Gå til innhold

Svindel. iphone til 1 kr.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går aldri på sånt..

Men i går leste nyheter på utenlandsk nettsted, og så en link om heldige nordmenn som får kjøpt iphone for 1kr. Hva er det for noe tull, tenkte jeg og klikket innpå. Der var det kommentarer av norske folk som skrev at det funket.

Jeg leste litt mer, og tenkte at det kanskje koster 1kr å få den, men så flere tusen for å kunne bruke den. Men så sto det at man må være med i noe som etter hvert koster penger, men man kan melde seg ut innen en viss tid. Så jeg skrev inn info, trykket "bestill" og så sto det at det var noe galt med siden..

Jeg sjekket bankkontoen min nå, etter å ha lest at det er svindel. Ingenting er trukket. Hva gjør jeg nå? Bør kortet sperres? Hva annet kan skje..?

VG blir "misbrukt", det ser jo ut som en seriøs sak.

Føler meg rimelig teit nå...

Anonymkode: 64dc6...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du sjekket linken, så står det ikke vg.no, men noe helt annet til tross for at det ser HELT likt ut som vg sin nettside. Eneste forskjellen er navnet på nettadressen. 

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Har du oppgitt kontonummeret ditt noe sted, siden du er redd for at det har blitt trukket fra bankkontoen din?

Skrevet

Bare kortnr, utløpsdato osv.. som vanlig når man betaler noe..

Men det er "abonnementsgreie" som løper om man ikke sier opp.

Skrevet

Overfør pengene du har på kortet til en annen konto OG ring banken.

Anonymkode: 81b96...ad2

Gjest Bossa Nova
Skrevet (endret)

Ok. Du har oppgitt betalingsinformasjon. Det var det jeg lurte på. Gjør som AB over skriver. Sperr kortet/kontoen. På banken din sine sider skal det stå info om det. 

Endret av Bossa Nova
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Jeg er visst litt sløv, så du hadde skrevet det i HI. Informer banken og VG, om at noen misbruker logoen deres til svindel.

Skrevet

Overfør pengene du har på kortet til en annen konto OG ring banken.

Anonymkode: 81b96...ad2

Kortet er sperret nå. Er vel ikke nødvendig å sette pengene derfra til annen konto..?

Har jo noen regninger som er lagt inn til betaling de neste ukene. Kjedelig å endre og styre om det ikke er nødvendig.

Betalinger jeg gjorde for noen timer siden, står på kontooversikten. Ingenting er trukket av uvedkommende. Prøver de nå, er det vel for sent?

Nå skal jeg være ekstra årvåken. Er ikke interessert i iphone engang, tenkte å gi den bort til min helfrelste kjæreste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...