Gå til innhold

Jeg er livredd terror, droppe konsert imorgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er LIVREDD terror. Det påvirker meg mye i dagliglivet. Var på kino her om dagen med kjæresten og fikk kraftige hjertebank av hver minste person som reiste seg og hver klokke som lagde lyd. Jeg er så redd at jeg har ikke ord. Imorgen skal jeg på konsert med favorittbandet mitt i Bodø. Jeg er på nippet til å selge billetten min fordi jeg er redd for at det skal skje et angrep der. Er det noen som sliter med det samme eller har beroligende ord til meg? Jeg er konstant urolig. Kjæresten min er ikke urolig i det hele tatt og klarer ikke skjønne redselen min... 

Anonymkode: 74387...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en ganske så naturlig reaksjon på alt som skjer rundt omkring i verden, så man trenger ikke latterliggjøre mennesker som er redde. Selv om de bor avsides eller i mindre byer enn hovedstedene. 

Skjønner dem godt selv om jeg ikke selv frykter noen terror. Er ikke så mye mer å gjøre enn å leve som normalt og håpe på det beste. Alternativet er å mure seg inn hjemme og slutte å leve, og da har terroren iallefall vunnet. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer garantert ikke noe i bodø i morgen, men jeg forstår deg, og vi kan ikke utelukke at det vil skje noe i norge i fremtiden. Mest sannsynlig i oslo på for eksempel Oslo City, men også kanskje på en av militærbasene i og med at norge har solgt krigsvåpen til de som deltar til å skape krigen i syria.

Anonymkode: dd4df...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje la terroristane vinne med å unngå å leve i redsel for å dø!
Eg forstår deg godt. Det er ekkelt alt som føregår i verda. Men skal vi gå og vere redd for alt som kan skje er det desverre ingenting vi til slutt kan gjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste måten å overvinne redselen på er å gå på konserten.  Ikke la frykten vinne :hug:

Anonymkode: ded5e...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet jo aldri. Forrige gang Norge ble utsatt for terror var det på en bitteliten øy, der ingen trodde noe sånt kunne skje.

Anonymkode: f5344...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet jo aldri. Forrige gang Norge ble utsatt for terror var det på en bitteliten øy, der ingen trodde noe sånt kunne skje.

Anonymkode: f5344...3ae

Det blir litt feil å se på det slik

Utøya er en øy som er kjent for ungdom og politikk. Hadde jeg vært ABB så hadde nok jeg også tenkt at det hadde vært et perfekt mål

En tilfeldig konsert eller kino er ikke det samme

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være noe annet som ligger under den redselen din... For det er ikke rasjonelt. Terror vil jo ikke skje i Nord-Norge, men i større byer.

Anonymkode: 21245...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er større sjanse for at du dør i en bilulykke eller blir overfalt av en narkoman. Så nei, du bør ikke droppe den konserten. 

Anonymkode: f67f0...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge er det nok for tiden heller større fare for at en muslim blir angrepet av en nordmann enn motsatt.

Anonymkode: 21245...5bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For oss som faktisk har vært i byene hvor terrorangrepene har foregått så er det en reell følelse av "Shit, det skjedde bare rett borti gata". Men så er det også sånn at i de samme store byene så er vel sjansen større for å bli ranet eller voldtatt på veien hjem enn et terrorangrep, og generelt så er faktisk de største byene i Europa ganske trygge uansett hvor mye du vender på det. Og det er nok særdeles liten sjans for noe terrorangrep i Bodø, de prøver å lage uro i store byer i land som blir lagt merke til. 

Anonymkode: 43402...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Sannsynligheten for at noen skal slå til akkurat da, er vel temmelig minimal....

Anonymkode: 6882d...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tsunamigirl

Jeg vil bare si at jeg forstår deg godt. Da jeg flyttet til Oslo for et halvt år siden var jeg allerede redd, men så virket det som at trusselbildet så annerledes ut, folk fortalte meg hele tiden at jeg overreagerte og at det var lenge til noe ville skje i Europa igjen. Da jeg, forrige fredag, lå i sengen og bladde gjennom nettavisene på mobilen i totiden, klar for å legge meg og drømme søtt, fikk jeg fullstendig panikk. Nå skjer det, tenkte jeg. Nå kommer de. Og jeg som bor i Oslo. Det er jo som at jeg ber om det.

Og ja. Kjæreste og venner ler av meg, for de synes engstelsen min er så vanvittig ute av proporsjoner, den er helt skakkjørt, samsvarer ikke med virkeligheten i det hele tatt.

Det har null effekt at de sier sånt. Dessverre, for jeg skulle veldig gjerne ha tatt livet mer med ro! Tenk så digg å kunne lese om sånt uten å føle seg truet selv. Men jeg vet ikke, jeg føler meg liksom alltid som et mål. På en måte høres det jo direkte innbilsk ut, selvfølgelig er ikke JEG eller DU et mål. Så interessante ER vi bare ikke. Men det går igjen; jeg føler meg som et mål når det begynner å tordne, jeg er alltid livredd for å bli truffet av lynet, selv når jeg er innendørs. Jeg er redd for å sette meg på AKKURAT DET FLYET som kommer til å styrte, jeg er redd for å være akkurat i nærheten når en terrorist bestemmer seg for å plaffe ned alle rundt seg.

Og hva koker alt dette ned til?

En innbilt kontroll.

Så jeg forteller deg det samme jeg sier til meg selv hele tiden:

 

Du kan ikke kontrollere omgivelsene dine. Skjer det, så skjer det. Tilværelsen er usikker og uforutsigbar. Det er ikke din jobb å gjemme deg for farer, det er din jobb å nyte livet så godt du kan. Og les deg opp på statistikker. Det er uhyre usannsynlig at du dør i et terrorangrep. Og som tidligere nevnt, - særlig i Bodø. Det kan godt hende at det egentlig er noe annet du er redd for, noe annet enn du tror. Prøv i så fall å finne ut av hva det er. Prøv å le av deg selv av og til. Og blir angsten for ille når du er på ubehagelige steder så er det i mine øyne ingen skam i å gå tidlig hjem. Så får du heller prøve igjen neste dag. Vær snill med deg selv, gi deg selv den omsorgen og forståelsen du sikkert skulle ønske du kunne få fra andre. Lykke til med å akseptere livets usikkerheter. Og kos deg på konsert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør oppsøke en psykolog, for det er ikke normalt å gå rundt slik du gjør. Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg ikke en gang giddet å være redd for terror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...