Gå til innhold

Partyknull: Ubeskyttet eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du har partyknull, bruker du beskyttelse?

Ja?

Nei? 

Av og til?

Og hva slags beskyttelse? Kondom? Eller bare p-piller?

Anonymkode: 25ec3...446

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde være et selvfølge at alle bruker beskyttelse, og kun kondom beskytter. 

Altså, har vi ikke kommet lenger i 2015? 

Skrevet

I kjeften - u/kondom.
I Musa/rumpa - kondom

- Heterofil mann.

Anonymkode: f888e...463

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Akk, jeg har hatt 3 ONS og ikke brukt kondom. Jeg var ung og naiv. Aldri hatt noe kjønnssykdommer, testa for HPV osv. Rimelig flaks. 

Anonymkode: 1d415...dd3

Skrevet

Kondom såklart, noe annet ville vært ekkelt 

• Liker 2
Skrevet

Får helt fnatt av folk som i det heletatt tenker på å ha sex med fremmede mennesker uten kondom. Er det ingen som bekymrer seg for kjønnsykdommer - deriblat HIV. Grøss!

• Liker 1
Skrevet

Hvem har HIV da? Da vet man vel som regel om det. Og man spør jo gjerne om den andre har testet seg. Hvis man ikke stoler såpass på personen så bør man heller ikke ha sex med han. Lov å ha litt sosiale antenner. 

Skrevet

ALLTID kondom ved partyknull! Jeg har heldigvis alltid husket på det når både jeg og fyren er kåte og har lyst på ville partyknull :)

Skrevet

Hvem har HIV da? Da vet man vel som regel om det. Og man spør jo gjerne om den andre har testet seg. Hvis man ikke stoler såpass på personen så bør man heller ikke ha sex med han. Lov å ha litt sosiale antenner. 

Man vet om folk har HIV? Ikke rart andelen HIV-smittede øker så raskt som det den gjør i Norge.

Jeg hadde ihvertfall ikke stolt på en fremmed om han tilfeldigvis fortalte meg at han ikke hadde noen sykdommer. Hvor naiv går det an å bli? Legge skjebnen sin i hendene på en fremmed mann som sikkert sier hva som helst for å få ligge med deg. 

• Liker 1
Gjest Sukkerbit
Skrevet

Det burde være et selvfølge at alle bruker beskyttelse, og kun kondom beskytter. 

Altså, har vi ikke kommet lenger i 2015? 

Jeg er enig i poenget ditt, men vi er faktisk ikke kommet lengre i 2015. Det er ikke uten grunn at så mange unge har klamydia. De har sex i hytt og pine (jaja, er relativt ung jeg og, og jeg har ikke ONS, men dette er bare for å sette det på spissen) og det spiller ingen rolle hvor mange kampanjer og fokus det er på å bruke kondom. De bruker ikke kondom uansett og drar på seg kjønnssykdommer som de smitter videre til andre.

Jeg vet ikke hva som skal til jeg for at unge skal begynne å forstå at de må bruke kondom med de de ikke har fast sex med, for du kan ikke se hvem som har klamydia osv. 

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Man vet om folk har HIV? Ikke rart andelen HIV-smittede øker så raskt som det den gjør i Norge.

Jeg hadde ihvertfall ikke stolt på en fremmed om han tilfeldigvis fortalte meg at han ikke hadde noen sykdommer. Hvor naiv går det an å bli? Legge skjebnen sin i hendene på en fremmed mann som sikkert sier hva som helst for å få ligge med deg. 

Det er 300 pr år som blir smittet med HIV i Norge. Tror nok ikke det har økt så mye. Men det er mest homofile menn som blir smittet av de som blir smittet i Norge. Det er forøvrig mindre enn 0,1 prosent sjanse for å bli smittet med HIV ved sex 1 gang. Så finnes par som har sex uten kondom der den ene er HIV-smittet og den andre ikke er det. 

Jeg hadde vært mer redd for chlamydia, herpes og hepatitt enn å bli smittet med HIV. 

Skrevet

Hvorfor kaller folk det partyknull? Hva er galt med one night stand/ons?

uansett. Ja, når man har sex med ukjente folk burde man bruke kondom! Om det alltid skjer er en annen sak, men man burde gjøre det. P-piller beskytter ikke mot klamydia...

Skrevet

Hvorfor har du da sex med fyren, hvis du tror at han bare er ute etter et ligg og driter i deg? Kanskje finne en bra fyr før du sprer beina?

Skrevet

Hvorfor kaller folk det partyknull? Hva er galt med one night stand/ons?

Vet ikke, alle sier plutselig partyknull nå. Kanskje det har blitt mote å finne på norske ord for engelske uttrykk.

Skrevet

Vet ikke, alle sier plutselig partyknull nå. Kanskje det har blitt mote å finne på norske ord for engelske uttrykk.

oi trippelsitering, beklager! Skriver fra telefon. 

Ja det kan være. Tenker kun på ordet partysvenske når jeg ser partyknull😅

Skrevet

Enig i dette. Folk kan gå med HIV i åresvis uten å få symptomer, og uten å teste seg - nettopp på grunn av den der "hvem har HIV da..." Ikke rart smitten øker.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har du da sex med fyren, hvis du tror at han bare er ute etter et ligg og driter i deg? Kanskje finne en bra fyr før du sprer beina?

Er det ikke det som er saken med ONS, at det blir med den ene gangen og at man ikke behøver å bry seg/ ta ansvar for den andre parten? Hadde jeg skulle gått for en ONS ville jeg jo selvsagt valgt en fyr med bra utseende og som virket oppegående, sjarmerende og hyggelig, men hva vet jeg om oppriktigheten til en fremmed fyr?

Skrevet (endret)

Det er 300 pr år som blir smittet med HIV i Norge. Tror nok ikke det har økt så mye. Men det er mest homofile menn som blir smittet av de som blir smittet i Norge. Det er forøvrig mindre enn 0,1 prosent sjanse for å bli smittet med HIV ved sex 1 gang. Så finnes par som har sex uten kondom der den ene er HIV-smittet og den andre ikke er det. 

Jeg hadde vært mer redd for chlamydia, herpes og hepatitt enn å bli smittet med HIV. 

Det har du helt sikkert rett i.. men jeg tar ikke sjansen. Jeg har ikke lyst på de andre greiene der heller :)

Jeg trodde jeg hadde hørt noe sted at HIV var på vei opp i Norge pga. innvandring og at norsk ungdom var så dårlig til å beskytte seg med kondom, men det er godt mulig jeg tar feil altså.

Endret av Blondinka
Gjest Sukkerbit
Skrevet

Det har du helt sikkert rett i.. men jeg tar ikke sjansen. Jeg har ikke lyst på de andre greiene der heller :)

Jeg trodde jeg hadde hørt noe sted at HIV var på vei opp i Norge pga. innvandring og at norsk ungdom var så dårlig til å beskytte seg med kondom, men det er godt mulig jeg tar feil altså.

De som kommer til Norge og har HIV fra før blir ikke regnet som et nytt tilfelle av HIV. Men det er liten sannsynlighet at de smitter andre igjen da det skal mye til å bli smittet med HIV. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...