men det... Æsj Anonymkode: 7dbb6...16a 1
Kragebein Skrevet 21. november 2015 #12 Skrevet 21. november 2015 Hunden får lov til sleike meg i ansiktet og gi meg kyss og sove i senga,Og spise fra tallerken. ta en slurk fra vannglasset, men da er jeg ferdig med det og drikker eller ikke spiser fra tallerken/glasset. når hunden kysser meg, tungekysser jeg ikke med han, det er utenpå-stor forskjell og tror at folk flest er bevist på den forskjellen. Anonymkode: 7dbb6...16aAkkurat samme med vår hund. Han får sleike i ansiktet så lenge han ikke nettopp har spist. Når det gjelder matrester så får han selvfølgelig ikke ting som ikke er bra for ham, men for eksempel å sleike ren yogurtkartongen eller drikke vann fra mitt glass når jeg er ferdig elsker han. Å sove i sengen eller i sofaen med oss er bare kos. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #13 Skrevet 21. november 2015 Akkurat samme med vår hund. Han får sleike i ansiktet så lenge han ikke nettopp har spist. Når det gjelder matrester så får han selvfølgelig ikke ting som ikke er bra for ham, men for eksempel å sleike ren yogurtkartongen eller drikke vann fra mitt glass når jeg er ferdig elsker han. Å sove i sengen eller i sofaen med oss er bare kos. Ikke sant <3 Anonymkode: 7dbb6...16a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #14 Skrevet 21. november 2015 Æsj til alt, sier jeg bare, så får dere bli så fornærmet dere bare vil . Lar dere virkelig dyrene deres få menneskemat? Jeg trodde det var dobbelt fy-fy.Det er veldig mye menneskemat hunder kan spise. Bare man er nøye på å unngå de tingene de kan bli syke av. Men jeg lager det mest fra bunn, nesten aldri ferdig mat, så det er enkelt å gi av vår middag til hundene.Men jeg er supernøye på hygiene. Akkurat nå har vi ikke oppvaskmaskin, så da er det ikke snakk om at de får spise av samme bestikk og tallerkener som oss. Når vi kan putte det i oppvaskmaskina får de lov å spise av tallerkenene når vi er ferdige. Ellers får de ikke komme inn på kjøkkenet eller soverommet. Lar de heller ALDRI sleike oss noe som helst sted. De kan få lukte på hendene våre, men straks de vil sleike sier jeg stopp. Så de har lært at sånt gjør vi ikke. Aner jo ikke hvor den tunga har vært før Anonymkode: c642e...e8a
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. november 2015 #15 Skrevet 21. november 2015 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.11.2015 den 17.58): Kjenner du virkelig folk som gjør det/sett det? Wow, jeg er ganske rundt i kantene med hunder,men det... Æsj Anonymkode: 7dbb6...16a . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
tippelure Skrevet 21. november 2015 #16 Skrevet 21. november 2015 Det er ekkelt, synes egentlig ikke at de skal få spise rett fra fatet heller. Det er vel ikke så vanskelig å skrape matrestene ned i hundeskålen? Syns forsåvidt det er direkte ubehagelig å komme på besøk til noen og sitte i en sofa full av hundehår.
daemonia Skrevet 21. november 2015 #17 Skrevet 21. november 2015 Min får kyss og kos. Ikke på munnen da. Sitter jo ikke akkurat og råkliner som enkelte ser ut til å gjøre! Så lenge jeg vet hvor tunga har vært så jager jeg ham ikke bort om han slikker meg i ansiktet. Men han får ikke lov på eller rett rundt munnen. Det å slikke er en viktig del av hundenes språk, og det som er del av hunders naturlige språk bør man ikke avlære. Man kan vri hodet bort og vise at akkurat nå er man ikke interessert, men bør ikke trene det helt bort. Link: http://dyresiden.no/hund/forsta-hundens-signaler/Når det gjelder mat så får han ingenting av det jeg spiser. Han får ikke være i nærheten av meg når jeg spiser. Ingenting er mer irriterende enn hunder som sitter og tigger og piper fordi de vil smake Bearbeidet mat gir jeg aldri. Jeg gir rått kjøtt med bein og innmat. Det er natulig for dem, ikke den stekte biffen min eller pølse i brød Det er en egen sofa her hvor det er lov for hund å være i. Den nyeste som brukes ved besøk er forbudt. I senga er det heller ikke lov å være.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #18 Skrevet 21. november 2015 Samboeren min har hund, og da jeg flyttet inn var hunden vandt til å ligge i senga hans. Hver natt. Etter at jeg flyttet inn ordnet vi det slik at hunden lå i stua eller gangen (plenty av soveplasser), noe vi begge er veldig glad for i dag. Sengen er ikke fulldekket med hundehår (overdriver ikke), katten min (som også er i stua) har selskap om nettene, og ingen av oss har noe avbrutt søvn. Aldri mer dyr i senga! Men sofaen får de begge være i, den blir støvsuget hver dag så den holdes relativt fri for dyrehår Jeg har selv sett folk som kysser hundene sine med åpen munn og tunge, det er skikkelig ekkelt. Og senest i dag så jeg en dame som lot hunden sin smake på lunsjen sin med gaffelen sin, og fortsatte og spise med den. Så jeg vet andre gjør det. Det kunne aldri falt meg inn. Anonymkode: ba898...212
Belbus Skrevet 21. november 2015 #19 Skrevet 21. november 2015 Synes det er ekkelt når hunder vil slikke i ansiktet og sånt, men har ikke hund selv. Har derimot hamster og marsvin, marsvinet liker å slikke i ansiktet og jeg lar den, susser de også på munnen. Noen synes det er ekkelt men det bryr meg egentlig ikke, har jo uansett ikke blitt syk. Folk kysser jo babyene sine på munnen, synes det er ekkelt også, men når man er så glad i sitt eget dyr/baby så er det ikke ekkelt for en selv
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #20 Skrevet 21. november 2015 Jeg har katter. Dersom vi spiser "kattevennlig" mat, får de spise av våre tallerkener etter at vi har spist.Kattene liker å slikke meg på leggene etter at jeg har dusjet (når jeg kommer våt ut av dusjen). Det ser jeg ikke på som noe u-hygienisk. Også liker de å gnikke snuten sin mot våre neser. Heller ikke noe problem. De liker å drikke vann av våre vannglass, det ser jeg ikke på som ekkelt. Men noen ganger stikker den ene katten hele poten ned i vannglasset, og da drikker jeg ikke mer av vannet. Tømmer ut, og fyller på med nytt vann.Kattene får sove i senga sammen med oss. Jeg skjønner at mange synes det er ekkelt. Men vi tåler litt kattehår, og har overlevd i mange år med de småkrypene som kanskje befinner seg i pelsen til kattene. Og jeg skifter sengetøy veldig ofte. Anonymkode: 7aa25...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå