Gå til innhold

Hvordan takle manipulerende, frekk svigermor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan takle en svigermor som aldri er interessert i deg som er svigerdatter, aldri spør deg om ting som har med deg å gjøre (f. eks hvis du har reist eller hatt eksamen), som er frekk mot deg (ofte "skjult", men også direkte noen ganger), prøver å trekke deg ned og manipulerende på flere måter? I løpet av våre 7 år sammen som svigerdatter og svigermor har jeg kun vært snill mot henne, interessert i henne, flirt bort "stikkene" hennes, tilgitt henne (for meg selv) utallige ganger. Jeg begynner å bli ganske lei, og jeg tenker ofte på hvordan det ville blitt om jeg hadde vært like uinteressert tilbake. Ville hun fått større respekt da? Synes dere jeg skal svare på stikkene hennes? Har jeg taklet dette mennesket helt feil med min godhet (ja, faktisk!) ? Hvordan håndtere en manipulerende person?

Anonymkode: 479f8...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vær frekk, men du trenger ikke å være så forferdelig hyggelig og unnskyldende heller. Sett deg litt i respekt, vis at det ikke er vel mottatt at hun oppfører seg sånn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man skal trippe rundt på tå for folk som er generelt KJIPE. Selv om hun er svigermor må hun vel fortjene sin respekt, på lik linje som alle andre.

 

Enig med SRC - sett deg i respekt. Om ikke for hennes del, så gjør det for din egen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "Vet du hva svigermor, jeg skulle ønske du og jeg hadde bedre tone oss imelllom. Er det noe jeg kan gjøre annerledes?"

Å som jeg signere denne.

Kan faktisk hende hun synes du er manipulerende, frekk eller at du har misforstått helle sitasjonen og tillegger henne meninger og oppførsel hun ikke har.

Anonymkode: 4f387...97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! :) Skal prøve å sette meg mer i respekt da. Til deg som spurte om jeg har prøvd å overse det - ja, det er det jeg har gjort hittil. 

Til deg som har kommentert sist, ja, det kan godt hende! Når det er sagt har jeg ikke misforstått noe, hun har vært ekstremt uhyggelig og frekk. 

Anonymkode: 479f8...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Kan faktisk hende hun synes du er manipulerende, frekk eller at du har misforstått helle sitasjonen og tillegger henne meninger og oppførsel hun ikke har.

Anonymkode: 4f387...97b

Om vi alle skulle starte med å tenke på denne måten så kunne en ha sagt at kanskje mesteparten av verden misforsto Hitler og kanskje han var snillere og mer nådefull enn hvordan han er kjent for i historien? Eller å gi skylden over til mobbeofferet og ikke mobberne, fordi kanskje det egentlig var mobbeofferet som var slem og som behandlet mobberne dårlig?

En kan nok gjerne vri og snu på flest situasjoner, men når mennesker viser tydelige tegn på frekkhet eller velger å mislike en person uansett hvor mye vedkommende prøver å ha et godt forhold med h*n så blir det litt dumt å skylde på den ene og så å vise forståelse til den andre som gjør situasjonen surt for andre. Det er klart også to sider av historien, men i et forum der vi kan kun lese ene del av historien så er vi nødt til å sette oss inn i situasjonen til trådstarter og basere våre råd og hjelp av det h*n forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi alle skulle starte med å tenke på denne måten så kunne en ha sagt at kanskje mesteparten av verden misforsto Hitler og kanskje han var snillere og mer nådefull enn hvordan han er kjent for i historien? Eller å gi skylden over til mobbeofferet og ikke mobberne, fordi kanskje det egentlig var mobbeofferet som var slem og som behandlet mobberne dårlig?

En kan nok gjerne vri og snu på flest situasjoner, men når mennesker viser tydelige tegn på frekkhet eller velger å mislike en person uansett hvor mye vedkommende prøver å ha et godt forhold med h*n så blir det litt dumt å skylde på den ene og så å vise forståelse til den andre som gjør situasjonen surt for andre. Det er klart også to sider av historien, men i et forum der vi kan kun lese ene del av historien så er vi nødt til å sette oss inn i situasjonen til trådstarter og basere våre råd og hjelp av det h*n forteller.

Hvem har skyld på den ene parten? ikke jeg.

Jeg stilte ett spørsmål om muligens hvordan den andre parten SER på situasjonen.

Må vel kunne gjøre det? Slik at man kanskje ser på ting på flere måter vel?

Og ja du må gjerne være uenig med meg, men jeg har faktisk basert mitt innlegg hva TS skriver.

Hvem er du som forteller meg at mitt synspunkt  og mening er feil?

 

 

Anonymkode: 4f387...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har skyld på den ene parten? ikke jeg.

Jeg stilte ett spørsmål om muligens hvordan den andre parten SER på situasjonen.

Må vel kunne gjøre det? Slik at man kanskje ser på ting på flere måter vel?

Og ja du må gjerne være uenig med meg, men jeg har faktisk basert mitt innlegg hva TS skriver.

Hvem er du som forteller meg at mitt synspunkt  og mening er feil?

 

 

Anonymkode: 4f387...97b

Eller retter sagt at jeg ikke for lov til å dele mitt synspunkt og mening.

Anonymkode: 4f387...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å lage kaker og blomster dekorasjoner. Tilby disse til henne stadig da spesielt ved passende anledninger som jul, bursdager, fester.

med ett til hun sette pris på deg og glede seg over din innsats. Hun vil støtte seg til deg og skryte av deg i lag med kjente. 

Dette er veien inn i svigermors hjerte.

Anonymkode: a9144...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller retter sagt at jeg ikke for lov til å dele mitt synspunkt og mening.

Anonymkode: 4f387...97b

Det er det vel strengt tatt ingen som har sagt, og heller ingen som kan nekte deg så lenge du følger forumets regler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...