Gå til innhold

Jeg er livredd terror, droppe konsert imorgen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du bør oppsøke en psykolog, for det er ikke normalt å gå rundt slik du gjør. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg ikke en gang giddet å være redd for terror.

enig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dessverre ingen gode råd, jeg vil bare si at jeg forstår deg veldig godt. Jeg sliter med det samme selv, og de rundt meg ler av meg. Jeg er konstant engstelig, jeg er redd for å gå ut døra hjemme, være på jobb, dra på butikken, til og med i mitt eget hjem, om dagen.

Jeg skulle ønske det var en bryter man kunne skru av, så jeg ikke hadde vært redd for så mye  

Anonymkode: 9c4a9...b97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne skulle til Brussel på konsert i helga, men hun var for redd.. Dette var jo bare teit.

Anonymkode: 54208...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne skulle til Brussel på konsert i helga, men hun var for redd.. Dette var jo bare teit.

Akkurat dette er jo ikke rart da. Brussel er pekt ut som et mål, og folk er blitt advart der. Konserter og slikt er avlyst.

Anonymkode: 21245...5bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke er det verste om akkurat jeg skulle dø. Det hadde vært verre om f.eks. en barnehage skulle blitt angrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener befolkningen i Lillehammer har grunn til å være nervøse for ungdoms-OL i januar.

Anonymkode: f9dd5...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener befolkningen i Lillehammer har grunn til å være nervøse for ungdoms-OL i januar.

Anonymkode: f9dd5...510

Og hvorfor i alle dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er det terrorens natur å skape frykt. 

Leit å si det, men jeg ville ikke oppsøkt store folkemengder heller tatt i betraktning at IS hevder de har gjemt flere av jihadistene i flyktningstrømmen som er klare til å angripe. 

I Sverige ble jo en av disse jihadistene arrestert, men han er nok neppe den eneste som har kommet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du dum? Hele Brussel er stengt omtrent, UD har utstedt reiseråd. Jeg hadde gjort akkurat som venninna di. 

TS, du trenger overhode ikke å være redd for terror i Bodø, det er jeg ganske sikker. Gærne enkeltindivider kan vi dessverre aldri sikre oss mot, men et angrep i det omfang som fant sted i Paris forrige uke vil nok bare skje i Oslo - om det kommer til å skje. Jeg bor i Oslo, og er kjemperedd for terror selv. Tenker hele tiden på hvordan jeg skulle kommet meg unna hvis et terrorangrep plutselig hadde funnet sted der jeg oppholder meg. Det er slitsomt. Det hjelper heller ikke at de fleste kommer med fraser som "det er mer sannsynlig at du blir påkjørt av en bil på vei hjem fra skolen". Skulle ønske folk bare kunne akseptere/anerkjenne frykten. Synes derfor det (faktisk) hjelper mest å snakke med andre som er redde, de forstår hvertfall følelsen, selv om den kanskje er helt irrasjonell.

Anonymkode: 75991...85d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd å se at folk kapitulerer for terror. Fordi om du frykter terror da lar du terroristene vinne over deg. Synd å se at så mange faktisk lar terroristene vinne over dem. 

Anonymkode: 7fdb0...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd å se at folk kapitulerer for terror. Fordi om du frykter terror da lar du terroristene vinne over deg. Synd å se at så mange faktisk lar terroristene vinne over dem. 

Anonymkode: 7fdb0...601

Det er ikke snakke om et spill, men om liv eller dd. Da er det naturlig at man velger å ikke dra til Brussel, mens man kan være trygg i Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å være fornuftig, tenk og sammenlign.

Hvor stor sannsynlighet er det for å bli utsatt for terror?

Det å bli alvorlig skadet i hjemmet ved et uhell er langt større sannsynlig.

Å bli skadet eller drept i bilulykke? Langt mer sannsynlig.

Alikevel er det en risiko du har godtatt og akseptert som naturlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...